Lietuvos darbdaviai žada kitais metais kad ir kukliai, tačiau vis dėlto kilstelėti pastaruoju metu kritusį darbo užmokestį. Didesnio atlyginimo artimiausiu metu gali tikėtis transporto įmonių ir tų, kurios verčiasi eksportu, darbuotojai, rašo „Lietuvos rytas".
Vadybos ir konsultacijų bendrovės „Hay Group" tyrimo duomenimis, kitąmet šiek tiek daugiau nei pusė įmonių bazinį atlyginimą planuoja išlaikyti tokį pat, o 41 proc. – pakelti vidutiniškai 4 proc. Likę du proc. darbdavių žada mažinti algas.
„Hay Group" tyrime dalyvavo 214 Lietuvos įmonių, mokančių atlyginimą daugiau nei 60 tūkst. darbuotojų.
„Esame atsargiai optimistiškai nusiteikę", – dienraščiui sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius, paklaustas apie galimybes daugiau mokėti vairuotojams.
Tiek jis, tiek kiti vežėjai apie naujieną, galinčią nudžiuginti pavaldinius, šneka puse lūpų – bijo sėkmę nuvaikyti. Transporto sektorius, vienas pirmųjų garmėjęs į sunkmečio duobę, vienas pirmųjų ir atsitiesia.
A.Kondrusevičius ne tiktai vadovauja „Linavai", bet ir yra transporto įmonės „Transvelas" savininkas. Jis dešimtadaliu didesniu atlygiu nudžiuginti vairuotojus ketina jau rugsėjį.
Anot A.Kondrusevičiaus, panašiai elgiasi ir dalis kitų transporto bendrovių šeimininkų – jeigu ne atlyginimą kilsteli, tai moka didesnius dienpinigius.
„Įmonės dažnai pavėluoja mažinti atlyginimus, lygiai taip pat vėluoja ir juos kelti.
Tiesa, padidinus uždarbį, pabrangtų paslaugos, o tuomet lietuviai vežėjai pralaimėtų konkurencinę kovą, kurioje grumiasi ir lenkai, latviai, rusai. O nekeliant algų kyla grėsmė prarasti vairuotojus", – kalbėjo „Linavos" prezidentas.
Transporto įmonėms šiuo metu stinga 1,5 tūkst. vairuotojų. Darbo biržos siūlo tik 26.
„Tie, kurie neturi darbo, paprastai būna susigadinę reputaciją. Mus gelbėja darbo jėgos importas", – aiškino A.Kondrusevičius.
Tuo tarpu nemenką produkcijos dalį svetur išvežančios maisto produktų įmonės dar neskuba galvoti apie algų didinimą.
„Kalbėti apie atlyginimų pokyčius dabar būtų tas pat, kas spėti orų prognozę mėnesį į priekį.
Atlyginimą mes suprantame plačiau nei pinigus. Tai ir sąlygos, kurias darbuotojas randa atėjęs į darbą, – nuolaidos maitinimuisi, geriausių darbuotojų apdovanojimai", – aiškino mėsos perdirbimo bendrovės „Samsonas" vienas vadovų Gediminas Tilindis.
Tiesa, jei pasitvirtins ekonomistų prognozės apie kitų metų 2-ąjį ketvirtį išaugsiantį vartojimą, darbuotojų atlygis gali ir padidėti.
„Be to, jei rinkoje augs darbo jėgos paklausa, turėsime taikyti papildomas motyvacijos priemones, kad darbuotojai nepabėgtų", – sakė G.Tilindis.
„Nesvarstėme atlyginimo kėlimo. Jei bus sąlygos – augs paklausa, kils ir alga", – "Lietuvos rytui" kalbėjo mėsos perdirbimo bendrovės „Nematekas" generalinė direktorė Egidija Vaicekauskienė.