Gyventojai, norintys įsirengti elektromobilių įkrovimo prieigas individualiuose namuose/soduose, gali gauti 479,20 eurų už kiekvieną įsirengtą prieigą ant sienos ir 683,06 eurų už įsirengtą prieigą ant žemės. Tam planuojama paskirstyti 3,715 mln. eurų.
Gyventojai, norintys įsirengti elektromobilių įkrovimo prieigas privačiose automobilių stovėjimo vietose (parkinguose), daugiabučių namų kiemuose ir garažuose, gali gauti 718,79 eurų už kiekvieną įsirengtą prieigą ant sienos ir 1024,59 eurų už prieigą ant žemės. Tam planuojama paskirstyti 2,493 mln. eurų.
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) skaičiuoja, kad lyginant išlaidas skirtingoms degalų rūšims nuvažiuoti 100 km, elektromobilis net ir išaugus elektros kainoms išlieka du kartus pigesnė susisiekimo priemonė nei įprastas benzinu ar dyzelinu varomas automobilis.
„Energetinis karas ir elektros kainų dinamika tik išryškino namų ūkių energetinio savarankiškumo būtinybę. Siekiame, kad 2030 m. kas trečias namų ūkis elektros energiją savo poreikiams gamintųsi pats. Gyventojai aktyviai naudojasi parama nuosavoms saulės elektrinėms, tad paraleliai būtina sudaryti galimybę pereiti prie taupesnių ir mažiau taršių transporto priemonių, kurioms reikalingi įrenginiai – elektros generavimo šaltinis ir elektromobilio įkrovos stotelė – būtų savo namuose“, – sako energetikos ministras Dainius Kreivys.
Šis pirmasis kvietimas teikti paraiškas galios iki 2023 m. vasario 28 d. Paraiškos teikiamos internetu užpildant paraiškos formą. Per šį laiką tikimasi įrengti 9254 įkrovimo prieigas individualiuose namuose ir daugiabučiuose. Rugsėjo pabaigoje LEA paskelbs analogišką kvietimą ir įmonėms.
„Šio projekto startas – svarbus žingsnis skatinant elektromobilumą mūsų šalyje. Sudarius galimybę stoteles įsirengti fiziniams asmenims– elektromobilis nebebus vien didmiesčių privalumu, leis taupyti laiką ir patogiai planuoti keliones, o darbdaviams įduos dar vieną patrauklumo elementą rūpinantis savo darbuotojų gerove. Tai ypač aktualu, kai lygindami išlaidas skirtingoms degalų rūšims nuvažiuoti 100 km, matome, kad net dabartiniu laikotarpiu, rekordiškai išaugus elektros kainai, važiuoti elektromobiliu yra du kartus pigiau nei benzinu ar dyzelinu varomais automobiliais. Tai ir stipri paskata mažinti iškastinio kuro naudojimą, ir investicija į ateitį, prisidedant prie klimato kaitos švelninimo“, – sako LEA direktorius Virgilijus Poderys.
Vystant elektromobilių infrastruktūrą siekiama iki 2026 m. Lietuvoje įrengti kiek daugiau nei 53 tūkstančius elektromobilių privačių įprastos ir vidutinės galios įkrovimo prieigų. Elektromobilių privačių įkrovimo prieigų įrengimą numatoma vystyti individualiuose namuose, soduose, daugiabučių namų kiemuose, stovėjimo aikštelėse ir garažuose bei darbovietėse (įmonėse, įstaigose, organizacijose ir t. t.). Finansavimą galės gauti fiziniai ir juridiniai asmenys, daugiabučio bendrojo naudojimo turto objektų valdytojai, viešieji arba privatūs juridiniai asmenys, siekiantys įkrovimo stoteles įrengti savo darbuotojų reikmėms. Didžiausias paramos intensyvumas bus skiriamas gyventojams, gyvenantiems daugiabučiuose namuose. Siekiama, kad infrastruktūra būtų išmani ir orientuota į ateities vartotojų poreikius. Finansavimas numatytas diegiant naują ir anksčiau nenaudotą įrangą bei susijusius komponentus.