Parlamentarų teigimu, tokio plano įregistravimas rodo politinės atsakomybės stoką, nes radikalūs plane numatyti apribojimai ir mokesčių didinimas sukėlė chaosą visuomenėje, o ypač transporto sektoriuje.
„Susipažinę su planu konstatuojame, kad įregistruotas dokumentas buvo neišdiskutuotas su visuomene ir šalies transporto sektorių atstovaujančiomis grupėmis. Dauguma plane numatytų oro taršos mažinimo priemonių itin neigiamai paveiktų mažiausias pajamas gaunančias ir socialiai pažeidžiamiausias visuomenės grupes. Besąlygiškas siekis įvedant naujas oro taršos mažinimo priemones pasivyti ir aplenkti tokias valstybes, kaip Vokietija ar Norvegija, gali privesti prie katastrofiškų padarinių – padidėjusios socialinės ir galimybių nelygybės“, – teigė A. Ažubalis.
Parlamentaro L. Kasčiūno teigimu, apribojimai ir papildomi mokesčiai palies ne tik pavienius gyventojus, bet ir visą Lietuvoje išplėtotą transporto sektorių.
„Automobilį ir net po kelis Lietuvoje turi kone kiekviena šeima, o automobilis – ne prabangos, bet ir būtinybės dalykas, todėl plane numatytų mokesčių didinimo ir ribojančiųjų oro taršos mažinimo priemonių įgyvendinimas apribotų didelės dalies gyventojų galimybes įsigyti automobilį, sumažintų gyventojų mobilumą. Plane numatyti apribojimai ir mokesčių didinimas neigiamai paveiks ir visą Lietuvoje išplėtotą transporto rinką bei galiausiai prisidės prie kainų augimo. Todėl esame įsitikinę, kad mokesčių už automobilius didinimo ir kitų ribojančių priemonių turi būti atsisakyta“, – kreipimosi turinį komentavo L. Kasčiūnas.
„Savo rašte ne tik raginame neskubėti su tam tikrų priemonių įvedimu, bet ir siūlome alternatyvas. Pavyzdžiui, manome, kad tiek naujų, tiek naudotų elektromobilių įsigijimas turėtų būti skatinamas tiesioginėmis kompensacijomis, nes tai ne tik padėtų siekti Lietuvos įsipareigojimų ES dėl klimato kaitos kontrolės, bet ir augintų visos visuomenės sąmoningumą renkantis transporto priemonę, varomą visiškai netaršia kuro rūšimi. Tokia skatinamoji priemonė padėtų pagrindus ne tik naujų elektromobilių rinkos plėtrai mūsų šalyje, bet kurtų ir konkurencingą naudotų elektromobilių rinką, kuri būtų prieinama didesnei Lietuvos gyventojų daliai“, – teigė P. Saudargas.
Seimo nariai savo rašte ragina Vyriausybę atsisakyti skubotų, per artimiausius 2 metus planuojamų įgyvendinti priemonių ir mokesčių įvedimo, o į strategijos parengimą įtraukti kuo platesnę transporto sektoriaus atstovų bei kitų suinteresuotų grupių dalį.