• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Matematikos mokytojus vienijanti asociacija bei Lietuvos moksleivių sąjunga kelia klausimus dėl nuo rugsėjo Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) organizuojamų konsultacijų apie atnaujintos bendrosios matematikos programos ypatumus. Anot organizacijų, abejojama tiek įstaigos kompetencijomis, tiek užsiėmimų metu lektorių išsakytų teiginių pagrįstumu. Visgi pati NŠA tikina, kad konsultacijose siekta sukurti laisvos diskusijos formatą, todėl daryti jų įrašus buvo atsisakyta.

Matematikos mokytojus vienijanti asociacija bei Lietuvos moksleivių sąjunga kelia klausimus dėl nuo rugsėjo Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) organizuojamų konsultacijų apie atnaujintos bendrosios matematikos programos ypatumus. Anot organizacijų, abejojama tiek įstaigos kompetencijomis, tiek užsiėmimų metu lektorių išsakytų teiginių pagrįstumu. Visgi pati NŠA tikina, kad konsultacijose siekta sukurti laisvos diskusijos formatą, todėl daryti jų įrašus buvo atsisakyta.

REKLAMA

„Konsultacijos kaip forma pasirinktos siekiant dalyviams sudaryti sąlygas atvirai klausti, diskutuoti ir tartis, todėl įrašų atsisakyta. Atsižvelgiant į dalyvių susidomėjimą ir poreikį, numatyta konsultacijas atskiromis temomis kartoti, kad visi norintys galėtų prie jų prisijungti gyvai“, – Eltai perduotame komentare nurodė NŠA.

„Kviečiant į konsultacijas buvo paskelbta, jog jose pristatyta medžiaga, parengtas dažniausiai užduodamų klausimų su atsakymais sąrašas bus patalpintas NŠA interneto svetainėje pasibaigus konsultacijų ciklui“, – pabrėžė įstaiga.

REKLAMA
REKLAMA

Savo ruožtu Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos (LMMA) prezidentas Antanas Apynis sako, kad nepakanka pateikti tik konsultacijų metu naudotą prezentaciją. Pasak jo, viešai prieinami turi būti ir užsiėmimų įrašai su daugiausia abejonių keliančiais lektorių pasisakymais.

REKLAMA

„Labai didelę nuostabą sukėlė, kad matematikos mokytojams rengiamos konsultacijos nėra įrašomos. Susidaro įspūdis, kad yra slepiama, kas kalbama. (...) Tai negali nugulti į skaidres ar kita forma pateiktą informaciją“, – Eltai teigė A. Apynis.

„Kai kurie lektorių teiginiai įneša daugiau sumaišties nei padeda, ko, manau, buvo siekiama šiomis konsultacijomis. Kalbant apie pasikeitusį egzaminų vertinimą ar kitus svarbius dalykus, lektoriai tikrai sukėlė pasimetimą tarp mokytojų. Ugdymo programoje yra vienos temos, jie sakė, kad kai kurių lyg ir nebus. Dėl to kyla klausimas, tas temas mokyti ar nebemokyti“, – aiškino jis.

REKLAMA
REKLAMA

Priekaištus pažėrė viešame rašte

Trečiadienį LMMA išplatino viešą raštą, kuriame pateikė su konsultacijomis susijusių problemų sąrašą bei siūlomus jų sprendimų būdus.

„Šis raštas atsirado, nes buvo perpildyta kantrybės taurė. Sąžiningai pasakius, abejoju, kad siūlymus NŠA sugebės įgyvendinti. Apie kai kuriuos dalykus yra kalbama jau daugiau nei vienerius metus. Norisi tikėtis, kad kažkas pasikeis, bet problemų sąrašas yra įsisenėjęs“, – sakė asociacijos prezidentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daug tų problemų, kurios keliamos rašte, yra susijusios būtent su tuo, ką konsultacijų metu pasakė lektoriai, bet kai nėra vaizdo įrašo, kyla nerimas, yra skaldoma ir matematikų bendruomenė“, – nuogąstavo A. Apynis.

Kaip pažymėjo NŠA, rugsėjo 24 ir 25 dienomis vyksiančiose paskutinėse konsultacijose bus aptariami matematikos mokytojų pateikti siūlymai dėl pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) ir valstybinių brandos egzaminų (VBE) užduočių pavyzdžių, taip pat – ir kitos pastabos. 

REKLAMA

„Šios (dvi – ELTA) konsultacijos bus įrašomos ir jų įrašai prieinami viešai“, – akcentuojama NŠA komentare.

Aspektai yra aktualūs ir mokiniams

LMMA išplatintame rašte sakoma, kad konsultacijų ciklas nepatenkino mokytojų lūkesčių. Įvardijama, kad užsiėmimų metu aiškiai nebuvo aptarta vertinimo sistema, neapibrėžti matematikoje naudojamų santrumpų reikalavimai, pateiktas nekvalifikuotai parengtas VBE aprašas, pavyzdinės užduotys bei daugybė kitų problemų.

REKLAMA

Kaip Eltai teigė Lietuvos moksleivių sąjungos (LMS) viceprezidentas Emilis Mikulskis, šios problemos yra aktualios ir mokiniams, ypač, besiruošiantiems dar šiais mokslo metais vyksiantiems pasiekimų patikrinimams ar egzaminams.

„Mokytojų išryškinti pastebėjimai kelia nerimą. Beveik visi šie aspektai yra aktualūs mokiniams. Jei mokytojams nesuteikiame visų įrankių dirbti, jiems kyla neaiškumų, yra neįmanoma kokybiškai mokinio ruošti egzaminui. (...) Mokslo metai jau yra prasidėję, o prie visko prisitaikyti dar tikrai užtruks“, – sakė E. Mikulskis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žiūrint sistemiškai, viena iš pagrindinių problemų yra NŠA nekompetencija. Nei mums, nei mokytojams, nėra aišku, kaip įstaigoje paskirstytos atsakomybės“, – pridūrė LMS viceprezidentas.

Kaip trečiadienį išplatintame rašte akcentavo Matematikos mokytojų asociacija, NŠA neturi vieno konkretaus žmogaus, kuris būtų įgaliotas spręsti visus su matematikos mokymu susijusius klausimus ir už tai prisiimtų atsakomybę.

REKLAMA

ELTA primena, kad nuotolines konsultacijas matematikos mokytojams NŠA pradėjo rengti rugsėjo 3 dieną. Aštuonių konsultacijų ciklą numatoma baigti rugsėjo 25-ąją.

Kaip anksčiau skelbė įstaiga, konsultacijose aptariami esminiai atnaujintos bendrosios matematikos programos ypatumai, matematikos mokymo dalykiniai aspektai, pristatomi PUPP bei VBE užduočių pavyzdžiai, teikiamos rekomendacijos mokytojams rūpimais klausimais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų