Trys elektrą laivams tieksiančios stotelės bus įrengtos „Centriniame Klaipėdos terminale“ ir viena „Klaipėdos konteinerių terminale“, pietinėje uosto dalyje. Jos turėtų pradėti veikti 2026-aisiais.
„Įsivaizduokite: laivai, stovintys prie krantinių, nebedūmija, nekelia triukšmo – vietoje degalų jie naudoja žaliąją elektros energiją. Pasirašyta sutartis yra pirmas konkretus žingsnis šios vizijos link“, – pranešime sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Transformatorinių pamatų statybos ir infrastruktūros paruošimo kabelių tiesimui nuo transformatorinių iki krantinių darbus už 238 tūkst. eurų atliks Klaipėdos statybų bendrovė „Vakarų resta“, o įrangą, kuria laivams uoste nuo kranto bus tiekiama elektra, tieks, montuos ir visus paleidimo bei derinimo darbus atliks Estijos įmonės „Blrt era AS“ Klaipėdos filialas.
Šiam projektui įgyvendinti dar atliekamos viešųjų pirkimų procedūros elektros tinklų statybos darbams. Rangovui bus patikėta nutiesti kabelį nuo pastotės iki naujai pastatytų transformatorinių.
Klaipėdos uostas, įgyvendinęs šį infrastruktūros projektą, elektrą planuoja pirkti iš tiekėjų, kurie ją generuos iš atsinaujinančių šaltinių – vėjo, saulės.
Krantinių elektrifikavimo Klaipėdos uoste projektas iš dalies finansuojamas pagal Europos Sąjungos (ES) infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto programą. Projektui, kurio vertė siekia apie 11 mln. eurų, įgyvendinti numatytas 8,6 mln. eurų siekiantis ES finansavimas.
Krantinių elektrifikacija numatyta ir tose krantinėse, prie kurių švartuojami konteinerius gabenantys laivai bei kruiziniai laineriai, taip pat Klaipėdos uosto laivynas. Visą numatytą uosto krantinių elektrifikavimo projektą tikimasi baigti 2028 metais.
Šiuo metu į Klaipėdos uostą atplaukę laivai daugiausia naudoja dyzeliną.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!