Po šio įvykio „Ryanair“ atnaujina raginimus nustatyti gėrimų prieš skrydį limitą.
Užsienio žiniasklaida praneša, kad keleivius šiurpinančią sceną sukėlė į skrydį pavėlavęs 29-erių lietuvis Lukas Kaunietis. Jį oro uosto apsauga sutramdė po keliolikos minučių, o galiausiai suėmė policija. „Ryanair“ pareiškė, kad lietuvio neskraidins net 10 metų.
Incidentą kovo 17 dieną, per Airijos nacionalinę šventę – Švento Patriko dieną – užfiksavo Dublino oro uoste esantys keleiviai.
Vaizdo įrašuose matyti, kaip iki pusės nusirengęs, kauke veidą uždengęs vyras elgiasi neadekvačiai ir agresyviai bei daužo viską, kas papuola po ranka – stalus, kėdes, įlaipinimo, kompiuterinę įrangą, stendus.
Aplinkiniai žmonės pašiurpę stebėjo situaciją. Bent keliolika minučių vyras netrukdomai siaubė oro uostą ir tik tuomet jo sutramdyti atkeliavo keli apsaugos pareigūnai.
Vėliau Airijos žiniasklaida pranešė, kad neadekvačiai besielgęs vyras – 29-erių lietuvis Lukas Kaunietis. Iš oro uosto policija jį vežė tiesiai į areštinę.
Vėliau Dublino oro uostas patvirtino, kad keleivis buvo suimtas, nes padarė didelę žalą oro uostui, kai daugelis žmonių keliavo švęsti švento Patriko dienos.
Neskraidins 10 metų
„Ryanair“ Airijos leidiniui „Newstalk“ pranešė, kad po šio incidento uždraus kauniečiui skristi jų avialinijomis 10 metų. Taip pat užsienio portalai rašo, kad Lukui Kauniečiui yra pareikšti kaltinimai dėl nusikalstamos žalos padarymo. Jis kaltinamas sugadinęs viskio statinių stalus, kėdes, lėktuvo įlaipinimo kompiuterinę sistemą ir „Ryanair“ prekės ženklo bagažo matavimo stendą.
„Šiuo atveju liūdna ir žiūrėti, kaip elgiasi. Ten atrodė iš tų video, kuriuos matėm, kad gan ilgai apsauga neprisistatė, tos žalos daugiau padarė, kurios gal nebūtų padaręs, jei būtų apsauga greičiau atėjusi. Bet kaltininkas kaip ir aiškus“, – kalbėjo „Oro skundo“ įkūrėjas Balys Rimkus.
Keleivių teisių gynimo ekspertas sako, kad konkrečiu atveju, kai keleivis kėlė akivaizdžią grėsmę aplinkiniams, kompanija turi pilną teisę jo nebeaptarnauti.
„Nebent aš matyčiau kažkokį atvejį, kad turėtų įrodymų, jog pasikeitė toks elgesys. Gal kažkokiuose kursuose buvo su pykčio valdymu, gal psichologinės pagalbos kreipėsi, gal tai alkoholio pasekmė, ir dėjo pastangų ir turi įrodymus, gal tada ginčą galima būtų kelt teisme“, – sakė B. Rimkus.
Po šio įvykio „Ryanair“ atnaujina raginimus nustatyti gėrimų prieš skrydį limitą.
Sužalojo darbuotojus
Vilniaus oro uosto aviacijos saugumo skyriaus vadovas Jonas Kliukas sako, kad nors tokių atvejų per 13 metų darbo oro uoste nematė, agresyvių keleivių, kuriems prireikia policijos, pasitaiko ne taip ir retai.
„Agresyvių keleivių turime 5 per savaitę. Iš tų 5 atvejų statistiškai, bendrai paėmus, galima sakyti, kad maždaug 20-30 procentų jau reikia policijos įsikišimo. Kiti atvejai sutvarkomi mūsų vidinių darbuotojų ir saugumo tarnybų pajėgomis“, – teigė J. Kliukas.
Vyras atvirauja, kad yra buvę ir liūdnesnių atvejų, kai agresyvūs keleiviai sužalojo darbuotojus.
„Turėjome atvejų, kai buvo ir stiklinės terminalo durys išdaužtos keleivio, kuris nebuvo įleistas į terminalą, bet bandė patekti įvairiais būdais į įlaipinimą. Taip pat turėjome mūsų darbuotojo sužalojimą agresyvaus keleivio, tai šitas išskirčiau“, – sakė J. Kliukas.
Saugumą Vilniaus oro uoste prižiūri maždaug 200 vidaus apsaugos darbuotojų, padeda ir viešojo saugumo bei sienos apsaugos tarnybos pareigūnai.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:



































































































































































































































































