Kauno miesto savivaldybės Tarybos kolegija nusprendė nuo liepos viešajame transporte keleivius laipinti pro priekines duris. Tačiau, skirtingai nei sostinėje, čia piko metu miesto centre bus galima įlipti pro visas duris. Vilniuje įlaipinimas pro priekines duris neatšauktas, tačiau viešąjį transportą administruojanti įmonė ir miesto valdžia pripažįsta, kad dabartinė situacija sostinėje nėra tobula ir ją reikėtų pakoreguoti.Galutinį sprendimą atidėjo
Praėjusią savaitę Vilniaus viešąjį transportą administruojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovas Gintas Bliuvas kartu su vežėjų bei už viešąjį transp ortą atsakingais savivaldybės atstovais lankėsi pas Vilniaus merą Artūrą Zuoką. Nors A. Zuokas yra pareiškęs, kad reikėtų leisti į visuomeninį transportą įlipti pro visas duris, galutinis sprendimas atidėtas vėlesniam laikui, šiam kartui įvardytos viešojo transporto problemos.
„Per susitikimą pristatėme keleivių laipinimo pro pirmąsias duris naudą. Sutarėme, jog sistema nėra tobula ir situacijai pakeisti bus skirti artimiausi darbiniai susitikimai“, – lrt.lt sakė „Susisiekimo paslaugų“ direktorius G. Bliuvas.
Nors, pasak G. Bliuvo, esant dideliems keleivių srautams piko valandomis vairuotojams rekomenduojama atidaryti visas duris, Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjas Evaldas Matonis lrt.lt sakė, kad piko metu žmonės negali greitai įlipti į viešąjį transportą, nes turi lipti pro priekines duris. Tai esą pagrindinis nepatogumas.
„Susisiekimo paslaugos“ tikino žinančios ir apie problemą, kai tas pats žmogus mėgina kelis kartus parodyti pažymėtą bilietėlį ar nepapildytą nuolatinį bilietą. Esą vienas pagrindinių uždavinių dabar – elektroninio projekto sėkmingas paleidimas ir įgyvendinimas.
Didesnė dalis keleivių džiaugiasi tvarka
„Sulaukiame gyventojų skambučių ir siūlymų, o jų pasidalijimas yra toks: vieni yra už tą tvarką, nes kai nėra galimybės sukontroliuoti asocialių asmenų, lipimas pro priekines duris juos tiesiog atstumia. Iš besiskundžiančių skambučių sulaukiame šaltuoju metu, kai žmonės apsirengę šilčiau ir įlipimas yra sudėtingesnis“, – tikino E. Matonis. Tačiau, anot jo, didesnė dalis džiaugiasi šia tvarka.
Pasak „Susisiekimo paslaugų“, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius pervežta beveik dviem milijonais keleivių daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Sumažėjus keleivių be bilieto skaičiui per keturis šių metų mėnesius Vilniaus viešojo transporto bilietų pardavimai išaugo 2 proc., o pas vairuotoją parduodamų bilietų skaičius padidėjo beveik 20 proc.
Prie naujos tvarkos Kaune leis priprasti
Naujoji tvarka Kaune, kuri bus taikoma nuo liepos, labai panaši į esančią sostinėje: stotelėje sustojęs vairuotojas iš pradžių turės atidaryti priekines duris, per kurias įlipama, o tik po to vidurines bei galines, per kurias keleiviai išlips. Jis taip pat turės stebėti, ar įlipantys keleiviai turi bilietus. Keleiviai, įlipdami į transporto priemonę, privalės vairuotojui parodyti elektroninį bilietą, pažymėti vienkartinį arba nusipirkti bilietą iš vairuotojo.
Tačiau nepalankiomis meteorologinėmis sąlygomis ar piko metu, kuomet daugiau gyventojų naudojasi viršuoju transportu, Kauno vairuotojai leis keleiviams įlipti ne tik pro priekines, bet ir pro kitas duris.
Kaip interneto portalui lrt.lt sakė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, prie naujos tvarkos kauniečiams leis priprasti.
„Norisi, kad tas procesas vyktų kaip įmanoma sklandžiau, ir yra terminas keleiviams apsiprasti, todėl bus suteikta teisė vairuotojams priimti sprendimą piko metu centrinėje miesto dalyje atidaryti ir kitas duris, kai bus didesnis keleivių skaičius“, – sakė P. Keras.
Jis pridūrė, kad ateityje, sekant didžiųjų Europos bei kitų Lietuvos miestų patirtimi, visiškai įmanoma, kad bus laipinama tik pro priekines duris visur. Esą greičiausiai tik pradiniu laikotarpiu vairuotojams bus leidžiama tose stotelėse, kur didesnis keleivių srautas, jeigu nėra galimybės kitaip įlaipinti ar grėstų atsilikimas nuo tvarkaraščio, atidaryti likusias duris.
Eksperimentas nakties metu pasiteisino
Įlaipinimas pro priekines duris Kaune nėra visiška naujovė – nakties metu tokia tvarka galioja iki šiol. Anot P. Kero, bilietų skaičius, įvedus įlipimą pro priekines duris naktį, išaugo dvigubai. „Dienos metu negalime tikėtis tokių rezultatų, bet tikimės, kad bilietų pardavimai padidės“, – vylėsi pašnekovas. Šiuo metu pabrangus dyzelinui, Kauno viešojo transporto kaštai išaugo iki 2 mln. litų. Įvedus naująją tvarką ir dienos metu, tikimasi, kad iš bilietų pardavimo papildomai bus surinkta apie 1,5 mln. litų.
Pasak P. Kero, analizuojant sostinės patirtį pastebėta, kad sumažėjo konfliktų tarp transporto kontrolierių bei keleivių, vandalizmo atvejų, taip pat padidėjo parduodamų bilietų skaičius. Tikimasi, kad naujosios tvarkos įvedimas pagerins viešojo transporto kokybę, leis sumažinti keleivių važiuojančių be bilieto skaičių, neleis transportu naudotis asocialiems asmenims, akivaizdžiai apsvaigusiems ar agresyviems keleiviams.
Pašnekovas patikino, kad įvedus naują tvarką artimiausiu metu bilietų kontrolė nemažės, o patikrinančiųjų skaičius ateityje priklausys nuo to, kiek bus važiuojančiųjų be bilieto patikrinimų metu. Tuo metu sostinėje prieš metus dirbo 97 kontrolieriai, šiandien jų – 79.