Tarptautinė interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius“ pranešė nuo kovo keičianti interneto auditorijos tyrimo Lietuvoje taisykles. Anot „Gemius“ Baltijos šalių vadovės Grytos Balserytės, pakeitimais siekiama suteikti rinkai daugiau aiškumo, tikslumo ir padidinti rinkos dalyvių bei vartotojų pasitikėjimą.
Pagal naujas taisykles, norint, kad į portalų skaitomumo statistiką būtų įtrauktos ir atskiros skiltys, interneto svetainei turi priklausyti ne mažiau kaip 51 proc. rubrikos. „Iki šiol įvairios svetainės norėdamos didinti savo auditoriją, tai darydavo pritraukdamos kitą svetainę ar portalą. Pavyzdžiui, portalas alfa.lt ir flirtas.lt, 15min.lt ir „Tamo“ (informacinės sistemos „Tavo mokykla“ svetainė - BNS), lrytas.lt ir imones.lt, „Verslo žinios“ ir rekvizitai.lt. Buvo sutariama, kad tai iš dalies iškraipo rinką ir klaidina vartotoją, tačiau kita vertus, buvo teigiama, kad tai yra viena iš plėtros strategijų“, - BNS sakė G.Balserytė.
Anot jos, savo skaitomumą, įskaičiuojant ir atskirų rubrikų statistiką, gerinosi visi didieji šalies portalai.
„Nuo kovo, jeigu norės, kad interneto svetainių srautas būtų skaičiuojamas, portalas turės būti to verslo savininkas“, - komentavo „Gemius“ atstovė. Jos teigimu, atskirų rubrikų lankomumo dalis bendroje naujienų portalo statistikoje svyruoja priklausomai nuo svetainės.
„Kiekvienu atveju reikia žiūrėti konkrečiai. Pavyzdžiui, „Laukinės žąsys“ portalui „Delfi“ tikrai negeneruoja milžiniško srauto, bet jeigu kalbame apie „Tamo“, kur kiekvieną mėnesį jungiasi keli šimtai tūkstančių mokytojų, mokinių ir tėvų, tai srautas yra ženklus“, - svarstė G.Balserytė.
Jos teigimu, skaitomumo skaičiavimo pakeitimams pritarė didžiuosius šalies portalus vienijanti Interneto žiniasklaidos asociacija, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija bei atskiros žiniasklaidos planavimo agentūros, teigiamai apie pokyčius atsiliepė ir Lietuvos marketingo asociacija.