Įrašą jau peržiūrėjo kelios dešimtys tūkstančių žmonių, dar keli šimtai komentavo ir dalinosi juo. Matomas tvarkymo būdas mažų mažiausiai sukelia klausimus, ar tai pats tinkamiausias metodas – išberti šiek tiek asfalto ir tiesiog patrypti kojomis, kad jis sutvirtėtų.
Pigu ir efektyvu?
Komentatoriai tiesiog šėlo po vaizdo įrašu, pasidalinę į dvi barikadų puses. Vieni šaipėsi iš tokio elgesio ir piktinosi pinigų švaistymu, prisidengiant brangių priemonių naudojimu, kai tuo metu, viskas atliekama itin paprastai. Kiti aiškino, kad tai normalus būdas, pasiteisinęs ir jokio kriminalo tame nėra.
Į vaizdo įrašą sureagavo ir pats Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, parašęs: „Taigi čia laikinas užtaisyma šaltu asfaltu...“. Tačiau tai neįtikino didelės dalies skaitytojų.
Portalas tv3.lt domėjosi, ar taip iš tiesų tvarkomos duobės Vilniuje. Dar kovo mėnesio pradžioje Vilniaus miesto savivaldybė suskubo tvarkyti po žiemos gatvėse atsiradusias avarines duobes, plyšius ir kitus kelio dangos pažeidimus.
Kaip nurodė sostinės savivaldybė, praėjusiais metais po žiemos Vilniuje buvo užtaisyta apie 800 duobių, joms užtaisyti prireikė per 1000 kv. m. asfalto dangos. Šiemet suplanuota tvarkyti beveik du kartus duobių daugiau nei praėjusiais metais, vien per pirmus du mėnesius užtaisyta jau 900 duobių.
Mato aiškią savivalę
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės UAB „Grinda“, teikiančios privalomas miestui paslaugas atstovas Egidijus Steponavičius, pabrėžė, kad tokia žmonių reakcija parodė, jog vilniečiai neabejingi tam, kaip tvarkomas miestas.
„Esame dėkingi už kritiškas pastabas ir vertiname jas kaip postūmį tobulinti darbų organizavimą ir kokybę. Labiausiai tikėtina, kad užfiksuoti vaizdai – tėra atskiras keleto darbuotojų savivalės atvejis, nes mūsų įmonėje yra numatyti kitokie reikalavimai, kaip turėtų būti užtaisomos duobės ir kokiomis darbo priemonėmis turėtų naudotis darbininkai. Pirmenybę visada teikiame pažangiems būdams ir technologijoms. Šį atvejį aiškinsimės ir reikalausime, kad panašios situacijos nesikartotų.
Nuo šio pavasario duobių tvarkymui „Grinda“ pradėjo naudoti šaltą asfaltą, kuris leidžia avarines duobes užtaisyti vienu ypu: nebereikia prie tos pačios duobės grįžti kelis kartus, kaip būdavo daroma anksčiau. Taip, šis būdas yra brangesnis, nei įprastas asfaltavimas, tačiau jis ilgalaikis, o ankstyvą pavasarį leidžia itin greitai ir efektyviai užlyginti po žiemos atsivėrusias duobes. Šio būdo specifika yra ta, kad asfalto nebereikia suslėgti specialia technika: kai duobė užpildoma (gali likti ir nedidelis kauburėlis virš kelio dangos), pakanka mišinį sutankinti kastuvu ar kitu sunkiu daiktu, o vėliau jį suspaudžia pravažiuojantis transportas“, – tikino E. Steponavičius.
Pro akylų gyventojų akis nepraslysta tokie atvejai, o kaip paaiškėjo šįkart, taip iš tiesų ir neturėjo būti. Taigi, išaiškintas netinkamas elgesys.