Iš pažiūros kinų pagamintas ir savo vardą Europoje užsitarnavęs „BYD“ elektromobilis labai panašus į jau keletą metų Lietuvos gatvėmis riedantį „Tesla Model 3“.
„BYD Seal“ modelis turi 2 elektros variklius, kurie sugeneruoja 390 kilovatų galios ir leidžia nuo nulio iki šimto įsibėgėti per 3,8 sekundės. Viduje mes randame aukštos kokybės apdailą, gerą garso izoliaciją, taip pat viena iš gamintojo išskirtinių funkcijų – pasukamas centrinis ekranas“, – apie automobilį pasakojo „BYD“ pardavimų vadybininkas Dominykas Nemura.
Kinų elektromobiliai šiuo metu populiarėja Europoje ir meta pirštinę puikiai žinomoms europietiškoms markėms ar net tai pačiai amerikiečių „Tesla“.
„BYD Seal“ modelio kaina Lietuvoje prasideda nuo 46 tūkstančių eurų be valstybės siūlomos subsidijos. Tačiau šis gamintojas parduoda ir kur kas pigesnius modelius.
Dar papildomai valstybė skiria 5 tūkstančius eurų naujam elektromobiliui įsigyti arba 2,5 tūkstančio eurų subsidiją naudotam elektromobiliui nusipirkti.
Lietuvoje nepopuliarūs
Dabar elektromobilių segmente naudotų ir naujų automobilių rinkoje populiariausi „Tesla“ modeliai, kurių kainos prasideda nuo 45 tūkstančių eurų. O kinų elektromobiliai Lietuvoje nepatenka net į dešimtuką – šiemet jų registruota vos keli vienetai.
Tuo metu Europoje per metus kiniškų elektromobilių pardavimai šoktelėjo 50 procentų. Tačiau situacija greitu metu gali dar pasikeisti – kinai Europoje ir toliau sparčiai atidarinėja naujus elektromobilių salonus.
„Mes planuojame turėti bent keturias atstovybes Lietuvoje“, – teigė D. Nemura.
Europa jau anksčiau buvo uždėjusi vidutiniškai 45 procentų importo muitus mašinoms iš Kinijos, tačiau dabar Jungtinėms Valstijoms ir Trumpui švaistantis muitas Europoje, kinai jau veda derybas su Europos Sąjunga. Iki šiol vienai didžiausių gamintojų „BYD“ Europa taiko 27 procentų tarifą.
„Bendrai mūsų finansuojamų elektromobilių vidutinė kaina jau traukiasi. Jei palygintume, kas buvo prieš metus ir dabar, tai mes matome apie 5 procentų kritimą“, – sakė SEB lizingo vadovas Simonas Norbutas.
Netraukia ir dėl ryšių su Rusija
Dar Joe Bideno administracija praėjusiais metais padidino muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams nuo 25 iki 100 procentų. Lieka klausimas, ar didesnių tarifų kinų elektromobiliams imsis Trumpo administracija. Kinams lieka vienintelė išeitis – Europa. Tačiau norėdami išvengti europietiškų muitų, kinai turi žaisti pagal Europos taisykles – gaminti automobilius čia, Europos Sąjungoje, o ne Kinijoje.
„Didžiausią jų užsispyrimą rodo, kad jie statosi fabrikus Europoje ir gamina automobilius. Tuo metu, kai vokiečių industrijos gigantės atleidinėja darbuotojus, kinai juos linkę susamdyti atgal“, – kalbėjo „CarVertical“ atstovas Matas Buzelis.
Tačiau ne viskas taip paprasta. Neaišku, kokias kainas draudikai siūlys kinų elektromobiliams. Taip pat neaišku, kiek nuvertės naujas kinų pagamintas elektromobilis tik išvažiavęs iš salono.
„Per metus kai kurie elektromobiliai praranda apie 50 procentų savo vertės. Tai yra niekur nematyti ir neregėti tempai“, – sakė M. Buzelis
Automobilių rinkos ekspertas Laurynas Boguševičius pabrėžia ir kitą pusę – kinų vaidmenį Rusijos kare prieš Ukrainą. Esą dalis žmonių į kinų automobilius dėl to nenori net žiūrėti.
„Bepigu yra vaikytis vertybių, kai tau nereikia galvoti, ką valgyti. Vertybių vaikymasis kainuoja. Reikia prisiminti, kad ne visi sau gali leisti vaikytis tų vertybių. Už kiniškų ženklų nėra jau nieko kiniško. Reikia pažiūrėti į vadovybes – ten kinų nėra.
Kinų elektromobiliai 2024 metais užėmė apie 11 procentų visos elektromobilių rinkos Europoje. Prognozuojama, kad 2027 metais Europos gatvėmis riedės apie 20 procentų kiniškų elektromobilių. Patys kinai tikisi artimiausioje ateityje užimti ketvirtadalį visos Europos rinkos.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:





































































































































































































































































