• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos vairuotojai dėl permainingų orų pastaruoju metu susiduria su sudėtingesnėmis eismo sąlygomis. Tą savo kailiu penktadienio rytą patyrė Kauno miesto ir regiono vairuotojai, dalis jų net kelias valandas praleido spūstyse. Dėl slidžios kelio dangos net keliose Kauno vietose įvyko masinės avarijos.

7

Lietuvos vairuotojai dėl permainingų orų pastaruoju metu susiduria su sudėtingesnėmis eismo sąlygomis. Tą savo kailiu penktadienio rytą patyrė Kauno miesto ir regiono vairuotojai, dalis jų net kelias valandas praleido spūstyse. Dėl slidžios kelio dangos net keliose Kauno vietose įvyko masinės avarijos.

REKLAMA

Primename, kad vos tik po teigiamos temperatūros staiga atvėsta ir termometrai rodo apie 0 laipsnių, susiduriama su reiškiniu, vadinamu juoduoju ledu, kuris yra ypač klastingas. Dažniausiai su juo susiduria tiltais ir viadukais važiuojantys vairuotojai, kai nepamatę ledo kelyje nesuvaldo automobilio. 

Jei vasarą kelias būna arba šlapias, arba sausas, tai šaltuoju metų laiku prisideda dar du veiksniai – sniegas ir ledas. Juodasis ledas yra klastingas reiškinys, kurio neįvertinus pasekmės dažnai būna itin skaudžios.

REKLAMA
REKLAMA

Žiemos reiškinius sudaro daug aspektų, todėl vienareikšmiškai pasakyti, kad juodasis ledas susidaro nuo to ar kito veiksnio – itin sudėtinga. Čia susideda tokie dalykai, kaip temperatūra, rasos taškas, vėjas, eismo intensyvumas. Nuo padangų asfaltas šyla, danga šlampa, tuo metu lauke šąla, o čia dar vėjas gairina asfaltą.

REKLAMA

Praktikoje yra pasitaikę tokių atvejų, kai juodasis ledas viename intensyvaus eismo kelyje susidaro, o šalia esančiame kelyje, kur eismo intensyvumas mažesnis, juodojo ledo nėra.

Reiškinys susidaro itin greitai

Šis reiškinys yra pavojingas, nes susiformuoja itin greitai bei vairuotojams yra sunkiai pastebimas.

Reiškinys susidaryti gali itin greitai, todėl kelininkai ne visada spėja juodojo ledo ruožus pabarstyti. Tad pastaraisiais metais vis labiau naudojamas prevencinis barstymas. Jis taikomas tada, kai analizuojant oro prognozę ir keliuose įrengtų oro sąlygų stotelių jutiklių duomenis, prognozuojama, kad artimiausiu metu ant kelio dangos gali susidaryti plikledis. Tokiu atveju keliai barstomi prevenciškai.

REKLAMA
REKLAMA

Juodojo ledo reiškinys – ant švarios, juodos asfalto dangos susidarantis plonas ledo sluoksnelis, kuris vairuotojams yra labai sunkiai pastebimas.

Vairuotojai dažnai neįvertina situacijos, važiuoja kaip važiavę. Juoda danga iš pažiūros atrodo neslidi, o iš tikrųjų ten jau tyko pavojus. Problema ta, kad vairuotojai laiku neįvertina situacijos, važiuoja per dideliu greičiu.

Svarbūs patarimai

Jei norima saugiai važiuoti juoduoju ledu arba bet kokiomis kitomis sąlygomis – vairuotojas privalo stebėti bet kokius dangos pasikeitimus. O pastebėjus pasikeitimus reikia išsiaiškinti, kas būtent pasikeitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastebėjus kelio dangos pasikeitimus galima sustoti ir apžiūrėti, bet paprasčiau yra tiesiog sumažinti greitį ir paspausti stabdį. Nereiktų pamiršti pažiūrėti į galinio vaizdo veidrodėlį ir įsitikinti, kad už jūsų nėra automobilių.

Dažniausiai juodasis ledas atrodo kaip gražus vasarinis asfaltas ir tik įsižiūrėjus galima pamatyti lengvą blizgesį. Tai – itin plonas, skaidrus, permatomas ledo sluoksnis. Ir dėl to matomas juodas asfaltas, o ne baltas sniegas ar grublėtas, balkšvas ledas.

REKLAMA

Jei jau įvažiavote į juodojo ledo atkarpą, pasistenkite išvengti staigių veiksmų. Švelniai atleiskite akseleratorių ir dar švelniau pradėkite stabdyti. Jeigu automobilis be stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) galima naudoti pulsuojantį stabdymą, spaudžiant ir atleidžiant stabdžių paminą. Vairavimas irgi turi būti labai švelnus, vairas sukamas tik tiek, kiek reikia, nes kuo didesniu kampu pasuksite vairą, tuo ilgiau važiuosite tiesiai. 

Jei visgi jūsų automobilis, įvažiavęs į juodojo ledo spąstus, pradėjo slysti – nepanikuokite, laikykite priekinius ratus pasuktus į tą pusę, kur reikia važiuoti. Vairas yra svarbiausias įrankis kovojant su slydimais. Automobiliuose su stabdžių antiblokavimo sistema, kai ratai yra nukreipti ten, kur reikia – galite švelniai stabdyti. Automobiliai su elektroninės stabilumo kontrolės sistema (ESP) dažniausiai pasistengs jums padėti. Svarbiausia – vairuoti ir pasistengti sumažinti greitį.

sveiki ir ledu važiuoja, o durniems visur problemos.
tai barstykit nuolat !
tai barstykit nuolat !
Barstykit smeliu, o ne druska ! Druskos suėda mūsų mašinas
Sinoptikai perspejo apie galima plikledi,atsakomybe kelius priziurinciai imonei.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų