„Skridau iš Palangos į Lutoną. Turėjau nemalonų įvykį, kuris man kainavo 35 Eur. Viskas būtų tvarkoje, jei tikrai būtų už ką mokėti“, – teigė mergina.
Skraidyti jai tenka gan dažnai, tad ir situacijų oro uostuose pasitaiko įvairių. Bet tokios, kuri įvyko Palangoje – dar nebuvo pasitaikę. Merginos nuomone, ji buvo apiplėšta.
„Atvykus į Palangos oro uostą, tiesiai ėjau pro patikros, išvykimo vartus, kadangi turėjau tik rankinį bagažą. Viskas buvo tvarkingai sudėta, parfumerija maišeliuose, jokio viršsvorio krepšyje, išsipirkus pirmenybę, pasirinkus vieną iš brangiausių sėdimų vietų, registracija padaryta internetu, tad tiesiog nebuvo dėl ko jaudintis.
Tačiau išdėjus bagažą ir visus daiktus, manęs paprašė parodyti įlaipinimo taloną, kuris įprastai rodomas ir skanuojamas kitose patikros vietose.
Išsitraukiau telefoną, ten turiu parsisiuntus „Wizzair” programėlę, kurioje yra visa informacija apie mano skrydį. Popierinių įlaipinimo talonų nespausdinu jau 3 metai.
Bandžiau atidaryti telefone programėlę, kurioje buvo įlaipinimo talonas, bet neatsidarė, nors visa informacija apie skrydį buvo: mano sėdima vieta, įlaipinimo pirmenybė ir kt.“, – prisiminė keliautoja.
Užtekdavo asmens dokumento
„Taip jau man keletą kartų yra buvę: Kauno, Lutono, Rygos, Tel – Avivo oro uostuose, kad dėl kažkokių trukdžių neatsidaro įlaipinimo kortelė.
Be jokių problemų nueidavau ten, kur priduodame bagažą, ir tiesiog parodžius pasą ar pasakius tik pavardę ir vardą kompiuteryje būdavo surastas mano bilietas, išspausdintas ir dar atsiprašydavo už nepatogumus. Jokio mokesčio! Kadangi registracija internetu padaryta laiku”, – pasakojo mergina.
Pašnekovė tikina labai nustebusi, kai sužinojo, jog šįkart už išspausdintą įlaipinimo kortelę teks sumokėti 30 Eur.
„Bagažo priėmimo skyriuje man išrašė čekį 30 Eur ir liepė eiti į kasą susimokėti. Po pasiaiškinimu, parodymų, kad visa informacija yra telefone, buvau išvadinta ne padoriomis frazėmis ir buvo pasiūlyta skraidyti per kitas oro linijas, o jei noriu per „Wizzair“ – turiu mokėti”, – sakė mergina.
Sumokėjo daugiau nei parašyta čekyje
Suradusi kasą, kurioje turėjo sumokėti pinigus už įlaipinimo kortelės išspausdinimą, mergina sutiko vyrą, kuris taip pat mokėjo už šią paslaugą ir stebėjosi šiuo mokesčiu. „Vyras įširdęs išrėkė, kad čia muitą renka, nes pasirodo jis mokėjo už tą patį ir bandė su ta moterimi aiškintis. Darbuotuoja liepė man laukti už durų. Žmogus išėjo trinktelėdamas durimis ir burnodamas.
Man įėjus į kabinetą, kartojosi ta pati jų režisuota programa: visi darbuotuojai tame pačiame stiliuje, vienas kitą palaiko ir verčia bėdą skrydžių kompanijai „Wizzair””, – tikino pašnekovė.
Merginai buvo pasakyta, kad įlaipinimo kortelės išspausdinimas kainuos 30 Eur. Tačiau jai padavus 40 Eur, grąžos kasininkė atidavė ne 10 Eur, o perpus mažiau.
„Padaviau 40 Eur, o grąžą įsidėjau į piniginę ir praėjau patikrą. Kadangi eurų daug neturėjau pasilikusi, nusprendžiau kažką nusipirkti ir išleisti likusius.
Kadangi žinojau, jog grąžos turėjau gauti 10 Eur, pradėjau jų ieškoti piniginėje. Tačiau žiūriu – grąža tik 5 Eur atiduota, nors čekyje įrašyta mokėtina suma – 30 Eur.
Nusipirkau vandens ir paklausiau pardavėjos, kur man kreiptis dėl neatiduotos 5 Eur grąžos. Ji patarė kreiptis į darbuotuoją, kuri jau pasirodė salėje ir pradėjo kviesti turinčius įlaipinimo pirmenybės paslaugą.
Kreipiausi į ją, parodžiau 30 Eur čekį, ir pasakiau, kad grąžos gavau tik 5 Eur iš 40 Eur.
Ji paskambino telefonu, pasakė mano pavardę, buvo galima girdėti, kad moteris atsisako su manimi kalbėti, bet aš paėmiau ragelį ir mandagiai paklausiau apie grąža.
Man buvo atrėžta: „ar nežinai, kad 5 Eur už paslaugą“. Tai štai, kur šuo pakastas: aš dar ir paslaugą gavau už 5 Eur“, – teigė pašnekovė.
Paaiškino, kodėl reikia susimokėti
Lietuvos oro uostų atstovai sužinoję apie šį įvykį, visų pirma apgailestauja, kad kelionė prasidėjo nemaloniais įspūdžiais. Tačiau paaiškino, kodėl keleivei prireikė sumokėti už paslaugą. Ši pasirodo yra mokama visuose Lietuvos oro uostuose, o mokestį nustato aviakompanija.
„Visų pirma, labai gaila, kad kelionė prasidėjo nemaloniais įspūdžiais. Tačiau aviakompanijos taisyklės yra tokios: užsiregistravus (t.y. padarius vadinamąjį „check-in”), reikia parsisiųsti įlaipinimo taloną („boarding pass” - angl. k.), kurį reikia pateikti einant į aviacijos saugumo patikrą. Šį taloną galima atsispausdinti arba turėti telefone: programėlėje arba el. pašte.
Mūsų žiniomis, keleivė buvo užsiregistravusi į skrydį, tačiau įlaipinimo talono neturėjo.
Likus kelioms valandoms iki skrydžio, prisijungus prie puslapio, šio talono parsisiųsti jau nebegalima, tad už jo spausdinimą oro uoste imamas 35 Eur mokestis.
Jį nustato aviakompanija ir jis yra vienodas visuose trijuose Lietuvos oro uostuose. Dažniausiai žemų sąnaudų oro linijos turi tokio tipo mokesčius. Jų dydis priklauso nuo pačios aviakompanijos”, – tv3.lt situaciją komentavo Agnė Mažeikytė, Lietuvos oro uostų Strateginės komunikacijos skyriaus vadovė.