„Joje yra žaidžiama su numeriu taksi 69, kas yra sekso poza žinoma. Taip pat ir prierašas, kad tai yra seksualiausias taksi. Na, iš tikrųjų, yra kuriamas visas tas įvaizdis, kad paslauga nėra tiktai galbūt taksi rėmuose, bet yra ir daugiau“, - sakė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovė Mintautė Jurkutė.
Ši reklama buvo apskųsta ir atsidūrė Lygių galimybių kontrolieriaus taikiklyje. Kontrolierė nustatė, kad reklamoje moteris vaizduojama kaip objektas su užuomina į seksualinių poreikių tenkinimą. Įmonės vadovas TV3 žinioms savo reklamos nekomentuoja, tačiau lygių galimybių gynėjus pasiekė toks jo pasiaiškinimas.
Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatyme numatyta, jog reklamose žeminti vyrų ir moterų orumą draudžiama, kaip ir skatinti diskriminaciją ar neapykantą dėl lyties. Tačiau Lietuvoje dviprasmiškos reklamos, ypač su moterimis, esą vis dar kasdienybė. Kaip ir ši reklama „Kai norisi mėsos“.
Toliau žvalgomės į renginių, prieskonių, maisto, motociklų reklamas. Visų jų potekstė panaši.
Teisės ekspertai sako, kad šiuo metu tokių reklamų pavyzdžių apstu, net kilusi savotiška seksistinių reklamų banga.
Akivaizdu, kad visada atsiras tokių, kurie dėl šių reklamų stos į skirtingas barikadų puses. Vieni gins, kiti – peiks. Tačiau teisės ekspertai primena: už garbę ir orumą žeminančią, diskriminaciją ir neapykantą kurstančią reklamą gresia baudos nuo 300 iki beveik 9000 eurų.
Išsamiau - reportaže: