Alkoholio ir tabako kontrabandos mastai nedidėja, tačiau išryškėjo nelegaliam realizavimui įvežamo dyzelino problema. Tai konstatuota trečiadienį Vyriausybėje vykusiame pasitarime dėl kontrabandos.
Pasitarime dalyvavę prekių įvežimą į Lietuvą ir jų realizavimą šalies viduje kontroliuojančių tarnybų atstovai aptarė situaciją, kuri susiklostė Lietuvai tapus Šengeno nare bei padidinus tabako ir alkoholio akcizus.
Po pasitarimo Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas BNS sakė, kad cigarečių kontrabanda, už kurią daugiausiai atsakinga VSAT, palyginus pirmuoju 2007 metų pusmečiu, šiemet sumažėjo beveik tris kartus - nuo 2,65 mln. sulaikytų cigarečių pakelių pernai iki 844 tūkst. pakelių šiemet.
Tuo metu Lietuvos muitinės departamento ryšių su visuomene skyriaus vadovė Henrika Rukšėnienė sakė, kad departamento specialistų parengtoje pažymoje pastebima, jog brangstant naftos produktams tikimybė, kad įvežamas dyzelinas bus nelegaliai parduodamas, didėja.
Jos teigimu, dyzelinas iš Rusijos ar Baltarusijos į Lietuvą paprastai įvežamas krovininių automobilių bakuose - įstatymai to daryti nedraudžia, tačiau jo pardavimas jau yra nusikaltimas.
Muitinės duomenimis, į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos nuo metų pradžios įvažiavo beveik 330 tūkst. krovininių automobilių.
Vyriausybės spaudos tarnyba pranešė, kad pasitarime dalyvavusių žinybų vadovams pavesta suaktyvinti darbą užkertant kelią kontrabandinių prekių įvežimui, jų bei falsifikatų realizavimui šalies rinkoje. Muitinės departamentui taip pat pavesta organizuoti centralizuoto sulaikytų kontrabandinių prekių sandėlio, kuriame bus saugomos ir išvežamos naikinti visų tarnybų konfiskuotos prekės, įsteigimą.