Šių metų vasarį pranešta apie tai, kad „CityBee“ netrukus veiks ne tik sostinėje, bet ir Kaune. Paslaugą teikianti UAB „Prime Leasing“ su Kauno miesto savivaldybe susiderėjo dėl mainų – bendrovė kauniečiams pradės nuomoti dviračius, o mainais į tai bus atleista nuo automobilių stovėjimo mokesčio.
„Praėjusiais metais buvo skelbtas viešas konkursas dėl dviračių nuomos punktų įrengimo. Atsirado tik vienas dalyvis ir kiek vėliau jis pasitraukė, nusprendęs, jog tokia veikla nerentabili. Todėl suradome kitą būdą, pagal kurį su pasiūlymais teikti šias paslaugas gali kreiptis bet kuri įmonė“, – skelbė Kauno miesto savivaldybė.
Kauno miesto savivaldybei pasiūlymą pateikusi, Vilniuje automobilių dalinimosi paslaugą „CityBee“ teikianti, įmonė „Prime Leasing“ Kaune pradėti nuomoti dviračius ketina nuo šių metų gegužės 1 dienos. Planuojama, kad kauniečiai ir miesto svečiai galės naudotis 150-200 dviračių, kuriuos ketinama nuomoti ne trumpiau nei šešis mėnesius per metus.
Kaip skelbė savivaldybė, įmonė taip pat planuoja Kaune teikti automobilių dalinimosi paslaugą „CityBee“. Kauno miesto taryba pritarė siūlymui dalinimuisi skirtus automobilius atleisti nuo mokesčio už parkavimą. Pirmajame etape bendrovė „Prime Leasing“ ketina naudoti 50 automobilių. Atsižvelgus į situaciją rinkoje, ateityje šis skaičius gali išaugti iki 100. Specialistų skaičiavimais, dėl suteiktos lengvatos Kauno miesto biudžetas per metus negaus 30,4 tūkst. eurų pajamų. Automobilių dalinimosi paslaugą ketinama teikti 36 stotelėse, iš kurių tik 10 bus centrinėje miesto dalyje.
Keisti sutapimai
Į „CityBee“ paslaugos plėtrą Kaune atkreipė dėmesį žurnalistas Audrius Bačiulis. Jis socialiniame tinkle „Facebook“ rašė, jog „CityBee“ paslaugą teikiančiai UAB „Prime Leasing“ pranešus apie tai, kad jie plės savo veiklą laikinojoje sostinėje, Kauno miesto savivaldybė paslaugą teikiančią UAB „Prime Leasing“ atleido nuo vietinės rinkliavos už tai, kad Kauno mieste įmonė teiks automobilių dalijimosi paslaugą.
Kauno miesto savivaldybės taryba šių metų vasario 23 d. sprendimu nutarė atleisti UAB „Prime Leasing“, teikiančios dalinimosi automobiliais paslaugą „CityBee“, 100 transporto priemonių valdytojus nuo vietinės rinkliavos už naudojimąsi nustatytomis Kauno miesto vietomis transporto priemonėms statyti mokėjimo. Šis sprendimas įsigalioja 2016 m. gegužės 1 d. ir galioja, kol bus teikiama dalinimosi dviračiais paslauga, bet ne ilgiau kaip 5 metus.
UAB „Prime Leasing“ plečiant veiklą Kaune, laikinosios sostinės savivaldybei atleidus įmonę nuo vietinės rinkliavos, pati „Prime Leasing“ pranešė apie tai, kad jų „CityBee“ parką papildys nauji automobiliai, tarp kurių – „Peugeot 208“, pirkti iš „Peugeot“ atstovaujančios UAB „Autovici“. Pirmieji automobiliai „CityBee“ pasieks jau kovą, iki liepos bendrovės automobilių parke atsiras visi suplanuoti automobiliai.
„Peugeot“ atstovaujanti UAB „Autovici“ pabrėžia, kad „CityBee“ dalijimosi automobiliais paslauga naudojasi ir potencialūs bendrovės klientai, tad viliamasi, jog tai, kad dalį „CityBee“ automobilių parko užims ir prancūziški mažyliai, leis vairuotojams paprasčiau išbandyti „Peugeot“ automobilius.
UAB „Autovici“ yra „Vičiūnai Group“ narė. „Vičiūnai Group“ savininkas Visvaldas Matijošaitis yra Kauno meras“, – apie keistus sutapimus „Facebook“ rašė A. Bačiulis.
„Vičiūnai Group“ priklausančios UAB „Autovici“ direktorius – Kauno mero V. Matijošaičio sūnus Šarūnas Matijošaitis.
Meras: ką man dėl to daryti?
Portalui tv3.lt susisiekus su Kauno meru V. Matijošaičiu ir paklausus, kaip jis vertina savivaldybės sprendimą atleisti nuo vietinės rinkliavos įmonę, kuri perka automobilius iš jo sūnaus valdomos bendrovės, politikas pažadėjo pasidomėti šia situacija.
Kiek vėliau Kauno meras panoro į klausimus atsakyti raštu, pripažindamas, kad apie „Prime Leasing“ ir sūnaus Š. Matijošaičio valdomos „Autovici“ sandorį išgirdo iš žurnalistų.
„Esu 80 įmonių akcininkas. Mano anūkai eina į mokyklas ir darželius. Vienas sūnus pardavinėja automobilius. Kitas pradėjo pardavinėti motociklus. Ką man dėl to daryti? Norint sąsajų surasti galima visur“, – pažymėjo V. Matijošaitis, klausiamas apie galimą interesų konfliktą.
„CityBee“ į Kauną ateiti norėjo dar 2013 m., kai aš buvau tarybos narys, bet tuo metu jiems tai nepavyko. Sakė, kad Kauno keliai per daug duobėti, todėl automobilius daužyti gaila.
Tapus meru man ir komandai norėjosi, kad Kaune atsirastų kuo daugiau teigiamų pokyčių. Mes norėjome, kad Kaune atsirastų automobilių dalinimosi ir dviračių nuomos sistema. Taryba jau patvirtino lengvatas ir balandžio mėnesį turi būti pradėti įrenginėti dviračių nuomos terminalai. Taip pat planuojame įrengti elektromobilių pakrovimo stoteles. Kaunas turi būti europietiškas miestas“, – dėstė Kauno meras.