Birželio viduryje ŠMSM pranešė kartu su švietimo bendruomene rengianti planus, kaip vyks mokymas nuo rugsėjo 1-osios. Kaip tąkart teigė švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Jolanta Urbanovič, yra svarstomi trys variantai, kaip pradėsime naujus mokslo metus.
„Ar susirinksime į įprastas klases, ar mokysimės mišriu būdu ir tik dalis vaikų ateis į mokyklas, ar situacija vėl bus tokia, kad visi mokysis vien tik nuotoliniu“, – teigė viceministrė.
Plano dar neturi
Tačiau ministerija dar nėra priėmusi sprendimo, kuris iš šių trijų kelių būtų tinkamiausias pradėti mokslo metu. ŠMSM informuoja, kad mokyklos apie nutartą tvarką bus informuotos rugpjūtį.
„Šiuo metu vyksta pasiruošimas naujiems mokslo metams. Tikslus vadovas mokykloms bus parengtas iki rugpjūčio vidurio“, – atsakyme tv3.lt rašė ministerija.
Kaip yra sakiusi J. Urbanovič, jei vėl būtų pereita prie nuotolinio mokymo, ne mažiau kaip 50 proc. pamokų sudarytų vaizdo pamokos.
Iki prasidedant naujiems mokslo metams ketinama susisteminti trijų mėnesių nuotolinio mokymo patirtį ir padėti pagrindą nacionalinei skaitmeninio švietimo strategijai sukurti.
Galės derinti įprastą mokymą su nuotoliniu
Iki rugsėjo 1 d. Nacionalinė švietimo agentūra atnaujins interneto svetainę, skirtą nuotoliniam mokymui www.nsa.smm.lt/nuotolinis, papildys skaitmeninių priemonių katalogą, metodinės medžiagos šaltinius, rekomendacijas dėl virtualių mokymosi aplinkų, skaitmeninio turinio atrankos ir taikymo. Rugpjūtį bus organizuoti susitikimai su leidėjais, verslo įmonėmis, jų sukurtos priemonės ir kiti skaitmeniniai ištekliai pristatyti mokytojams.
Nuotolinio mokymo patirtis pasitarnaus ir šiuo metu atnaujinamoms bendrojo ugdymo programoms. Bendrieji ugdymo planai papildomi nauja dalimi apie ugdymo proceso organizavimą nuotoliniu būdu, atsiranda nuostata, kad mokykla gali nuspręsti ugdymą organizuoti derindama įprastą ir nuotolinį mokymo būdą.
Mokytojams, kurie norės pasitobulinti skaitmeninius įgūdžius, Nacionalinė švietimo agentūra ir Vytauto Didžiojo universitetas siūlys kvalifikacijos tobulinimo kursus. Jie bus apmokami ES fondų paramos lėšomis. Beje, nuotolinis mokymas labai sustiprino ir mokytojų tarpusavio bendradarbiavimą. 78,6 proc. mokytojų teigia, kad sustiprėjo jų bendradarbiavimas, trys iš keturių mokytojų sako, kad ši nauja patirtis sustiprino juos kaip mokytojus.
Kovą įvedus karantiną ir mokykloms perėjus prie nuotolinio mokymo, sukurtas interneto tinklalapis, kuriame skelbiami visi nuotolinio mokymo šaltiniai ir kita svarbi medžiaga.
Taip pat parengta daug rekomendacijų mokykloms dėl virtualių aplinkų, elektroninių dienynų, skaitmeninių priemonių naudojimo nuotoliniam mokymui, duomenų saugos mokykloje, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo, reagavimo į patyčias ar kitokį smurtinį elgesį vaizdo pamokose atmintinė, on-line konferencijų ciklo programa mokytojams, sudarytas ir nuolat atnaujinamas skaitmeninių priemonių sąrašas ir kita.
Sušvelninus karantiną dauguma mokyklų pasirinko mokslo metus užbaigti nuotoliniu būdu. Tik 19 proc. mokyklų, kuriose vykdoma pradinio ugdymo programa, mokslo metus birželį tęsė mišriu būdu.