Konarskio gėlių turgelyje penktadienį yra pats darbymetis. Velentino diena tuština vyrų kišenes – jie masiškai perka visokių gėlių.
„Kiek išleidau, paslaptis, bet pirkau su meile.“
„Draugei pirkom, „bijūninės“ rožės.“
„Žmonai tulpių.“
Konarskio gėlių turgelyje galima atsiskaityti ne tik grynaisiais. Prekybos vietose įrengti kortelių skaitytuvai. Nors dažniausiai prietaisai veikia, kaip tyčia, penktadienį bankai susidūrė su įvairiausiomis problemomis bei iššūkiais.
„Swedbank" bankas penktadienį nuo ankstyvo ryto kovojo su stringančiomis sistemomis: trumpam sutriko atsiskaitymas kortelėmis.
Tiesa, Konarskio gėlių turgelio lankytojai aiškina, kad gėlėms pinigų jie rado.
„Nėra čia tos sumos tokios didelės, su grynais pinigais galima išsiversti.“
„Šiek tiek turiu grynų ir kitam banke turiu sąskaitą, kažkaip išgyvenu.“
„Galbūt tai iššaukia kažkokių papildomų klausimų, susimastymų, bet šiandien nuotaika gera, visi švenčiam.“
„Swedbank“ aiškina, kad visos problemos jau išspręstos.
„Kai kurie bankininkystės kanalai buvo nepasiekiami, kurį laiką neveikė interneto bankas, na, ir banko kortelės veikė iš dalies. <…> Paryčiais fiksavo sutrikimus, o pilnai sistemos buvo atstatytos devintą ryto“, – teigė „Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius.
Tai ne pirmas panašus atvejis per kelias pastarąsias savaites. Klientams užkliuvo ir kiti masiniai bankų sistemų trikdžiai. Sausio 31-ąją strigo atsiskaitymas SEB banko kortelėmis, sostinės prekybos centre Panorama susidarė eilės.
Nesklandumų su SEB mobiliąja bankininkyste klientai turėjo ir ketvirtadienį.
„Būna elektra sutrinka arba interneto ryšys sutrinka. Būna pas partnerius mūsų kažkokie veiklos sutrikimai, būna pas mus kažkas atsitinka“, – kalbėjo SEB banko atstovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė
Didžiųjų bankų atstovai aiškina, kad sistemų sutrikimai labai reti. Esą kiekviena problema būna greitai pašalinta. Komercinius bankus prižiūrintis Lietuvos bankas visus trikdžius pagal mastą skirsto į reikšmingus ir nesvarbius įvykius. Lietuvos banko atstovai skaičiuoja, kad šiemet buvo fiksuoti vos keli reikšmingesni įvykiai, kurie trumpam paralyžiavo sistemas, tačiau tai esą normalus skaičius.
„Metų pradžioje buvo 2, 3. Iš tikrųjų per metus mes gauname apie 20, 30 pranešimų iš įvairiausių bankų, bankinės sistemos. Pasižiūrėjus metų laikotarpį, tai nėra jau taip labai daug“, – sakė Lietuvos banko atstovė Renata Bagdonienė.
Anot Lietuvos banko, tiek SEB, tiek „Swedbank“ pakankamai investuoja į savo sistemų patikimumą ir saugumą. Specialistai primena gyventojams, kad kiekvienas nukentėjęs klientas gali prašyti banko atlyginti patirtą žalą.
„Žmogus, jeigu patyrė tam tikrų nuostolių, jis gali kreiptis į banką ir parašyti skundą, ginčą dėl jo patirtų nuostolių. Jeigu bankas neišnagrinėja, arba vartotojui atrodo, kad jis neteisėtai išnagrinėjo, jis gali kreiptis ir į Lietuvos banką“, – teigė R. Bagdonienė.
Tuo metu vartotojų teises ginančios organizacijos ir Seimo nariai mano, kad bankai turėtų užtikrinti aukštesnę paslaugų kokybę.
„Pasirodo, yra labai nemažai situacijų, kai bankinės paslaugos tiesiog neprieinamos paprastiems žmonėms, ir grynieji yra realiai vienintelė padori alternatyva“, – kalbėjo „Už sąžiningą bankininkystę“ vadovas Kęstutis Kupšys.
„Negali atskaityti kortele, nes neveikia sistemos ir turi vykti 10, 20 kilometrų išsigryninti pinigų, kad galėtum atsiskaityti. Taip žiūrint į tas tendencijas, greit prieisim iki to, kad pelnai dar didės, paslaugų dar mažės“, – sakė Seimo narys Valius Ąžuolas.
Šis savaitgalis taip pat išskirtinis. SEB bankas pranešė, kad vasario 14-17 dienomis vykdys sistemos diegimo darbus. SEB interneto bankas, mobilioji programėlė pradės veikti pirmadienį 6 valandą ryto. Mokėjimo kortelės ir bankomatai neveiks vieną valandą sekmadienį nuo 22 valandos 30 minučių.
Naudotis grynųjų pinigų įmokėjimo į bankomatą funkcija šį savaitgalį galimybės nėra.