• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Staiga „prabudę“ greičio matuokliai pateko ir į politikų akiratį. Gyventojai pasipiktino dėl gautos saujos baudų, o Seimo nariai aiškina, kad šiuo atveju matuokliai prarado savo pirminę užduotį – skatinti prevenciją. Už matuoklius atsakingos institucijos tikino, kad šios situacijos neturėtų pasikartoti, tačiau apgailestavo, kad nei matuokliai, nei kitos priemonės neatgraso lietuvių nuo greičio viršijimo.

Staiga „prabudę“ greičio matuokliai pateko ir į politikų akiratį. Gyventojai pasipiktino dėl gautos saujos baudų, o Seimo nariai aiškina, kad šiuo atveju matuokliai prarado savo pirminę užduotį – skatinti prevenciją. Už matuoklius atsakingos institucijos tikino, kad šios situacijos neturėtų pasikartoti, tačiau apgailestavo, kad nei matuokliai, nei kitos priemonės neatgraso lietuvių nuo greičio viršijimo.

REKLAMA

Seimo Ekonomikos komitete vyko diskusija dėl stacionarių greičio matuoklių. Politikus imtis veiksmų paskatino situacija Riešėje dėl vieno greičio matuoklio.

Nuo praėjusios savaitės šimtai gyventojų ėmė gauti krūvas baudų už pernai metais padarytus nusižengimus. Yra ir tokių, kurie gavo 70 baudų, tad kai kam teks sumokėti nemenkas sumas. Bendruomenė piktinasi, kad šitaip kišenės tuštinti nereikėtų, jei vairuotojai būtų buvę anksčiau informuoti apie padarytus pažeidimus.

Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Strakevičius teigė, kad paskutiniu metu greičio matuokliai prarado prevencinę savo paskirtį ir tapo baudų rinkimo skaitytuvais. Jo nuomone, taip griaunamas greičio reguliavimo prevencijos prestižas.

REKLAMA
REKLAMA

Socialdemokratas Gintautas Paluckas pastebėjo, kad susiklostė keista situacija, kai žmonės nieko netuokdami važiuodavo per matuoklį, o vieną gavo 60 administracinių protokolų. Jo teigimu, tai kompromituoja pačios eismo saugumo sistemos tikslą.

REKLAMA

„Jeigu tu po pusės metų gauni visą puokštę pažeidimų ir tampi recidyvistu, tai kyla neteisybės jausmas baisus“, – sakė G. Paluckas.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Remigijus Lipkevičius teigė, kad nors naujieji greičio matuokliai pradėjo veikti skirtingu laiku, buvo pastatyti kelio ženklai, nurodantys apie veikiantį matuoklį, o apie naujus prietaisus visuomenė buvo informuota ir viešojoje erdvėje per žiniasklaidą.

REKLAMA
REKLAMA

„Atkreipėme dėmesį, kad matuokliai jau veikia“, – kalbėjo jis.

R. Lipkevičiaus teigimu, pranešimai apie veikiančius matuoklius pasirodė praėjusių metų lapkričio ir gruodžio mėnesiais. Pasak jo, matuokliai pradėjo matuoti pažeidimus ne tik dėl greičio, bet ir dėl, pavyzdžiui, civilinio atsakomybės draudimo.

LAKD direktoriaus teigimu, dėl nepasirašytų reikalingų sutarčių, kiek užtruko duomenų perdavimo procesas, kuris baigėsi tik vasario pabaigoje. Dėl šios priežasties matuoklio užfiksuoti pažeidėjai ir gavo krūvą baudų. LAKD atstovas Darius Ražinskas pabrėžė, kad šiuo metu matuokliai nuolat perduoda duomenis dėl pažeidimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

G. Paluckas klausė, ar normalu pastatyti iki galo neveikianti matuoklį.

„Ar normalu priimti pastatą, jei iki jo neįmanoma privažiuoti ar prieiti. Tai čia lygiai ta pati analogija. Jeigu pati sistema neužtikrina pilno funkcionalumo, o pilnas funkcionalumas yra ne tik nufotografuoti, ne tik pasidėti į atmintį, bet ir perduoti, <...> suformuluoti protokolą, jį išsiųsti ir užtikrinti ir tą baudą, ir tą prevenciją. Sistema turi veikti. Dabar žmonės, mano galva, yra pelnytai pasipiktinę“, – kalbėjo G. Paluckas.

REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad policija nesijaučia kalta, nes yra užfiksuoti kelių eismo taisyklių pažeidimai.

„Tas matuoklis, tie ženklinimai, tas gulintis policininkas atsirado pačios bendruomenės iniciatyva, pati bendruomenė reikalavo, kad toje vietoje būtų sumažintas greitis“, – sakė V. Grašys.

Nors viešojoje erdvėje sumišimas dėl Riešėje veikiančio matuoklio tęsiasi jau savaitę, anot V. Grašio, kovo 27–30 dienomis užfiksavo 455 pažeidimus.

REKLAMA

Jo teigimu, dėl šio greičio matuoklio daugiausiai vienas asmuo gavo 82 protokolus.

„Greičio viršijamas yra trečdalio eismo įvykių, kai nukenčia Lietuvoje žmonės, priežastis. To greičio tikrai nepaisoma“, – kalbėjo V. Grašys.

Pasak policijos atstovo, nei senos, nei naujos greičio reguliavimo sistemos kol kas vairuotojų sąmonės nekeičia.

D. Ražinskas tikisi, kad po Riešės matuoklio istorijoje, ne tik šiame taške, bet ir kituose, vairuotojai suklus ir atsižvelgs greičio viršijimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

G. Paluckas teigė, kad politikai prašo sisteminio požiūrio į matuoklių sistemą, kad jie pradėtų fiksuoti ir siųsti duomenis, kai tik būna pastatyti, o ne pirmiausia fiksuoja pažeidimus, o tik po kurio laiko pradeda siųsti pažeidimų protokolus.

„Kad nebūtų to vadinamo time gap‘o. Tų kelių mėnesių, kai atrodo, kad [greičio matuoklis] neveikia, bet jis jau veikia, paskui gaunasi, kad tu recidyvistas. Taip tiesiog nesąžininga“, – sakė G. Paluckas.

REKLAMA

LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius dėkojo už kritiką, tačiau pažymėjo, kad nuo 2015 m. toje kelio vietoje, kurioje „prabudo“ matuoklis, fiksuojamos žūtys ir žmonių sužeidimai.

„Kiekviena pradelsta diena galėjo būti susijusi su žuvusiais ar sužeistais žmonėmis. Dėl to ir siekiama informuoti ir užkardyti galimybę atsitikti toms nelaimėms“, – sakė R. Lipkevičius.

REKLAMA

Jis dar kartą pakartojo, kad prieš matuoklį buvo pastatyti kelio ženklai, tad jie informavo, kad matuoklis jau veikia.

„Matuoklis nėra priemonė pinigams uždirbti, tai yra priemonė išsaugoti žmonių gyvybes“, – teigė LAKD direktorius.

Jis patikino, kad sutartys dėl duomenų perdavimo jau pasirašytos, tad panašūs atvejai ateityje neturėtų pasikartoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų