„Sveikinu šiandien mokykloje dirbančius mokytojus ir pasirinkusius streiko kelią. Noriu girdėti visus, todėl daug lankausi mokyklose ir kalbuosi apie tai, kas labiausiai rūpi mokytojams. Rūpesčių daug – ir skirtingų, ir būdingų visose mokyklose“, – pranešime spaudai sako G. Jakštas.
„Esu su jumis ir už jus. Atkakliai siekiu, kad mokytojai turėtų geriausias darbo sąlygas, kokios tik įmanomos dabartinėje situacijoje, ir kaip tai galima padaryti priimant nacionalinius sprendimus ar sutariant su savivaldybėmis“, – teigė jis.
Ministro teigimu, vieni sprendimai priklauso nuo mokyklų vadovų ar steigėjų, kiti susiję su nacionaliniais sprendimais.
G. Jakštas dar kartą pabrėžė, kad neįmanoma visko pakeisti staiga, taip pat akcentavo, kad su keliomis profesinėmis sąjungomis sutarta dėl mažiausiai penktadaliu didesnių atlyginimų kitąmet, etatų skaičiavimo peržiūrėjimo ir klasių mažinimo, atlyginimų augimo perspektyvos iki 2028 metų numatymo.
Dėkodamas didelei pedagogų bendruomenei už dalijamas žinias, ministras sveikinime dėmesio skyrė ir naujai prie bendruomenės prisijungusiems mokytojams, šiemet pirmą kartą švenčiantiems profesinę mokytojų šventę.
„Nuoširdžiai linkiu, kad tokių švenčių būtų dar daug, kad mokykla jums taptų mylima darboviete, į kurią įneštumėte savo indėlį, ją keistumėte ir tobulintumėte“, – sakė jis.
Pasak G. Jakšto, šią tarptautinę mokytojų dieną juntama daugiau jaudulio, kalbėjimosi apie problemas. Ministras vylėsi, kad mokiniai bei jų tėvai šią dieną pedagogams sukurs „šventę – kaip padėką už tai, kuo dalijatės kasdien“.
Reikalaudami geresnių darbo sąlygų mokytojams daugiau kaip 2 tūkst. pedagogų praėjusį penktadienį pradėjo streiką, jį kol kas planuojama tęsti apie mėnesį.
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga siekia, kad mokytojų algos augtų 46 procentų, mažėtų mokinių skaičius klasėse, gerėtų darbo sąlygos.
Vyriausybė siūlo algas mokytojams kitąmet kelti dviem etapais: nuo sausio – 10 proc., o nuo rugsėjo – tiek, kad vidutinė pedagogo alga pasiektų 130 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio.
G. Jakštas kartoja, kad daugiau finansinių galimybių mokytojų algoms nei pasiūlyta anksčiau, nėra.