O štai verslininkai su nerimu žvelgia į ateinančius metus – ar liks turistų, kai valdžios sprendimai iš lauko kavinių išguis alaus bokalus.
Tiesa, iš Lietuvos išvykstančių turistų nuotaikos skirtingos – vieni sako, kad Lietuva yra puiki šalis, pritaikyta turizmui, o kiti turistai pažeria pastabų.
„Manau, kad Europoje yra gražesnių šalių nei Lietuva. Pavyzdžiui, Pietų Europa“, – mano svečias iš Danijos.
O štai kitas turistas išreiškė susirūpinimą netinkama kelių kokybe Lietuvoje.
„Keliai, ypač kai važinėjiesi po kaimus, galėtų būti geresni“, – skundžiasi atvykėlis iš Italijos.
Svečias iš Kanados pastebi, kad nors lietuviai yra uždari žmonės, tačiau yra mandagūs.
„Aš iš Kanados. Ten, kur visi stengiasi svečiams padėti, kuo gali. Čia žmonės uždaresni, tačiau be galo malonūs ir mandagūs“, – sako pašnekovas.
Turistas iš Ispanijos neatsistebi Vilniaus miesto stiliumi ir sako, kad iš Baltijos valstybių Lietuvos sostinė yra autentiškiausia.
„Mes apsistojom ir Taline, ir Rygoj, tačiau Vilnius – pats autentiškiausias. Tikrai labai autentiškas“, – sako svečias.
Pašnekovas iš Šveicarijos priduria, kad ne tik miestas, bet ir visa Lietuva atrodo puikiai, todėl ateityje žada apsilankyti dar kartą.
„Ir jūsų miestas, ir visa šalis – nuostabi. Tad neabejoju, kad mes čia dar sugrįšime“, – kalba užsienietis.
Auga turistų skaičius ir pinigų krepšeliai
Pernai Lietuvą bent vienai nakvynei aplankė apie 1,7 milijono užsieniečių. Šiais metais tikimasi, kad jų atvyks bent dešimčia procentų daugiau.
Vis didesnis užsieniečių susidomėjimas mūsų šalimi skatina ir kaip grybus po lietaus dygti įvairius naujus viešbučius. Liepą duris atvėrė dar vienas viešbutis sostinės centre – „Hilton“ tinklo viešbutis Vilniuje, turintis 150 kambarių, išskirtinai orientuotas į verslo sektorių. Šiame viešbutyje svečiai gali paploninti piniginę apie 60-80 eurų už naktį.
„Mes matome vis didesnius keliautojų srautus, verslo ypatingai. Ir kaip rodo tendencijos, kiekvienais metais turizmas Lietuvoje auga vidutiniškai apie 10 procentų, ko pasekoje natūralu, kyla poreikis ir apgyvendinimo paslaugom“, – sako viešbučio generalinis direktorius Tadas Evaltas.
Pasak „Keliauk Lietuvoje“ vadovo Daliaus Morkvėno, atostogas mūsų šalyje dažniausiai renkasi kaimynai – daugiausia svečių atvyksta iš Vokietijos, Rusijos, Latvijos, taip pat daugėja svečių iš egzotinių šalių – Japonijos, Kinijos, Korėjos. Be to, auga ir Lietuvoje svečių išleidžiamų pinigų krepšelis.
„Kalbant apie pinigų krepšelius, kuriuos atsiveža ir išleidžia Lietuvoje, tai didžiausi krepšeliai yra turistų iš Japonijos, Ukrainos, Vokietijos, Švedijos. Jie Lietuvoje palieka virš 400 eurų vienos kelionės metu. Vidutiniškai kelionė trunka apie keturias nakvynes“, – sako pašnekovas.
Verslininkus gąsdina nauji draudimai
Restoranų ir viešbučių savininkus labiausiai gąsdina nuo kitų metų įsigaliosiantis draudimas pardavinėti alkoholinius gėrimus lauko kavinėse. Pasak viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentės Evaldos Šiškauskienės, tokie drastiški draudimai esą tikrai gali atbaidyti dalį užsienio svečių.
„Vietoj to, kad būtų pagalba vystyti verslui, tai yra kaišiojami tokie, sakyčiau keisti pagaliai į ratus, kurie nuteikia turistą atvykusį keistai, kai jis negalės alaus išgerti bokalo arba gražiausiose Vilniaus vietose nebeliks lauko kavinių“, – pastebi E. Šiškauskienė.
Tačiau Lietuvoje – vis dar itin daug neišnaudotų nišinio keliavimo galimybių, kurios ateityje į šalį galėtų privilioti gerokai daugiau svečių iš užsienio.
„Visais pjūviais, kokiais bežiūrėsi, Lietuva ir poilsiui, ir maistui, ir kelionėms yra, ir sportui, golfui. Pasiruošusi. Reikia dar daugiau to žinomumo, kad apie mus labiau sužinotų pasaulis. Tai tikrai Lietuva galėtų tapti turizmo kraštu“, – priduria pašnekovė.
Per artimiausius metus tikimasi išplėtoti tarptautinių konferencijų ir medicininį turizmą. Manoma, kad tai verslininkams padėtų išlaikyti užimtumą ir ne sezono metu.