• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai kurios renginių organizavimo įmonės pastebi, jog užsakymų šventiniam laikotarpiui šiemet jau sulaukė iki 20–30 proc. daugiau negu pernai, tačiau pažymi, kad užsakovai, motyvuodami krize, vis dar stengiasi išsiderėti tas pačias kainas, kokios buvo 2009-aisiais. Taip pat pastebima, jog šiemet už savo paslaugas daugiau negu pernai užsiprašyti linkę ir renginių vedėjai bei atlikėjai.

REKLAMA
REKLAMA

Renginių organizavimo kompanijai „Uzi Group“ vadovaujanti Agnė Armoškaitė-Šemberienė pastebėjo, jog už kalėdinio ar naujametinio renginio suorganizavimą šiemet užsakovams gali tekti atseikėti iki 20 proc. daugiau negu pernai.

REKLAMA

„Aš galvoju, galima leisti kainoms šiek tiek kilti, nes turbūt nebėra taip blogai, kaip pernai metais buvo. Aišku, tas kilimas tikrai nėra kažkoks labai didelis, bet aš manau, kad iki 20 proc. [kainos] tikrai gali kilti“, – pažymėjo pašnekovė.

A. Armoškaitė-Šemberienė pažymėjo, kad kainos visuomet priklauso nuo susitarimo, tačiau pabrėžė, jog kokybė kainuoja brangiau.

REKLAMA
REKLAMA

„Tie, kurie sau anksčiau sunkiai galėjo leisti renginį, tie nebegali iš viso jo leisti, o tie, kurie galėjo, tai jie dabar jau atsigauna. Taigi, lyginat su pernai metais užsakymų skaičius išlieka maždaug tas pats“, – kalbėjo A. Armoškaitė-Šemberienė.Tuo metu renginių organizavimo įmonės „Pirmoji kava“ projektų vadovė Rūta pastebėjo, kad šiemet šventinius renginius suorganizuoti prašo beveik 30 proc. daugiau klientų nei pernai, tačiau motyvuodami krize užsakovai stengiasi išsitekti su tokiomis pačiomis lėšomis kaip 2009-aisiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ką pastebėjome, tai kad atlikėjai, vedėjai, muzikantai jau kainuoja brangiau negu pernai. Kalėdiniam periodui, gruodžio mėnesiui, jie jau kainuoja tiek, kiek kainuodavo 2005–2006 m. Jeigu pernai vidutiniškai kainuodavo 3 tūkst. Lt, tai šiemet – 5 tūkst. Lt.

Patys užsakovai tokių didelių pinigų, kokie buvo prieš tris ar keturis metus, dar nėra linkę mokėti“, – dėstė renginių organizavimo įmonės atstovė.

REKLAMA

Renginius organizuojančios įmonės „Pimpit.lt“ projektų vadovas Giedrius Svirnelis svarstė, kad penktadaliu daugiau klientų privilioja nekylančios paslaugų kainos.

„Iš pradžių galvojome apie kainų kėlimą, bet po to pagalvojome, kad gal neapsimoka jų kelti, kad gal geriau išlaikysime tas pačias kainas ir gausime daugiau užsakymų, nei kad užkelsime kainas ir tų užsakymų apskritai nebus.

REKLAMA

Žmonės kreipiasi jau su šiek tiek geresnėmis nuotaikomis negu kad pernai. Jie pasirengę daugiau mokėti. Netgi ir mažesnės įmonės nori švęsti – pernai dažniausiai švęsdavo tik didžiosios“, – kalbėjo lrt.lt pašnekovas.

„Darbo sočiai – mažinti kainų nėra prasmės“

Renginių organizavimo bendrovės „X Decor“ savininkas Egidijus Kasiulevičius teigia, jog teikiamų paslaugų kainų niekada nebuvo nuleidęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Turime savo klientų ratą, laikome lygį, kainos niekada nebuvo nukritę – jos tokios pačios, kaip gerais laikais, nejuda nei aukštyn, nei žemyn. Tavo padaryto produkto kokybė – štai ir visas atsakymas, kodėl kainos būtent tokios. Turime savo klientų ratą. Jeigu tave vieni kitiems reklamuoja, tai darbo yra sočiai“, – sėkmės priežastis dėstė pašnekovas.

REKLAMA

Kaip pažymėjo E. Kasiulevičius, skirtingai nei kai kurie jo kolegos, jis nesistengiąs apsiimti kuo daugiau – renkasi organizuoti tik rimtus ir didelius renginius, asmenines šventes.

„Gerais laikais atsirado labai daug tų renginių organizatorių. Kiekvienas, baigęs kažkokią aktorinę mokyklą, manė jau galintis juo būti, esą jau viską mokantis. Atsirado labai daug tokių paslaugų teikėjų, krito paklausa, įmonės ėmė viena per kitą numušinėti kainas, kad tik turėtų darbo. O kai stabiliai dirbi, turi rekomendacijas, kai turi pastovių užsakymų – nėra prasmės mažinti paslaugų kainas. Kam parduoti daiktą pigiai, jeigu jį perka brangiai?

REKLAMA

Kainas mušė tie, kas buvo daug tokių įmonių prisisteigę, prisiėmę paskolų, kad galėtų jas grąžinti. Mušė kainas tol, kol bankrutavo. Pusė tokių firmų išmirė. Kada įmonės atsigaus, kada vėl bus paklausa, tie paslaugų tiekėjai, kurie išgyveno, vėl pradės kelti kainas, kadangi jų ratas stipriai sumažėjo“, – pasakojo pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Artimiausius keletą metų  didelių pokyčių nenumato

Renginius organizuojančios bendrovės „Idea Group“ vadovas Nerijus Jokubauskas teigė didelių pokyčių, lyginant su pernai metais, nepastebintis.

„Šiais metais tikrai neplanuojame jokio kainų šuolio. Tos įmonės, kurios jaučia kažkokį augimą, dar šiek tiek atsargiai žiūri į tokius dalykus ir bet kokiu atveju taupo. Abejoju, ar kainos grįš į tą patį dydį, koks buvo prieš 2–3 metus“, – pastebėjo pašnekovas.

REKLAMA

Renginius organizuojančios įstaigos „Žavi akimirka“ direktorė Ilona Gudaitienė taip pat teigė, kad šiemet kainos likusios tokios pačios kaip pernai.

„Nei kažkokio pabrangimo, nei kažkokio pigimo tikrai nesimato. Jau ganėtinai anais metais kainos krito, šiemet jos stovi stabiliai. Jeigu užpernai kaimo turizmo sodybos nuoma kainavo 15 tūkst. litų, tai pernai ši suma krito perpus. Renginių vedėjų kainos išliko tokios pačios – nuo 500 Lt iki 3 tūkst. Lt.

REKLAMA

Kalėdų seneliai valandai laiko šiemet kainuoja tiek pat, kiek pernai – 150 Lt. Kavinės ir restoranai, jeigu užsakai maitinimą, dažnai pinigėlių už nuomą neskaičiuoja. Kiekvienas atvejis skirtingas. Patalpų nuoma gali siekti ir 1,5–2 tūkst. Lt – kaip pernai taip ir šiemet“, – pasakojo pašnekovė.

I. Gudaitienės teigimu, pernai užsakymų sumažėję iki 30 proc., šiemet šis skaičius išaugo iki 50 proc. Anot renginių organizatorės, darbdaviai neberengia savo darbuotojams švenčių, savo įsteigtas įmones užsidarinėja ir patys renginių organizatoriai. Pašnekovė suskaičiavo, kad per pastaruosius keletą metų užsidarė net 4 tokios jos žinomos bendrovės.

Absoliuta Andželika LUKAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų