• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Širvintų rajono merės Živilės Pinskuvienės siekis atskirose klasėse mokyti specialiųjų poreikių turinčius vaikus būtų beširdiškas poelgis, sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė. Be to, akcentuoja ji, įstatymas neleidžia nepaisyti jau šiais mokslo metais visose Lietuvos mokyklose įsigaliosiančio įtraukiojo ugdymo, tad autonomijos šiuo klausimu neturėtų ir Širvintų rajono savivaldybė.

Širvintų rajono merės Živilės Pinskuvienės siekis atskirose klasėse mokyti specialiųjų poreikių turinčius vaikus būtų beširdiškas poelgis, sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė. Be to, akcentuoja ji, įstatymas neleidžia nepaisyti jau šiais mokslo metais visose Lietuvos mokyklose įsigaliosiančio įtraukiojo ugdymo, tad autonomijos šiuo klausimu neturėtų ir Širvintų rajono savivaldybė.

REKLAMA

„Lietuvos specialiosios mokyklos išlieka, labai sunkių specialiųjų poreikių jaunuoliai, jų šeimos turi galimybę pasirinkti. Kiekviena šeima apsisprendžia, kur jo vaikui būtų saugiausia ir tinkamiausia aplinka. Šiomis dienomis matome pareiškimų ir iš įvairių žinomų žmonių, kuriems buvo priskirti specialieji poreikiai ir norėta juos ugdyti izoliuotose erdvėse. Suprantame, kad tai nebūtų suteikę žmogui tokių galimybių, kokias jis turi dabar“, – laidoje „ELTA kampas“ kalbėjo R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

„Jie gali pasirinkti tam tikrą ugdymo planą ir įvertinti individualiai. Tačiau, kai tai yra žmonės, turintys įvairių poreikių ir ypatybių, sakyti, kad juos visus kažkur padėsime ir susitiksime tik per pertrauką, manau, kad tai yra širdies trūkumo klausimas“, – akcentavo ji.

REKLAMA
REKLAMA

Trečiadienį Ž. Pinksuvienė išplatino viešą pranešimą, kuriuo pareiškė, kad nuo rugsėjo 1 dienos specialiųjų poreikių vaikai Širvintose bus ugdomi atskirose, tam pritaikytose erdvėse.

REKLAMA

Savo ruožtu ministrė leido suprasti, kad nepaisyti rugsėjį startuosiančio įtraukiojo ugdymo neleidžia įstatymuose numatytos nuostatos.

„Įstatymas galioja visiems – ir Vilniaus, ir Širvintų, ir Molėtų, ir Skuodo savivaldybėms. Įstatymas galioja ir valstybinėms, ir privačioms ugdymo įstaigoms“, – dėstė politikė.

R. Morkūnaitės-Mikulėnienės nuomone, įtraukusis ugdymas leis mokyti vaikus ne tik akademinių ar ugdymo programoje numatytų dalykų, bet ir lavinti juos kitose srityse.

REKLAMA
REKLAMA

„Įtraukusis ugdymas nėra naujiena, dabar jis yra apibrėžtas tik įstatymiškai. Tačiau yra mokyklų, kurios jau dešimtmečius vykdo šią kilnią misiją neatstumdamos vaikų, ir gyvenime ne viskas yra matuojama akademiniais pasiekimais. Taip, mes turime sudaryti vaikams galimybes siekti aukščiausių rezultatų ir akademine prasme, bet kartu ir ugdyti kitas jų puses: sugebėjimą priimti kitokį žmogų, mokėti su juo būti, sugyventi ir ateityje dirbti“, – pabrėžė ministrė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip skelbta anksčiau, Ž. Pinskuvienė siekį specialiųjų poreikių turinčius vaikus ugdyti specialiose, tam pritaikytose erdvėse argumentuoja galimybe užtikrinti kitų klasėje besimokančių vaikų mokslo kokybę.

„Užtikrinu, kad visos ugdymo įstaigos tinkamai pasirūpins visais mokykloje besimokančių vaikučių specialiaisiais poreikiais, jie bus integruoti į bendrąjį ugdymą kartu mokantis dailės, muzikos, technologijų, fizinio ugdymo, bus skirtas išskirtinis dėmesys jų poreikiams“, – teigė Širvintų rajono merė.

REKLAMA

„Tačiau individualiais atvejais jie bus ugdomi atskirai nuo kitų vaikų, todėl daugiau nenukentės nei jų, nei kitų klasės vaikų ugdymo kokybė, emocinė būsena, jie nebepatirs tiek psichologinių įtampų, kiek jiems tekdavo patirti anksčiau“, – pridūrė ji.

Nuo šių metų rugsėjo mokyklos turi būti pasirengusios priimti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, jei to pageidauja jų tėvai. Jau dabar 90 proc. Lietuvos vaikų su specialiais ugdymosi poreikiais mokosi bendrojo ugdymo mokyklose kartu su bendraamžiais.

Ministerijos duomenimis, maždaug 75 proc. specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių mokyklinio amžiaus vaikų yra nedidelių arba vidutinių poreikių (apie 35,4 tūkst.), o apie 25 proc. (daugiau nei 12,6 tūkst.) besimokančiųjų yra didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymo poreikių.

Mokyklose turi būti atskira klasė,suformuota iš vaikų,kuriems reikia daugiau dėmesio ir supratimo.Joje jie ir tarpusavyje vienas kitą geriau supras.Kodėl?Paprastas pavyzdys:vyksta pamoka,visiems tema aiški,o vienam vaikui ji sukelia pasimetimą,matant,kad visi supranta,o jis ne ir galiausiai isterijos,bei pykčio priepuolį,su šauksmais,ašaromis ir t.t.,nes jis nesupranta,nei ką daryti,nei kaip daryti.Tuo metu nukenčia,visų kitų klasėje esančių mokinių mokslo kokybė.Atskiroje klasėje,tokių vaikų būtų ne vienas.Tada suveikia psichologija,kad vaikas nėra vienintelis kitoks,kuris nesupranta,kad yra ir daugiau,kurie kaip ir jis nesupranta.Kadangi tos klasės būtų vienoje mokykloje,pertraukų metu vaikai laisvai galėtų bendrauti tarpusavyje ir pažinti vieni kitus.
Tai kokią širdį turi edukologė nr 1 Austėja, kad nepriima į privačias mokyklas vaikų su spec.poreikiais nors pinigų iš biudžeto gauna ir tik todėl milijoniere tapo?Ciniška būti labai gerais kitų sąskaita, kai kitus vaikus terorizuoja vienas neadekvatus ir trukdo jiems mokytis.Jei ES kaip anksčiau Maskva nurodė o mūsų vykdo be kūrybos aklai tai kokių tikisi rezultatų?Juk ši indikacijos su Bartaševičiumi pagarsėjusi ministrė neskelbia kaip jaučiasi kito vaikai kai vienas šūkauja ir trukdo kitiems.Tol kol pi privačias nepabarstė tegu neorganizuoja kitų.
Anksciau buvo spec.mokyklos tokiems vaikams. Kam jas reikejo sudraskyti? Kad vel problema didvyriskai sprest?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų