„Aš esu santūrus žmogus, bet, man atrodo, kad visos linijos jau yra peržengtos. Nežinau, ko tokiais veiksmais yra siekiama“, – Eltai teigė ERK pirmininkė.
Pasak jos, užsienio reikalų viceministras, atsižvelgiant į Lietuvos atstovavimo Europos vadovų taryboje praktiką, turėjo vykti kartu su prezidento delegacija.
„Juk labai aiškiai yra parašyta, kas rengia ir derina pozicijas. Tai yra Vyriausybė“, – teigė konservatoriams priklausanti politikė.
ERK pirmininkės teigimu, neįprasti ir nekonstituciški Prezidentūros sprendimai suformavo neapibrėžtą situaciją, kai jos vadovaujamame komitete nebus galimybės, laikantis reglamentų, išklausyti ataskaitos dėl EVT vykusio posėdžio.
„Tokiais atvejais Komitete pirmiausiai žodis suteikiamas Vyriausybei. Taip įpareigoja statutas. Dabar Prezidentūros pasirinkimas stumia mus į antistatutinį ir antikonstitucinį veiksmą. Ko mes išklausysime? Kaip aš galiu paklausti Simono Šatūno apie tai, kas buvo kalbėta, jei jo paties nebuvo?“, – pasipiktinimo neslėpdama retoriškai klausė R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.
„Gaila, jei šiuo atveju vadovaujamasi asmeniškumais. Gaila, jei prezidentas ir jo komanda negerbia valstybės sąrangos. Juk Seimas, Vyriausybė dalyvauja ES politikos formavime ir tai numatyta pagal konstitucinę teisę bei prievolę“, – pridūrė ji.
ERK pirmininkės teigimu, susiklosčiusi situacija yra neįprasta ir veikiausiai analogų neturinti.
„Pagal pozicijų derinimo principą, mes vadovaujamės konstituciniu aktu bei Seimo statuto straipsniais. Tokiu atveju Vyriausybė mums pateikia pozicijas, kurias mes, jei reikia, papildome ir patvirtinamame arba nepatvirtiname. Tada jos yra įgarsinamos Lietuvos atstovų Europos vadovų taryboje. Iki šiol visada po vykusios EVT ataskaitą pristatydavo atsakingas viceministras, kuris atsakingas už ES klausimus. Ar tai buvo Pranckevičius, Karoblis, Neliupšienė. Dabar pareigas einantis Simonas Šatūnas nėra įtrauktas į delegaciją. Tad reikia užduoti klausimą, kokią ataskaitą gali duoti žmogus, kai jis pats nedalyvavo susitikimuose“, – stebėjosi par