Apie tai, kas paskatino į meniu įtraukti ir atskiras skiltis šunims dalinasi „Picnic Bistro“ savininkas Arnas Perečka ir „The House“ įkūrėjas ir šefas Linas Jablonskas.
Šunį auginanti Natalija pasakoja, kad gana dažnai lankosi kavinėse ir restoranuose, kur kartu gali palepinti ir savo kalytę vardu Aira.
Moteris sako, kad iš pradžių ji buvo nustebinta galimybe nueiti į restoraną pamaitinti savo augintinį. Tačiau dabar ji neretai pavaišina Airą, pavyzdžiui, specialiu tam tikrose kavinėse pardavinėjamu „puppuccino“ gėrimu arba nueina kartu su ja pavalgyti.
„Aira labai smagiai eina būtent į tokias vietas. Aš galiu save palepinti nesukdama galvos, kad šuo žiūrės į mano lėkštę ir katino iš „Šreko“ akimis maldaus kokio kąsnelio“, – atvirauja Natalija.
Be to, tam, kad netrukdytų ir kitiems kavinės ar restorano lankytojams, moteris sako, kad skyrė daug dėmesio, jog išmokytų Airą gražiai elgtis viešoje vietoje. Ji priduria, kad tokių kavinių ir restoranų atsiradimas yra kvietimas kai kuriems šunų augintojams į maitinimo įstaigą atsivesti ir savo keturkojį draugą.
„Čia ne tik lipdukas „draugiški augintiniams“, iš čia tikrai neišvarys“, – teigia Natalija.
Šunims siūlo alaus ir keksiukų
Vingio parke įsikūrusios šeimos verslo kavinės „Picnic Bistro“ savininkas Arnas Repečka pasakoja, kad pirmos mintys apie tai, jog įrengiama kavinė turėtų būti draugiška gyvūnams atėjo dar studijų metu Londone.
„Man pačiam studijuojant Londone ir dirbant bare, kuris turėjo kavinę, aš matydavau tam tikrą servisą, kurio dar Lietuvoje nelabai būdavo, kad tu tiesiog atneši vandens šuniukui, kad esi draugiškas gyvūnams“, – dalinasi A. Repečka.
Todėl atidarius kavinę Vingio parke buvo nuspręsta orientuotis į visus – tiek žmones, tiek ir augintinius.
„Didelį dėmesį skyrėme keturkojams. Skanukų turėdavom, kad personalas, atnešę vandenį ir atsiklausę, galėtų palepinti šunį“, – pasakoja A. Repečka.
Visgi, kurį laiką ties tuo viskas ir apsiribojo. Tačiau A. Repečka teigia, kad prieš 5 metus būdamas gyvūnų parduotuvėje pastebėjo pardavinėjamą šunims skirtą alų.
Vyrui pasidomėjus kas tai per alus – paaiškėjo, kad tai šunims skirtas vištienos sultinys. Ir nors ties tuo, tuo metu, viskas ir baigėsi, A. Repečka sako, kad vėliau šį alų prisiminė, kai su kolege prieš 3 metus svarstė, kokių naujovių gali pasiūlyti klientams.
„Pagalvojom, kad o, kodėl gi nepadarius prielaidos, kad, jei žmogus ateina su savo keturkoju, tai pamatęs meniu tarp gėrimų alaus pozicijos, kad yra nealkoholinis šunų alus“, – teigia „Picnic Bistro“ savininkas.
Tokiu būdu, suradus tiekėją, klientams buvo pristatyta ši naujovė, į kurią, A. Repečkos teigimu, žmonės sureagavo itin pozityviai.
„Pastebėjome, kad žmonės užsako, šmaikštauja, fotografuoja, dalinasi socialiniuose tinkluose“, – sako jis.
Taip, po dar vienos vasaros, buvo nuspręsta šunų meniu dar labiau praplėsti, pasiūlant kavinėje savo augintinius palepinti ne tik šunų alumi, bet ir įvairiausiais kitais skanėstais. Todėl dabar kavinės meniu galima rasti atskirą skiltį, skirtą būtent keturkojams svečiams, kuriems šeimininkai gali nupirkti įvairiausių gardumynų – nuo alaus iki vyno ar popkornų, burgerio bei keksiukų su vanile.
O šių skanumynų kainos svyruoja nuo 4 iki 9 eurų.
„Picnic Bistro“ savininkas pabrėžia, kad šunų augintojams nereikėtų jaudintis ir dėl to, kad siūlomi skanėstai gali būti netinkami jų augintiniams – kadangi siūlomas maistas yra specialiai pritaikytas šunims.
O panorus, personalas visada gali pateikti skanėstų pakuotes ir tokiu būdu klientas gali pats pasižiūrėti iš ko susideda siūlomi šunų „patiekalai“.
„Su kiekvienu mėnesiu ir sezonu vis labiau žmonės lepina augintinius. Arba tie patys klientai, kurie sugrįžta, palepina savo šuniuką, arba bendrai iš lūpų į lūpas sužino, kad yra tokia kavinė Vingio parke“, – sako A. Repečka.
Tiesa, vyras priduria, kad nors atskirai sukurtas šunų meniu, palyginus su visomis pajamomis, sudaro tik mažą dalį pelno, tačiau galimybė suteikti tokią paslaugą klientams suteikia kavinei išskirtinumo.
Tiesa, vyras priduria, kad artimiausiu metu į meniu integruoti kokių nors kitų gyvūnų patiekalų neketina.
„Per 10 metų Vingio parke, nemačiau nei vieno žmogaus, kuris ateitų su katinu ant pavadžio arba rankose laikydamas katiną. Tai mes iš to darome prielaidą, kad kol kas nematome prasmės integruoti kokių nors kitų gyvūnų“, – A. Repečka.
Žmonės lieka patenkinti
Palepinti savo keturkojus maistu ar kitais skanėstais siūloma ir prieš 12 metų Druskininkuose įsikūrusiame „The House“ svečių namų restorane. Čia šunų meniu egzistuoja jau net 8 metus.
„The House“ įkūrėjas ir virtuvės šefas Linas Jablonskas teigia, kad poreikis restorane pateikti ir šunų meniu atsidaro dėl to, jog kiekvienais metais Druskininkuose vyksta didelė tarptautinė šunų paroda.
Šefo teigimu, iš pradžių jį nustebino, kad po parodos apsilankę dalyviai negailėdavo sumokėti ir prašydavo atskirai pateikti jų augintiniams kiaulienos išpjovos ar nemarinuotos vištienos.
„Pagalvojom, kad reikia padaryti meniu šuniukams, kad ne tik parodos metu, bet ir šiaip būtų, nes ir šiaip šeimų ateina su šunimis“, – pasakoja L. Jablonskas.
Šefas sako, kad savo restorane šunims siūlo sausą, subalansuotą maistą, dėl kurio kokybės konsultavosi su šunų veisėjais. Keturkojams taip pat siūloma žalia mėsa, pavyzdžiui, nemarinuota jautiena, vištiena ar kiaulienos šonkauliai.
O pasmaguriavimui klientai savo augintinius taip pat gali pavaišinti šlapiu maistu – skanukais, ledais (kurie yra pagaminti iš specialaus fermentuoto jogurto ir kitų sudedamųjų dalių, kurios tinka šunims) ir alumi (taip pat sultinio pagrindu).
Brangiausias patiekalas šuniui – jautienos išpjova – kainuoja apie 6 eurus (100g). O kitų patiekalų kaina svyruoja nuo 2 iki 4 eurų.
L. Jablonskas sako, kad atvykę klientai į galimybę atsivesti ir savo augintinius reaguoja labai gerai.
„Sukelia džiaugsmą ir jaučiasi pamaloninti, kad gali su gyvūnu ateiti. Vieni ateina pramogai, kur ateina ir patys pavalgyti ir savo šunį palepinti, o kiti tiesiog eina su gyvūnais ir ateina, kad jau ir pamaitinti savo šuniuką restorane“, – dalinasi šefas.
Jis priduria, kad iš komercinės pusės šunų meniu prisideda prie papildomos svečių rinkos, kurie nori ateiti kartu su gyvūnėliu, tačiau tai veikiau būtų galima vadinti priedu prie visos šeimos restorano idėjos.
Tiesa, taip pat, kaip ir A. Repečka, šefas sako, kad poreikio įvesti meniu ir kitiems gyvūnams šiuo metu nėra, kadangi dažniausiai žmogaus kompanionas tradiciškai išlieka šuo.
„Turbūt daugiau nei 90 proc. atsiveda šunį. Kartais ateina ir su katinu, tai tikrai priimame, problemų nėra. Buvo vieną kartą toks iššūkis, klausė, ką katinui pasiūlysime. Iš lašišos tartarą jam padarėme, tai irgi svečiai liko labai patenkinti“, – nuotaikinga istorija dalinasi L. Jablonskas.