„Norisi nuraminti visus mokinius, kurie pamatė taškus, – jie nebūtinai yra galutiniai, gali keistis, priklausomai nuo to, kaip bus įvertintas uždavinys“, – trečiadienį Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariams sakė ministras.
Anot jo, po praėjusią savaitę vykusio fizikos tarpinio patikrinimo ministeriją pasiekė daug laiškų su nusiskundimais dėl nekorektiškų užduočių tiek iš pačių mokytojų, dalykininkų asociacijos, tiek Kauno technologijos universiteto (KTU) gimnazijos moksleivių. G. Jakšto teigimu, nusiskundimai išdėstyti labai išsamiai ir argumentuotai.
Kaip tam tikros užduotys atitinka bendrojo ugdymo programą, vertins ir išvadas iki savaitės pabaigos pateiks darbo grupė. Ji sudaryta antradienį. Grupė, pasak ministro, turi pateikti sprendimus ir siūlymus, „kaip tas vietas, kur yra galimai nekorektiškai suformuota, reikia išspręsti“.
„Jau dabar matome, kad yra uždavinių, kaip mes sakome, su dvigubu baudimu, susijusios tarpusavyje – viename gauni atsakymą, kitam turi panaudot jau turimą atsakymą. Jei pirmas buvo klaidingas, automatiškai klaidingas ir antras“, – kalbėjo ministras.
Pasak jo, į sistemą bus įvesta galimybė užskaityti antrąjį uždavinį, jei jis buvo sprendžiamas teisingai, tačiau pirmosios užduoties atsakymas buvo klaidingas.
„Priėmus sprendimą, kad tokie atsakymai turi būti užskaityti, laike tai užtruks, rezultatai bus po mėnesio, gal ilgiau gali užtrukti. Reikės perprogramuot, kad būtų užskaityti ir kitokie atsakymų variantai. Laukiama komisijos išvados ir objektyvių siūlymų, kad nenukentėtų mokiniai“, – kalbėjo G. Jakštas.
G. Jakšto teigimu, susidariusi situacija „nėra maloni, bet ji nėra neįprasta“, nes pasitaiko ir kitų šalių švietimo sistemose.
Pasak ministro, patikrinimo užduotis vertina trys recenzentai, tačiau svarstoma, jog jų ratas turėtų būti platesnis, kad nekorektiškos užduotys pasitaikytų rečiau.
Trečiadienį 11-okai laiko matematikos tarpinį patikrinimą, jame dalyvauja apie 12 tūkst. moksleivių. Iki šiol jau įvyko keturi patikrinimai: gimtosios kalbos, tai yra, lenkų, taip pat prancūzų, filosofijos ir fizikos.
Anot ministro, įvykusių tarpinių patikrinimų patirtys skiriasi. Pavyzdžiui, lenkų kalbos patikrinime iš 800 laikiusiųjų beveik pusė surinko 35 ir daugiau iš 40 galimų taškų, tad moksleiviai kitąmet į egzaminą ateis žinodami, kad jau surinko mažiausią reikiamą balų skaičių išlaikyt egzaminą. Tokių patirčių esama ir tarp laikiusių prancūzų egzaminą.