Tai yra žmonių, kurie iš kitų bando nupirkti automobilį kuo pigiau, o vėliau per daug neinvestavę į jo remontą parduoti už apčiuopiamai didesnę kainą. Toks yra perpardavinėtojų „verslo“ modelis.
Jie ne tik nekreipia dėmesio į tai, kad parduodami netvarkingą transporto priemonę rizikuoja pirkėjo gyvybe, bet dar ir mulkina žmones savo „pasakomis“ apie tai, kad parduodamas automobilis yra tiesiog „ledas“.
Kaip jie perka
Pirmiausia, trumpai pakalbėkime apie jų pirkimo įpročius. Perpardavinėtojai nusižiūri transporto priemonę interneto skelbimuose ir kviečia pardavėjus atvykti į jiems patogią vietą. Tad jei nenorite patekti į perpardavinėtojų pinkles, niekada nevažiuokite pas potencialų pirkėją. Logiška, kad norintis pirkti automobilį asmuo turėtų pats pasistengti ir atvykti.
Bet jei jau sutikote nuvykti nurodytu adresu, tai būkite nusiteikę tokiam scenarijui. Visų pirma, pamirškite savo skelbime nurodytą kainą. Perpardavinėtojai dažnai mini, kad automobilį perka „draugui“, „pažįstamam“, bet ne sau. Ir pastebėję net ir skelbime aprašytą trūkumą pradės purtyti galvą.
Nors apžiūros metu atrodys, kad jūsų automobilis turi tiek daug trūkumų (kurių net pats nežinojote – aut. past.), bet galiausiai išgirsite pasiūlymą parduoti transporto priemonę už perpardavinėtojui priimtiną kainą. Modelis – „viskas blogai, bet nupirksiu“. Beje, perpardavinėtojas niekada nepasiūlys patikrinti automobilio už savo pinigus. Taip, jie gali pasiūlyti tą padaryti „savo“ automobilių servise, bet už tai lieps sumokėti pardavėjui.
Žmonių istorijos
Pirkimas yra viena, bet pardavimas gerokai kas kita. Čia perpardavinėtojai pasitelkia visą savo talentą meluoti. Socialiniame tinkle „Facebook“ lietuviai pasidalijo savo patirtimis, kaip bandė įsigyti automobilį iš perpardavinėtojų.
Prieš pateikdami jų komentarus, norime sukonkretinti perpardavinėtojų taip mėgstamą leksiką. Tad jei išgirsite – „Jei nenupirksite dabar, rytoj atvažiuoja iš Ukrainos/Baltarusijos ir tikrai paims“, „Rida tikra (nors 15-20 metų senumo automobilis nuvažiavęs tuos tradicinius 220 000 km)“, „Automobilis nedaužtas“, „Ką tik viskas pakeista“ ir panašius pasakymus, žinokite, kad derėtų susirūpinti.
Ypač reikėtų susirūpinti, jei pardavėjas atsisako vykti patikrinti transporto priemonės į jūsų pasirinktą servisą. Tad patartina palinkėti sėkmės parduodant transporto priemonę „ukrainiečiams/baltarusams“.
O štai ir Lietuvos žmonių patirtys ir susitikimų su perpardavinėtojais. Internautas Marius rašo: „Man perpardavinėtojas pasakė, kad jis šū** neparduoda, užtikrino, kad sako tiesą, nes esą po to reikės jam pačiam raudonuoti prieš pirkėją. Sakė, kad automobilis „ledinis“. Galiausiai, patikrinus paaiškėjo, kad automobilis skendęs.“
Kitas internautas Adomas rašė: „Man sakė, kad „Opelis labai gera mašina, viena iš patikimiausių“. Nusipirkus ją ir pavažiavus netoli namų nukrito variklio apsauga, o po savaitės „parėjo“ turbina. Po mėnesio prasidėjo problemos su tarpinėmis.“
Dar vienas „Facebook“ vartotojas Julius papasakojo, kaip vyko į Raseinius pirkti motorolerio: „Iš išvaizdos motoroleris atrodė geros būklės. Specialiai važiavau į Raseinius. Ten susitikome aikštelėje, pravažiavau, viskas patiko, todėl jau galvojau, kad reikia tvarkyti dokumentus. Pardavėjai užtikrino, kad motoroleris yra „itin tvarkingas“. Gerai, kad sugalvojau antrą kartą pabandyti jį užkurti. Motoroleris nebeužsikūrė. Pakėlęs sėdynę pamačiau, kad ten įdėtas automobilinis kinietiškas akumuliatorius.“
Žinoma, niekas nesako, kad visi automobilių pardavėjai yra sukčiai. Pasitaiko ir sąžiningų pardavėjų, bet raginame būti atsargiais. Pabaigai pateiksime vieno pardavėjo trumpai papasakotą istoriją: „Atvažiavo, atrodo, rimti vyrai pirkti motociklo pas mane. Liepė užvesti variklį ir paskambinę kažkokiam savo meistrui pridėjo telefoną prie burzgiančio motociklo. Tas per telefoną paklausė ir pasakė, kad variklis greitai nusibaigs. Likau pritrenktas dėl tokių „specialistų“. Kartais pirkėjai atrodo tarsi iš olos išlindę ir ilgai gyvenę be civilizacijos.“