Uhane, 11 mln. gyventojų turinčiame mieste, kur 2019-ųjų gruodį buvo pastebėti pirmieji koronaviruso „Covid-19“ atvejai, balandžio 8-ąją buvo oficialiai atšauktas karantinas. Iš miesto pradeda važiuoti traukiniai ir atnaujinamas susisiekimas oru. Tačiau ankstesnio didelio miesto gyvenimo dar teks palaukti.
Nepaisant to, kad dabar susirgusiųjų skaičius per parą dažnai nesiekia ir kelių dešimčių (vasarį ligonių kasdien atsirasdavo keli tūkstančiai, – red. past.), epidemijos šokas vis dar išlieka, ir antrosios viruso bangos baimė neleidžia verslui atnaujinti savo veiklos taip staigiai, kaip norėtųsi. Nerimą kelia tas faktas, kad mieste vis dar atsiranda žmonių besimptomio užsikrėtimo atvejų. Būtent tokie „besimptomiai“ suvaidino svarbų vaidmenį platinant užkratą visame pasaulyje, rašoma „South China Morning Post“.
„Iki“ ir „po“
Uhanas – vieno iš svarbiausių Kinijos pramonės regionų centras. Iki epidemijos proveržio šiais metais buvo laukiamas 7,5-7,8 BVP augimas. Miestas buvo patraukliu investicijų centru, 2019-aisiais Milkeno instituto duomenimis, jis užėmė 9-ąją vietą Kinijoje pagal ekonominius rodiklius. Uhane buvo vystomos įvairios gamybos ar paslaugų teikimo verslo sritys – nuo biomedicinos iki automobilių detalių. Koronavirusas visai verslo rinkai sudavė skausmingą smūgį.
Vien vasarį Hubėjaus provincijos BVP susitraukė mažiausiai 50 proc., o biudžeto netektys sudarė net 1 mlrd. dolerių, rašoma „Forbes“.
Naujas gyvenimas
Prekybos centrai Uhane ir vėl atsidarė, tačiau jie iš esmės lieka tušti, daugelis žmonių vis dar pernelyg išsigandę, kad vaikščiotų pirkinių, kurie nesusiję su pirmosios būtinybės daiktais.
„Aš džiaugiuosi, jeigu niekas neužeina, – pripažino „Calvin Klein“ parduotuvės „Wuhan International Plaza“ pardavimų asistentas. – Taip saugiau.“
Įprastomis sąlygomis savaitgalio apyvarta parduotuvėje buvo apie 20 tūkst. juanių (apie 2,5 tūkst.), o per pastarąją savaitę, kurios metu buvo atidaryta parduotuvė, įsigytos buvo vos dvi prekės.
Ir tokios nuotaikos tvyro visame mieste. Pavyzdžiui, tam, kad būtų išsaugotas „saugus atstumas“ tarp pardavėjų prekyvietėse ir pirkėjų mieste iškyla visiškai realios „sienos“ – net iki 2 metrų aukščio.
Gyventojų judėjimas vis dar griežtai kontroliuojamas, o oficialūs asmenys nuolat pasirengę naujam infekcijos proveržiui. Kinijos valdžia seka gyventojus mobiliosiomis programėlėmis, per „Alipay“ mokėjimo programą ir socialinį tinklą „WeChat“. Kiekvienas kinas vidurnaktį gauna savo sveikatos būklės statusą – žalią, geltoną arba raudoną – priklausomai nuo jo gyvenamosios vietos, turimos informacijos apie jo sveikatos būklę ir kelionių istorijos. Tik tie, kurie turi žalią kodą, gali palikti savo namus ir vykti į darbą. Netekti „tinkamos“ spalvos lengva: užtenka apsilankyti prekybos centre, kuriame vėliau bus nustatytas užsikrėtimo koronavirusu atvejis – tuomet žalia spalva virs geltona, kuri reikš saviizoliaciją namuose.
Į darbus grįžtantiems „Xiaomi Corp.“ darbuotojams buvo nurodyta nesinaudoti liftais daugiau nei po penkis žmones vienu metu. Stovėti juos taip pat galima tik nurodytose vietose.
Prabangūs viešbučiai jau priima svečius, tačiau „švediškas stalas“ yra iš vos kelių patiekalų, kurie visi supakuoti į vienkartinius maišelius.
Xiongas Fei, vietos restoranų tinklo vadovas, „Bloomberg“ pasakojo, kad pasikeitė žmonių įpročiai. „Anksčiau žmonės pietaudavo su savo kolegomis, dabar jie visi nešasi maisto dėžutes, – cituojamas vyras, sėdintis viename iš tuščių savo restoranų. – Jie dažniau gamina namuose negu kažkur išeina“.
Leidinyje rašoma, kad Xiongo pavyzdys rodo miglotą smulkiojo verslo savininkų padėtį visame pasaulyje. Viziją, kad po karantino pabaigos viskas grįš į savo vietas, turėtų gerokai „nuleisti ant žemės“ Uhane tvyrantis paklausos badas. „Tikėtina, tai nebus taip paprasta“, – rašoma „Bloomberg“.