Pagal šią savaitę pasirašytą sutartį oro kelio ruože „Area Ninta“ Lietuvos bendrovė teiks eismo vadybos, oro navigacijos informacijos bei paieškos ir gelbėjimo koordinavimo paslaugas, o Latvijos įmonė LGS bus atsakinga už įspėjimą avarijos metu, skrydžių valdymo, jų srautų planavimo, ryšių, navigacijos, stebėjimo paslaugas.
Pasak „Oro navigacijos“, nauja sutartis pagerina sąlygas Lietuvai, nes aiškiai apibrėžia Lietuvos ir Latvijos atsakomybes, o tai leidžia pagerinti paslaugų kokybę, be to, Lietuva gaus ir rinkliavų.
1998 metais Lietuvos ir Latvijos vyriausybės pasirašė sutartį dėl atsakomybės už skrydžių valdymą šiame ruože delegavimo Latvijai, nors ruožas įeina į Vilniaus skrydžių informacijos regioną. Tuomet buvo sutarta tik dėl skrydžių valdymo paslaugų perdavimo Latvijai.
2004 metų kovą Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas nustatė bendro Europos dangaus sukūrimo pagrindą. Dokumente suformuluotos platesnės oro eismo vadybos ir oro navigacijos paslaugų sąvokos. Įsigaliojus reglamentui, iškilo poreikis peržiūrėti sutartį tarp Lietuvos ir Latvijos bei patikslinti jos sąlygas. Kurį laiką šalys negalėjo rasti optimalaus sprendimo.