Vakar vėl iš dalies buvo sutrikęs Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) darbas. Dėl tiršto rūko iki pietų negalėjo leistis lėktuvai. Tačiau jau kitąmet ši problema turėtų būti išspręsta.
Šią savaitę tai jau antras kartas, kai rytą dėl tiršto rūko TVOU negalėjo leistis lėktuvai. Vėlavo orlaiviai iš Tbilisio ir Talino. Du lėktuvai, skridę į Vilnių iš Maskvos ir Kopenhagos, buvo nukreipti į Kauno oro uostą. Iš Helsinkio pakilęs orlaivis Vilniuje nenusileido - buvo priverstas grįžti į Suomijos sostinę.
TVOU atstovas Arūnas Marcinkevičius LŽ sakė, kad Lietuvos sostinės oro vartai, palyginti su Kauno ar Palangos oro uostais, gerokai dažniau kenčia nuo rūko, nes aplink - durpynai ir drėgnos vietovės. „Lėktuvai gali kilti esant ir mažesniam matomumui, tačiau tam, kad nusileistų, jis turi būti gerokai didesnis“, - paaiškino A.Marcinkevičius.
Skrydžių saugos specialistai pripažįsta, jog nepalankiomis oro sąlygomis matomumą vis dėlto galima pagerinti naudojant šiuolaikines technologijas. Šiuo metu TVOU, kaip ir kituose šalies oro uostuose, įdiegta pirmąją kategoriją atitinkanti kilimo ir tūpimo šviesos signalinė sistema. Tai reiškia, kad lėktuvai gali leistis, kai vertikalus matomumas pagal žiburių sistemas yra 60 metrų, horizontalus - 800 metrų. Esant mažesniam matomumui, kaip buvo ir vakar, lėktuvai Vilniuje faktiškai negali leistis.
Tačiau ši problema, anot TVOU atstovo, jau kitąmet turėtų būti išspręsta. Mat gerinant skrydžių saugą ir reguliarumą atgyvenusi kilimo bei tūpimo šviesos signalinė sistema bus pakeista nauja, atitinkančia antrąją kategoriją. Pasak A.Marcinkevičiaus, naujos sistemos diegimo darbai jau pradėti. Manoma, jie bus visiškai baigti iki kitų metų vidurio ar net anksčiau. „Pakeitus seną sistemą nauja, lėktuvai galės leistis, kai vertikalus matomumas bus 30, o horizontalus - 400 metrų“, - tvirtino TVOU atstovas.
Praėjusį antradienį rūkas pakoregavo ir skrydžių bendrovės „flyLAL“ planus. Dėl sostinės padangę gaubusio rytinio rūko sunkumų leisdamasis patyrė „flyLAL“ lėktuvas SAAB-2000. Jam pakilus pilotai pastebėjo gedimą, todėl nedelsdami apsuko orlaivį ir pasirengė grįžti į Vilnių. Tačiau dėl tiršto rūko pilotai ne iš karto ryžosi tupdyti lėktuvą. SAAB-2000 apsuko kelis ratus virš sostinės ir pagaliau sėkmingai nusileido.
TVOU darbą rūkas sutrikdo vidutiniškai 1-2 kartus per metus. Pajūryje tai nutinka dar rečiau.