Lietuvos susisiekimo infrastruktūros įmonių grupei „Tiltra Group" priklausanti kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai" baigė įrengti pirmąjį Lietuvoje transporto kontrolės punktą. Šio prie Klaipėdos įrengto punkto tikslas - tikrinti visų automagistrale važiuojančių sunkiasvorių mašinų (daugiau nei 3,5 t) masę.
Objektą vertinusi valstybinė komisija pripažino jį tinkamu naudoti praėjusios savaitės pabaigoje.
Pasak „Kauno tiltų" techninio direktoriaus Vitalijaus Popovo, pradėjus transporto kontrolės punkto eksploataciją, nuo Klaipėdos ir Kauno pusės atvažiuojantis krovininis transportas kelio ženklais bus nukreipiamas svorio ir techninei kontrolei. Pirminis svorio patikrinimas bus atliktas automatiškai elektroninių daviklių pagalba ir nestabdant transporto.
Krovininis transportas, neviršijęs svorio, galės tęsti savo kelionę, o transportas, viršijęs svorį, kelio ženklų pagalba (reversiniu šviesoforu) bus nukreipiamas į posto aikštelės teritoriją detaliam patikrinimui. Planuojama vidutinė laiko trukmė, reikalinga vienos transporto priemonės patikrinimui ir dokumentų apiforminimui, esant pažeidimams - apie 0,5 val. Krovininis transportas, netenkinantis reikalavimų, nebus išleidžiamas iš patikrinimo posto, o nukreipiamas į aikštelę krovinio perkrovimui.
Šiuo metu, siekiant apsaugoti Lietuvos kelių dangas ir tiltus nuo žalingo perkrauto transporto poveikio, pagal galiojančius norminius aktus leistinas maksimalus transporto priemonės bendrasis svoris - 40 t, o maksimali automobilio ašinė apkrova yra 11,5 t. Iki 2004 m. gegužės 1 d. (Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą) krovininiai automobiliai buvo sveriami muitinių postuose, vėliau Lietuvos keliuose automobilių ašinių apkrovų ir bendrojo svorio kontrolę periodiškai pradėjo vykdyti Valstybinė kelių transporto inspekcija.
Pirmojo Lietuvoje transporto kontrolės posto projekto vertė - 8,64 mln. litų (be PVM). Postas buvo pradėtas statyti 2008-ųjų rugsėjį.
Miko Vitkausko nuotraukos: