„Mano supratimu, atsakomybė ir yra išspręsti problemą, o tada rasti, kas dėl tos problemos buvo kaltas. O kaltų ieškojimas iškart, neradus, kaip tą problemą išspręsti, niekaip nepadės vienuoliktokams“, – ketvirtadienį žurnalistams teigė G. Jakštas.
Pasak jo, esminis klausimas – kodėl matematikos tarpinio patikrinimo užduotys buvo parengtos netinkamai.
„Manau, kad esminė problema, kurią dabar turime tarpiniuose patikrinimuose, yra užduočių parengimas. (...)Kur ta problema užduočių parengime: ar rengėjai parengė netinkamai, ar jiems instrukcija buvo parengta netinkamai. Tą dar aiškinamės“, – sakė ministras.
„Dėl to, kad buvo kažkokios užduotys nekorektiškos, paruoštos netinkamai, dėl to neturi nukentėti nė vienas mokinys. O tą užtikrinus, radus sprendimus, kaip šitą problemą išspręsti, galima tada ieškoti kaltų“, – akcentavo G. Jakštas.
ELTA primena, kad G. Jakštas, reaguodamas į kritiką dėl matematikos B lygio žinių tarpinio patikrinimo, ekspertų komisijai pavedė įvertinti jame pateiktus uždavinius.
Pasipiktinimas tarp mokinių, tėvų ir ekspertų kilo už tarpinį fizikos patikrinimą vienuoliktokams gavus itin žemus balus. Kaip rašė portalas „delfi.lt“, užduotys pasirodė per sunkios net kai kuriems olimpiadininkams. Penktadienį atlikti ekspertinį fizikos užduočių vertinimą G. Jakštas įpareigojo Nacionalinę švietimo agentūrą (NŠA).
Tarpiniuose vienuoliktokų patikrinimuose šįmet dalyvaus daugiau kaip 26 tūkst. moksleivių. Jie bus vykdomi nuo kovo 5 dienos iki balandžio 5 dienos, išskyrus chemijos ir istorijos atsiskaitymus, kurie vyks gegužės 6 ir 7 dienomis.
Tarpinio patikrinimo metu galima gauti iki 40 proc. galutinio egzamino vertinimo taškų, kurių užtenka tam, kad egzaminas būtų išlaikytas. Vienuoliktokai laikys po vieną dalyko tarpinį patikrinimą, išskyrus lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos, kurių bus po du.