• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didelės eilės gydymo įstaigose gyventojus baigia išvesti iš kantrybės. Naujoji sveikatos apsaugos ministrė patikina, kad eilių klausimas yra vienas iš prioritetinių. Kaip viena iš priemonių numatoma ir vadinamos prioritetinės eilės, kai tam tikri pacientai galėtų pas medikus patekti greičiau už kitus. Vieni sprendimą sveikina, tačiau iki galo neįsivaizduoja, kaip tai galėtų būti įgyvendinta.

Didelės eilės gydymo įstaigose gyventojus baigia išvesti iš kantrybės. Naujoji sveikatos apsaugos ministrė patikina, kad eilių klausimas yra vienas iš prioritetinių. Kaip viena iš priemonių numatoma ir vadinamos prioritetinės eilės, kai tam tikri pacientai galėtų pas medikus patekti greičiau už kitus. Vieni sprendimą sveikina, tačiau iki galo neįsivaizduoja, kaip tai galėtų būti įgyvendinta.

REKLAMA

Vienas Vyriausybės programoje įrašytų sveikatos politikos tikslų – „siekis trumpinti eiles sveikatos priežiūros paslaugoms gauti, prioritetą skiriant didžiausios rizikos pacientams“. 

Nors jau dabar numatyta, kad ūmiai susirgęs, karščiuojantis pacientas pas šeimos gydytoją turėtų patekti per 24 val., tokiomis prioritetinėmis eilėmis būtų ketinama spręsti daugiau lėtinėmis ligomis sergančiųjų prieinamumą pas medikus.

Suvok, taip labiau ligotas širdinininkas pas gydytoją turėtų patekti greičiau nei mažiau sergantis širdininkas. Pasak portalo tv3.lt kalbintų pašnekovų, idėja sveikintina, tačiau lieka klausimų, kaip realiai ją būtų galima įgyvendinti. 

REKLAMA
REKLAMA

Ūmesni ligoniai turėtų patekti greičiau

Kalbėdama apie svarbiausius pirmus darbus sveikatos apsaugos ministrė Marija Jakubauskienė atkreipė dėmesį, kad dabar situacija nėra tolygi – visi pacientai atsiduria bendroje eilėje.

REKLAMA

„Labai svarbu įsivertinti, kaip tos eilės formuojasi. Kaip matome, švieslentės šiandien neatspindi realios situacijos gydymo įstaigose. Vienos įstaigos registruoja iki 60 dienų, kitos – ilgesniam laikotarpiui. 

Toje pačioje eilėje yra registruojami tiek pirminiai atvejai, kai pirmą kartą nustatomos diagnozės ir reikalingas greitas ištyrimas, tiek ir lėtinėmis ligomis sergantys pacientai, kuriems reikalinga stebėsena. 

REKLAMA
REKLAMA

Tai suponuoja visą priemonių paketą – reikia įsivertinti, atskirti pacientų rizikas, stratifikuoti ir paslaugas teikti atsižvelgiant į rizikas. Čia išnaudosime onkologinių ligų „žaliųjų koridorių“ patirtį“, – neseniai kalbėjo ji Seimo Sveikatos reikalų komitete (SRK). 

Jau aptarė e.sveikatos problematiką

Paklausta, kaip realiai būtų galima tai įgyvendinti, SRK narė Orinta Leiputė svarstė, kad greičiausiai atsirastų naujas funkcionalumas e.sveikatoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tai būtų papildoma funkcija šeimos gydytojui ar specialistui, kuris nurodytų e.sveikatoje, kad toks pacientas turi prioritetą. Ministrė jau turėjo susitikimą dėl e.sveikatos, kad šie duomenys būtų matomi sistemoje tiek šeimos gydytojui, tiek specialistui, pas kurį yra siunčiama, taip pat tai būtų matoma ir registratoriams. 

Kitas dalykas – dėl pačių viešųjų ir privačių sveikatos priežiūros įstaigų ir to, kur gali siųsti šeimos gydytojas, o kur – specialistas. Čia irgi yra galimybė šiek tiek koreguoti eilių trukmę“, – portalui tv3.lt komentavo ji.

REKLAMA

Parlamentarės aiškinimu, pati mintis buvo pacientus suskaityti pagal jų ligos pobūdį – atskirti, kur yra lėtinė liga ir stebėsena, kur – ūminė situacija. 

„Ir pagal tai pacientus reiktų kategorizuoti ir skirtųsi patekimo galimybės. Nes stebėsena yra nuolatinis procesas, tai yra planinė eilė, jei nėra kažkokio paūmėjimo. Ypač tai svarbu kalbant apie kardiologinėmis ligomis sergančius pacientus – juos suskirstyti pagal ligos pobūdį“, – sakė O. Leiputė.  

REKLAMA

Kiti užsirašę net neatvyksta

Kiek anksčiau apie vadinamas prioritetines eiles yra užsiminęs ir VU Medicinos fakulteto prodekanas, šeimos gydytojas prof. Vytautas Kasiulevičius.

„Kai kurios šalys taiko tokį dalyką kaip sunkesnių ligonių prioritetizavimas naudodami e.sveikatos instrumentus, bet pas mus e.sveikata visus registruoja į bendrą eilę, kas pirmesnis paskambins, tas greičiau ir pateks. Bet išties yra daug skambučių, kur atvykimai kartais net atšaukiami, kurie nėra sudėtingi. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai reikėtų kažkaip valdyti tą eilę identifikuojant sudėtingus pacientus, kuriems reikia pirmumo. Greičiausiai tokia patirtis būtų efektyvi, nes kai kurios šalys, pavyzdžiui, Naujoji Zelandija, čia yra daug pasiekę. Jei pažiūrėsime EBPO ataskaitas eilių klausimais, matysime, kad šalys eksperimentuoja, ieško sprendimų ir galbūt toks efektyvesnis e.sveikatos įdarbinimas duotų geresnį efektą“, – kiek anksčiau kalbėjo jis „Žinių radijo“ eteryje.

REKLAMA

Kilo klausimų, kaip įgyvendinti

Konservatorė Jurgita Sejonienė sutiko, kad tokia iniciatyva skamba gerai, tačiau kol kas vargiai įsivaizdavo, kaip būtų galima tai įgyvendinti, ypač jei pacientas visų pirma registruojasi pas šeimos gydytoją.

„Dabar kalbama, kad reikėtų diferencijuoti pacientus, kuriems reikia pagalbos skubiau, kad galėtų ją gauti greičiau, bet kaip tą padaryti? Vis tiek pacientas registruojasi per internetinę registracijos sistemą ir kaip jai įrodyti, kad tau reikia greičiau.

REKLAMA

Kad toks rūšiavimas galėtų būti, iš principo tai nėra blogas dalykas, bet kaip techniškai tai įgyvendinti, nelabai įsivaizduoju, ir ministrė komitete negebėjo atsakyti į šį klausimą“, – komentavo politikė. 

„Žalieji koridoriai“ veikia tik šeimos gydytojo skambučiu

Lietuvos šeimos gydytojų profesinės sąjungos valdybos pirmininkė Alma Astafjeva taip pat neneigė, kad idėja skubesniems pacientams greičiau patekti pas specialistą gera. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis tik ji priminė, kad šeimos gydytojams šiandien ir taip tenka spręsti daug su tiesioginiu jų darbu nesusijusių dalykų, užsiimti įvairių pažymų išdavimu.

„Taigi visada yra laiko klausimas. Jei šeimos gydytojas atlieka labai daug darbo, kuris jam net nepriklauso (įvairių socialinių pažymų seniūnijoms išdavimas, pateisinimo pažymos mokykloms ir kita), tokiu būdu negalime spręsti klinikinių klausimų. 

REKLAMA

Kita vertus, reikia suprasti, kad gydytojas nėra registratorius. Čia reikėtų kalbėti apie e. sveikatos funkcionalumus, registracijos sistema turėtų būti patogi ir pritaikyta tiek pacientui, tiek gydytojui. Jau dabar laukiame, kad atsirastų žyma dėl lėtinių pacientų stebėjimo ir registratūra matytų, siuntimas atrodytų kitaip“, – komentavo A. Astafjeva. 

Tačiau ji konstatavo, kad sistema toli gražu neveikia taip, kaip norėtųsi – jau dabar „žalieji koridoriai“ realiai efektyvūs tik dėl pačių gydytojų pastangų. 

REKLAMA

„Kaip šiais laikais veikia „žalieji koridoriai“? Kai yra įtariamas vėžys, kiekvienas šeimos gydytojas, nes tai yra jo pacientas, turi pats skambinti į registratūrą, laukti tą patį laiką, kol ten pakelia. Jei nekelia, skambina antrą, trečią kartą. 

Taigi „žaliasis koridorius“ šiuo metu yra išspręstas šeimos gydytojo skambučiais. Nes jei į registratūrą paskambina kas nors kitas ir neprisistato gydytoju, dažniausiai yra atsakoma, kad vietų nėra. O kai jau paskambina pusvalandį, valandą ar ilgiau pravargęs gydytojas, tada pavyksta. Tai kyla klausimas kokiu būdu tas skubesnis kardiologinis pacientas pateks pas specialistą?“ – svarstė šeimos gydytoja.

kur kas didesnese ir turtingesnese salyse yra eiles ir jos yra ilgos. FRA tvarka kita ir eiles trumpos , nes ligonines neteikia ambulatoriniu paslaugu, neuzsiima lig konsultavimu ir polikliniku darbu. Bet LT viskas kitaip;- visos lig turi milziniska kieki ambulatoriniu tyr ir konsultaciju , ir priemimo kambariai atlieka polikliniku funkcijas. Ir dar didina konsultaciju kieki, extra tvarka atliekant tyr ir konsultacijas, kurias ramiai galetu daryti poliklinikos. Taciau poliklinikos griaunamos ir ardomos, provincijoje naikinama bet kokia med prieziura. Pacientai plusta i didesnes ir dideles lig, nes neturi ka daryti. O dirbanciu mediku sparciai mazeja. Taip, kad isejimo is labirinto nesimato ir jokios e sveikatos cia nieko nepakeis. Paprasciausiai nera kas dirba ir dirbantys negali kas 5 min priiimti pacientu , ar ju konsultuoti simtais per diena. Ilgai ir metodiskai ejome i sia pelke ir priejome. Kaip pries kelis metus Svarkelis sake medikams ;- kam nepatinka, tas gali isvaziuoti ir nedirbti. Rezultata turime .
Alia nežino ministrai, fuuuu
Alia nežino ministrai, fuuuu
Visų pirma sutvarkykite korupciją ir dirbtines eiles pas gydytojus, dirbtines eiles operacijai ir t.t, tuomet galite kalbėti apie eiles...
Gal skvernelis atsiprasys, kompensuos isvykimus ir sugrazins gydytojus kuriuos isvare??
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų