Su „Volkswagen Group of America“ ir „Audi of America“ atstovais kalbėjosi dėl autonominių automobilių technologijos ir infrastruktūros plėtros.
„Skatiname Lietuvos rinkoje veikiančius mobiliojo ryšio operatorius kuo greičiau pradėti diegti šią sistemą. (...) Lietuva yra pasiryžusi sparčiai žengti pirmyn, kad turėtų pilnai veikiančią sistemą“, – pranešime spaudai cituojamas R. Masiulis.
Anot R. Masiulio, Lietuva yra pasiryžusi diegti inovacijas transporto sektoriuje, viena iš jų – autonominių automobilių technologijos plėtra. Teisinė bazė, apibrėžianti tokių transporto priemonių testavimo sąlygas ir procesą bei jų dalyvavimą viešajame eisme, paruošta dar 2017 metais. Tada atlikti ir pirmieji bandymai.
„Plečiant autonominių automobilių eksploatavimui reikiamą infrastruktūrą, Lietuva kartu su kaimyninėmis šalimis kuria pirmąjį Baltijos šalyse 5G koridorių, kuris bus pritaikytas autonominių transporto priemonių judėjimui. Dar du tokius koridorius planuojame įgyvendinti didžiausiose ir aktyviausiai naudojamose Lietuvos magistralėse“, – susitikimų metu sakė R. Masiulis.
Pasak jo, ES vis sparčiau žengiant 5G ryšio diegimo link, Lietuva tapo viena pirmųjų šalių, pradėjusių intensyviai ruoštis 5G ryšio plėtrai.
Susisiekimo ministerijos inicijuota viešojo sektoriaus ir verslo ekspertų grupė iki metų pabaigos turi parengti 5G ryšio plėtros gaires, apimsiančias įrangos saugumo taisykles, sistemos diegimo sąlygas, 5G ryšio plėtrą pagrindiniuose šalies transporto koridoriuose, investicinės aplinkos kūrimą, turimų tinklų modernizavimą.
5G ryšio plėtros finansavimas numatytas ir ES 2021-2027 finansinėje perspektyvoje, o per artėjančius kelerius metus didžiausias dėmesys bus skiriamas sistemos diegimo pasiruošimo darbams.
Šiais metais ketinama parengti 5G ryšio plėtros keliuose žemėlapį. Tikimasi, kad 5G keliuose įgyvendinimas prasidės 2021 metais.