Vilniaus miesto gatvėse patruliuojančių pareigūnų darbo diena prasideda 7 val. ryto ir baigiasi 19 val. Taip dirbama dvi dienas iš eilės, o vėliau gaunama tiek pat laisvų dienų. Vasara, iš dalies galima teigti, yra šiokio tokio atokvėpio metas. Dėl atostogų sezono Vilnius ištuštėja. Tą pajaučia ir policijos pareigūnai.
Skirtingos situacijos
Nepaisant vasarą ištuštėjančių Vilniaus gatvių, avarijų vis dėlto niekaip neišvengsi. Tiesa, kartais jos būna tokios smulkios, kad policijos pareigūnų pagalbos teoriškai net nereikėtų. Bet jie vis tiek dažnai yra kviečiami, kad padėtų užpildyti eismo įvykio deklaraciją.
Nepaisant tokių pavyzdžių, atsiradusią eismo įvykio deklaraciją pareigūnai vertina palankiai. Anksčiau, anot jų, per dieną tekdavo registruoti apie 10-15 eismo įvykių per dieną. Todėl kartais nebelikdavo laiko papietauti. Dabar situacija pasikeitė į gerąją pusę.
Suprantama, kai abi pusės nesutaria dėl kaltės, tada išvengti policijos įsikišimo neįmanoma. Nors, dažniausia, abu eismo įvykio dalyviai turi savąją versiją, tačiau objektyvūs įrodymai pareigūnams padeda greitai nustatyti tikrąjį kaltininką.
Balsas.lt kalbinami pareigūnai pasakojo, kad pasitaikė ir tokių atvejų, kai per eismo įvykį nukentėjo vienas asmuo, tačiau po to medikų pagalbos prireikė dar 3-4 asmenims. Ypač tas būdinga karštakošiams vairuotojams, kurie nesusivaldo.
Kartais nustatyti kaltininką pareigūnams padeda Vilniaus mieste įrengtos vaizdo stebėjimo kameros. Bet jos dažniausia filmuoja didesnes sankryžas, bet ne jų prieigas. Tuo tarpu daugiausia eismo įvykių nutinka būtent prieš pat sankryžas. Tiesa, tais atvejais, kai reikia nustatyti, kuris vairuotojas važiavo degant raudonam šviesoforo signalui, tokios stebėjimo kameros yra nepakeičiamas pagalbininkas.
Jaučiasi kaip namuose
Policijos pareigūnai atkreipia dėmesį, kad sostinės vairuotojai dažnai ignoruoja su šviesomis ir garso signalu skubančias pagalbos tarnybas. Juokaujama, kad tokie vairuotojai greičiau pasitrauks ilgosiomis šviesomis mirksinčiam BMW automobiliui, nei policijos ekipažui. Bet būna dar keistesnių situacijų. Pavyzdžiui, vietoj to, kad pasitrauktų policijos ekipažui iš kelio, vairuotojas supanikuoja ir tiesiog sustoja toje pačioje juostoje bei užtveria pravažiavimą.
Pasitaiko ir gerokai įžūlesnių variantų. Vienas vairuotojas, kuris buvo sustabdytas dėl kelių eismo taisyklių pažeidimo pareiškė: „Visą Europą esu išvažinėjęs, bet niekas manęs nesustabdė ir nenubaudė. O tik Lietuvoje sugeba pagauti.“
Bet, anot pareigūnų, tokie kelių chuliganai Europoje važinėja taip tvarkingai, kad juos net būtų galima laikyti pavyzdžiu. Moterys vairuotojos – atsargesnės, kartais jos gali nepastebėti kelio ženklo ir taip sukelti eismo įvykį. Tuo tarpu vyrai vairuotojai dažnai nepaiso tam tikrų taisyklių. Suprantama, griežto apibendrinimo nėra. Viskas priklauso nuo žmogaus asmenybės.
Piktybiniai pažeidėjai
Prie piktybinių pažeidėjų galima būtų priskirti nuolat greitį mieste viršijančius asmenis. Todėl, anot pareigūnų, baudos balų sistema itin praverstų drausminant tokius pažeidėjus.
Šiek tiek paprastesnis pažeidimas – per daug užtamsinti automobilio stiklai. Dalis vairuotojų taip įsimylėję šį aksesuarą, kad jiems yra geriau susimokėti baudą, nei nusilupti stiklo tamsinimo plėvelę. Vienas toks „Land Cruiser“ vairuotojas dėl tamsintų tikslų per keletą mėnesių buvo nubaustas 17 kartų. O jam nė motais. Susimokėdavo ir toliau važinėdavo.