• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keleivių skundų dėl viešojo transporto paslaugų apstu kiekviename šalies mieste. Dažniausiai skundžiamasi chamišku vairuotojų elgesiu. Viešojo transporto organizatoriai tikina, vairuotojus parenkantys itin atidžiai, visų pirma esą dėmesys skiriamas bendravimo kultūrai. Tačiau būtent dėl pastarosios vien Klaipėdoje kai kuriomis dienomis sulaukiama ir po 10 skundų.

Keleivių skundų dėl viešojo transporto paslaugų apstu kiekviename šalies mieste. Dažniausiai skundžiamasi chamišku vairuotojų elgesiu. Viešojo transporto organizatoriai tikina, vairuotojus parenkantys itin atidžiai, visų pirma esą dėmesys skiriamas bendravimo kultūrai. Tačiau būtent dėl pastarosios vien Klaipėdoje kai kuriomis dienomis sulaukiama ir po 10 skundų.

REKLAMA

Į portalą tv3.lt kreipėsi uostamiesčio gyventoja, kuri piktinosi miesto autobusų vairuotojų elgesiu.

„Turiu sūnų studentą, kuris miesto autobusais turi važinėti į reabilitacijos procedūras. Vaikas turi kojos traumą. Vaikšto tik ramentų pagalbą. Jį lydžiu į procedūras ir matau tą pačią situaciją: nei vienas autobuso vairuotojas nesugeba palaukti kol vaikinas atsisės ir tik tada pradėti važiuoti. Nejaugi jie nesijaudina, kad žmogus, vaikščiojantis ramentų pagalba, jų vairuojamoje transporto priemonėje nugrius ir gaus dar vieną traumą,“ - piktinosi vaiko mama.

Moteris tikina stebinti ir kitas situacijas, kuriose, jos nuomone, ujami keleiviai. Ypatingai vyresnio amžiaus. 

“Kartą vairuotojas per anksti norėjo uždaryti duris ir vos neprispaudė senutės. Kai ši senyvo amžiaus moteris ketino išlipti, vairuotojas staigiai prieš nosį jai uždarė duris, atidarė tik kai surikau, ką jis daro?“ - piktinosi klaipėdietė.

REKLAMA
REKLAMA

Skundų dėl viešojo transporto paslaugų sulaukiama kasdien

Pašnekovės nuomone, situacija viešajame transporte nesikeičia jau metų metus. Esą vairuotojai žino, kad yra nebaudžiami.

REKLAMA

Klaipėdos keleivinio transporto vadovas Gintaras Neniškis tikina, jog skundų sulaukiama kasdien, o jų skaičius priklauso nuo kelių faktorių.

„Skundai priklauso nuo dienos, šiandien tokia graži diena, tai kol kas nieko nesulaukėme, o šiaip tai nuo 1 iki 8. Tai priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo mėnulio fazės,“ - teigė G. Neniškis.

Vyro nuomone, konfliktinių situacijų yra kur kas daugiau negu gaunamų skundų, juk ne visi keleiviai ryžtasi apie jas pranešti vadovybei. Tačiau pykčių viešajame transporte išvengti neįmanoma. Dažniausiai skundžiamasi, jog nesustojama stotelėje.

REKLAMA
REKLAMA

„Per dieną vien tik mūsų vežėjai, Klaipėdos mieste atlieka iki 100 tūkstančių kelionių. Tad konfliktinės situacijos neišvengiamos. Nemanome, kad jų kiekis yra katastrofiškai didelis, bet kad aptarnavimo srityje yra problemų, tai faktas,“ - kalbėjo G. Neniškis.

Dėl konfliktų dažniau kalti būna keleiviai

Konfliktines situacijas sukelia ne tik vairuotojai, bet ir keleiviai, o kartais ir abi pusės prisideda prie jų susidarymo. Esą išaiškinus skundus, matyti, jog dažniau patys keleiviai būna kalti dėl konflikto. Pykčius vis dažniau padeda išspręsti autobusuose įmontuotos kameros.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kone 93 % mūsų autobusų yra įmontuotos kameros. Pagal nustatytą tvarką kaupiame duomenis ir prireikus juos panaudojame. Dažnu atveju kreipiasi ir policijos pareigūnai siekdami išsiaiškinti vieną ar kitą nusikaltimą mieste,“ - sakė G. Neniškis.

Pašnekovo duomenimis, keleivių pervežimo paslaugų tiekėjams keliami vis aukštesni reikalavimai.

„Kuo toliau, tuo aukštesnius reikalavimus keliame. Ir ne tik technikai, bet ir vairuotojams. Jie turi būti mokomi, psichologiškai paruošti dirbti tokį darbą su žmonėmis, kad tų konfliktinių situacijų būtų kuo mažiau,“ - sakė G. Neniškis.

REKLAMA

Pagrindinis reikalavimas – kultūringas bendravimas

Vienoje uostamiesčio įmonėje, į darbą mikroautobusų vairuotojus priimantis Audrius Tvarijonavičius sako, jog rasti gerą vairuotoją sunku. Juk ne visi gali dirbti tokį atsakingą darbą. Tad svarbu atidžiai įvertini kiekvieną darbuotoją. Svarbiausias reikalavimas – kultūringas bendravimas.

„Pirmoj eilėj – kultūra, tačiau kaip ją pamatuoti? O tai juk yra pats pagrindas, kad su keleiviais nebūtų konfliktų. Nepakanka turėti tik reikiamas vairuotojo teises. Per darbo pokalbį matosi, kaip žmogus bendrauja. Mūsų įmonėje per pastaruosius metus buvo tik vienas vairuotojas, kuris nuolat konfliktavo, teko jį atleisti,“ - sakė A. Tvarijonavičius.

REKLAMA

Tuo tarpu Vilniaus keleivinio transporto vairuotojams keliami bendri reikalavimai.

„Reikalingas vidurinis išsilavinimas, vairuotojo kategorija B ir 95 kodas ir D kategorija. Medicininė pažyma, turi turėti valstybinės kalbos mokėjimo pažymėjimą, tikrinamas baustumas dėl administracinių nuobaudų buvimo ar nebuvimo. Amžius nėra ribojimas, priimami vairuotojai nuo 21 metų,“ - sakė Vilniaus viešojo transporto komunikacijos vadovė Rasa Norkienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiant išvengti konfliktinių situacijų, sostinės vairuotojai mokomi bendrauti su klientais, spręsti konfliktines situacijas.

„Mes turime klientų aptarnavimo standartą, kaip turi atrodyti, kaip kokiose situacijose vairuotojas turi elgtis. Darbuotojai turi jį puikiai išmanyti. Taip pat visi vairuotojai yra išklausę mokymo kursus „Efektyvus klientų aptarnavimas ir konfliktų sprendimas“,“ - teigė R. Norkienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų