Baigiantis šaltajam metų periodui, Kauno miesto savivaldybės specialistai rengiasi netrukus prasidėsiantiems miesto gatvių atnaujinimo darbams. Didžiausias dėmesys bus skiriamas ne pavienių duobių lopymui, o vientisų atkarpų sutvarkymui.
Remontuoti gatves, tiesti naują asfalto dangą galima tuomet, kai vidutinė paros oro temperatūra siekia bent 5 laipsnius šilumos. Tuomet savo veiklą atnaujins asfaltbetonio gamyklos.
„Gatvių rekonstrukcijos darbai bus pradėti iškart, kai tik leis oro sąlygos. Namų darbus atlikome ir gatvių atnaujinimo pradžiai esame pasiruošę", – teigė Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
„Mūsų tikslas yra sutvarkyti kuo daugiau vientisų atkarpų. Tokiu principu ir organizuosime darbus, prioritetu iškeldami ne pavienių duobių lopymą, o vientisų atkarpų sutvarkymą", – tvirtino Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
Darbai – visame mieste
Didžiausi darbai bus vykdomi praėjusių metų rudenį rekonstruoti pradėtame A. Juozapavičiaus prospekte. Viso projekto vertė siekia beveik 43 mln. Lt. Šįmet planuojama atlikti darbų už maždaug 30 mln. Lt. A. Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcija vykdoma ES struktūrinių fondų, Kauno miesto savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšomis.
Šįmet taip pat planuojama tęsti jau pradėtus Technikumo, Jurbarko gatvių ir viaduko per geležinkelį Rokuose rekonstrukcijos darbus. Šiais metais bus tęsiamas pernai pradėtas Nuokalnės gatvės atnaujinimas.
Taip pat planuojama pradėti itin prastos būklės Tilto, Kareivinių, K. Veverskio ir Z. Gerulaičio gatvių rekonstrukcijos darbus. Aušros g. (nuo Žemaičių g. iki Giedraičių g.), Radvilėnų pl. (nuo K. Petrausko g. iki A. Baranausko g.), Zanavykų g. (nuo Savanorių pr. iki Zarasų g.), Biruliškių g. (nuo Ateities pl. iki buvusios naftos bazės) ir Panerių g. (nuo 101 namo iki Demokratų g.) planuojama nutiesti naują asfaltbetonio dangą.
Šįmet ketinama išasfaltuoti šiuo metu žvyruotas M. ir P. Šalčių ir E. Voltero gatves, taip pat atlikti Varnių tilto deformacinių siūlių remontą. Kauno miesto savivaldybė šiais metais planuoja atlikti duobių remonto darbų už 2 mln. Lt bei žvyruotų gatvių priežiūros darbų už 1 mln. Lt.
Milžiniškas dėmesys – darbų kokybei
„Jei viskas vyks pagal planą, šįmet Kaune planuojame atlikti gatvių tiesimo, remonto ir rekonstrukcijos darbų už daugiau nei 58 mln. Lt, kuriuos sudarys Kauno miesto savivaldybės ir valstybės biudžeto, Kelių priežiūros ir plėtros programos bei ES struktūrinių fondų lėšos, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A. Pakalniškis. – Taip pat labai laukiame Lietuvos automobilių kelių direkcijos tikslinio finansavimo lėšų, iš kurių bus vykdomi Panemunės tilto statybos darbai".
Pasak skyriaus vedėjo, gatvių remontą šįmet vykdys keturios su savivaldybe sutartis pasirašiusios bendrovės. Didžiulis dėmesys bus skiriamas atliekamų darbų kokybei.
„Pastaraisiais metais darbų priežiūros kontrolei esame pasitelkę profesionalus. Ją atlieka bendrovė „Laboratorinių bandymų centras„. Specialistai stebi ir nuolat tikrina, ar vykdomi darbai atliekami kokybiškai ir ar naudojamos tinkamos medžiagos. Ši griežta kontrolė užtikrins, kad suremontuotos gatvės tarnaus ilgai“, – tvirtino A. Pakalniškis.
Kodėl atsiveria duobės?
Mokslininkų atlikti tyrimai parodė, jog prieš 20–30 metų nutiestų miesto gatvių būklė nebeatitinka techninių reikalavimų: apatinis asfaltbetonio dangos sluoksnis vietomis visai sutrupėjęs, po asfaltbetonio danga esančios skaldos pagrindo sluoksnis magistralinėse gatvėse vietomis nesiekia 8 cm (vietoj reikalaujamų 20 cm), o šalčiui atsparaus sluoksnio vietomis nėra visai.
Tokios būklės gatvių dangos, veikiamos druskų ir padidėjusių transporto srautų, neišlaiko temperatūrinių pokyčių ir todėl gatvėse atsiveria duobės.
Pavojingiausios duobės užpilamos skalda
Kol oro sąlygos neleidžia naudoti karšto asfalto, pačios pavojingiausios duobės yra užpilamos stambia skalda, kuri specialia technika dar yra suspaudžiama. Be to, „Kauno tiltų„ specialistai pavojingiausias duobes pažymi įspėjamaisiais ženklais. Kai vidutinė paros oro temperatūra pasieks 5 laipsnius šilumos, bendrovė „Kauno tiltai“ pavojingiausias duobes užtaisys karštu asfaltu.