Numatoma, kad sausio 10 dieną prie Europos Parlamento protestuos apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos. Protesto akciją organizuoja Bulgarijos vežėjų asociacija.
„Transporto komitete bus balsuojama dėl Mobilumo paketo, su ta data ir derinamas šitas renginys“, – BNS teigė „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.
Vežėjų atstovai teigia, jog Mobilumo paketas sukurs sienas tarp valstybių ir iškreips konkurenciją tarp jų vežėjų. Todėl, anot asociacijos, europarlamentarai raginami nebalsuoti už paketą.
„Linava“ Europos Parlamente jau yra surengusi keletą susitikimų, kuriuose pristatė Lietuvos vežėjų poziciją dėl siūlomų pakeitimų.
Europos Komisijos (EK) 2017-aisiais pasiūlytu Mobilumo paketu siekiama pagerinti ES automobilių kelių saugumą ir sąlygas vairuotojams. Lietuva nori, kad tolimųjų reisų vežėjams būtų užtikrinamos sąžiningos sąlygos konkuruoti dėl krovinių visoje ES.
ES Transporto tarybai gruodžio pradžioje sutarus dėl esminių paketo nuostatų, Lietuvai pavyko išsiderėti, kad tušti vilkikai fiziškai nebūtų grąžinami į kilmės šalį. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis tuomet BNS sakė, kad toks reikalavimas būtų sunaikinęs Lietuvos vežėjų verslą.
Pasak ministro, dėl pasiūlymo dar turi susitarti Europos Parlamentas, o po to dar vyks ES Tarybos ir EP derybos. Ministro teigimu, į EP keliasi ir svarbus klausimas dėl vairuotojų poilsio: reikalavimas, kad vairuotojai ilsėtųsi viešbučiuose, sunkiai įgyvendinamas, nes trūksta infrastruktūros.
„Linava“ tuomet skelbė, kad Austrijos pasiūlymas dėl reguliaraus vilkikų grąžinimo buvo atmestas, bet nuspręsta, kad vežėjas turėtų sudaryti sąlygas vairuotojams grįžti namo kartą per 4 savaites. Be to, ne trumpiau nei 45 val. per savaitę jie turėtų ilsėtis viešbutyje, o ne automobilyje.
Ministras R. Masiulis teigė, kad dėl vairuotojų grįžimo namo planuojama derėtis toliau. Jo manymu, įvedamas papildomas 5 dienų apribojimas vežti kitų šalių teritorijose nelogiškas, nes ir taip visos kabotažo operacijos bus komandiruojamos.
Susisiekimo ministerijos teigimu, Austrija siekia kuo greičiau susitarti dėl jos pasiūlymų, kurie, Lietuvos požiūriu, nėra sąžiningas kompromisas. Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų EK ir EP rinkimų 2019 metais, vardan politinio susitarimo gali būti padaryta klaidų.
R. Masiulis nesiėmė prognozuoti, kada galėtų būti patvirtintas galutinis tekstas, bet neatmetė galimybės, kad dėl jo spręs jau naujasis Europos Parlamentas.