Rokiškio rajono savivaldybė, pasak Rokiškio Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo Aurimo Laužadžio, imsis finansuoti 10 eurų kiekvienam mokiniui ir 15 eurų tiems, kuriems reikalinga socialinė parama. Iniciatyva bus taikoma 9–12 klasių mokiniams.
Pasak „Mokosi.lt“ įkūrėjos Jurgitos Jaruševičienės, vidutinė individualios pamokos kaina „Mokosi.lt“ yra 20 eurų, taigi skirtumą padengia tėvai. Rokiškio rajono savivaldybė planuoja finansuoti tiek pamokų, kiek reikės, tačiau kol kas iniciatyva dar nepradėta įgyvendinti.
Taip pat iš „Mokosi.lt“ korepetitorių paslaugas jau perka Kauno, Elektrėnų ir Ukmergės rajonų savivaldybės. J.Jaruševičienės teigimu, su kitomis savivaldybėmis taip pat korepetitorių pamokų finansavimas jau derinamas.
„Savivaldybės, matydamos, kad nėra mokytojų, griebiasi šiaudo ir tuo būdu bent jau gelbėja mokiniams, nes jeigu to nedarytų, būtų, tiesiai šviesiai galima pasakyt, nelygios galimybės“, – Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos (LMVA) prezidentas D. Žvirdauskas paaiškino, kodėl savivaldybės ėmėsi iniciatyvos.
Mokytojų trūkumą, kaip vieną iš savivaldybių problemų, paminėjo ir „Mokosi.lt“ įkūrėja. Taip pat pridūrė, kad dėl to mokiniai negauna tiek individualaus dėmesio, kiek jiems reikėtų. Tačiau A. Laužadis sakė, jog ši iniciatyva įgyvendinta ne dėl mokytojų trūkumo.
„Tai tiesiog alternatyvi forma mokymuisi, jinai yra vaikui kaip pagalba“, – sakė jis.
Iniciatyvos vertinimas
Švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas „Facebook“ įraše kritiškai įvertino savivaldybių pasirinkimą iš dalies finansuoti korepetitorių pamokas. Jo manymu, ši iniciatyva nesprendžia mokytojų trūkumo problemos ir didina socialinę atskirtį.
„Noriu pažymėti, kad korepetitoriai nesprendžia mokytojų poreikio klausimo, korepetitorių darbo kokybės niekas nekontroliuoja, o jų atsakomybė niekur neapibrėžta. Korepetitoriavimas didina socialinę atskirtį ir nelygybę: net jei savivaldybė iš dalies kompensuoja jų paslaugas, jos nėra prieinamos kiekvienam mokiniui“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašė jis.
„Korepetitoriavimo procesas pats savaime yra ypatingas tuo, kad dažniausiai ten yra daugiau individualaus darbo. Kuomet mokytojas dirba klasėje ir dažniausiai klasėje yra 26, 28 vaikai, tai tu individualizuoti ir personalizuoti proceso neturi galimybių", – paaiškino korepetitoriavimo pranašumą D. Žvirdauskas.
Pasak J. Jaruševičienės, nuotolinis mokymas per korepetitorius išsprendžia individualaus dėmesio trūkumą savivaldybių mokiniams. Ji paminėjo, jog šis būdas kaip tik mažina atskirtį ir tai patvirtina skaičiai.
„Mokosi.lt“ paslaugas moksleiviams finansuojanti Kauno rajono savivaldybė suskaičiavo: jomis pasinaudojusių vaikų rezultatai valstybiniuose egzaminuose yra 10–12 balų aukštesni, nei tikėtasi“, – tvirtino „Mokosi.lt“ įkūrėja.
Kitokie problemų sprendimo būdai
Tačiau G. Jakštas „Facebook“ paskyroje rašė, jog individualią pagalbą mokiniai turėtų gauti mokyklose konsultacijų metu.
„Todėl mokykloms labai svarbu išnaudoti konsultacijoms skiriamas valandas, kurios jau „įdėtos“ į ugdymo planą ir finansuojamos valstybės, o kai kurių savivaldybių skiriamas lėšas korepetitorių verslui verčiau nukreipti į konsultacijų plėtrą, mokytojų pritraukimą ir skatinimą“, – rašė jis.
D. Žvirdauskas minėjo, kad verta lėšas nukreipti į skatinamąsias priemones. Jo vertinimu, reikėtų skatinti mokytojus iš didmiesčių keltis mokyti į regionus.
„Gal, tarkim, jeigu mokytojui, kuris ryžtųsi važiuoti iš didmiesčio į regioną, suteikti būstą ar suteikti procentą prie atlyginimo“, – sakė LMVA prezidentas.