Vežėjų atstovai prašo Seimo ir Vyriausybės peržiūrėti praėjusiais metais priimtus pakeitimus, kurie, pasak asociacijos, iki 20 kartų išaugins vežėjų mokamą kelių mokestį.
„Jei nebus peržiūrėtos šios naujovės, prognozuojama, kad tai dar skaudžiau smogs ekonominius sunkumus išgyvenantiems transporto sektoriaus verslams, kurie vis labiau traukiasi dėl nepalankios mokestinės politikos Lietuvoje“, – teigiama pranešime.
Be to, pasak jo, didėjantis kelių mokestis gali turėti įtakos kai kurių produktų bei paslaugų kainų augimui, o šiuos padarinius labiausiai pajus vartotojai, mokėdami brangiau už prekes ir paslaugas.
Spaudos konferencijoje dalyvaus „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba, „Telmento transporto“ direktorius Artūras Telmentas, „Vislos“ direktorius Viktoras Monkevičius.
Pernai lapkritį kadenciją baigiantis Seimas leido Lietuvos automobilių kelių direkcijai diegti naują apie 90 mln. eurų vertės kelių apmokestinimo sistemą.
Susisiekimo ministerija tuomet pažymėjo, kad europinė kelių rinkliavos (angl. e-tolling) sistema atitiks Europos Sąjungos principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“, bus teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu.
Įmoka bus skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio tipą ir išmetamų teršalų kiekio standartus. Mokestis bus imamas tik už važiavimą valstybinės reikšmės magistraliniais keliais.
Valstybiniai krašto ir rajoniniai keliai taip pat galės būti apmokestinami, jeigu vežėjai, siekdami išvengti mokesčių, rinksis juos. Važiavimas vietinės reikšmės keliais nebus apmokestinamas.
Ribinis mokestis autobusams ir lengvoms (iki 3,5 tonos) krovininėms transporto priemonėms sieks 3,5-7 cento už nuvažiuotą kilometrą, sunkesnėms – 5-16 centų.
Numatyta ir išimčių, pavyzdžiui, nuo kelių rinkliavos bus atleistos krašto apsaugos ir vidaus reikalų sistemos transporto priemonės, savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonės.