Nacionalinė vartojimo kredito asociacija, pakeitusi pavadinimą į Lietuvos vartojimo kredito asociaciją, patvirtino pirmąjį Lietuvoje etikos kodeksą, skirtą vartojimo kreditų teikėjams.
„Išties labai gražiai sutapo asociacijos pavadinimo keitimas ir asociacijos etikos kodekso patvirtinimas. Abu šie sprendimai atspindi mūsų siekį dar labiau plėsti asociacijos veiklą, siekiant skaidrios vartojimo kreditų teikimo veiklos, didesnio visuomenės pasitikėjimo vartojimo kreditų rinka, sąžiningo klientų aptarnavimo ne tik tarp asociacijos narių, bet ir visoje vartojimo kreditų rinkoje“, - sako Lietuvos vartojimo kredito asociacijos direktorius Pranciškus Gerulis.
Naujuoju Lietuvos vartojimo kredito asociacijos pavadinimu siekiama pabrėžti, kad asociacija siekia plėstis Lietuvos mastu, vienydama kuo daugiau įvairių finansines paslaugas teikiančių finansų ir kreditų įmonių, siekiančių tų pačių tikslų ir puoselėjančių tas pačias vertybes.
Dar pradėdama savo veiklą, asociacija įsipareigojo priimti vartojimo kreditų teikėjų etikos kodeksą ir jo laikytis. „Džiaugiamės šį tikslą jau pasiekę. Etikos kodeksas ypač svarbus, kadangi šiuo metu vartojimo kreditų rinkos priežiūra nėra reglamentuota. Jo priėmimas atspindi atsakingą ir profesionalų asociacijos narių požiūrį į verslą.
Laikysimės šio etikos kodekso normų ir skatinsime kitus vartojimo kreditų rinkos dalyvius savo veikloje taikyti etiško elgesio standartus“, - teigia Pranciškus Gerulis.
Lietuvos vartojimo kredito asociacijos (LVKA) etikos kodekso tikslas – apibrėžti veiklos ir elgesio principus, kuriais teikdami savo paslaugas privalo vadovautis asociacijos nariai. Tokiu būdu siekiama, kad vartojimo kreditų paslaugų rinkoje būtų laikomasi etiško elgesio bei sąžiningos konkurencijos, ginamos vartotojų teisės ir užtikrinama asmens duomenų apsauga, vartojimo kreditų paslaugos teikiamos atsakingai ir profesionaliai.
Pasak Lietuvos vartojimo kredito asociacijos direktoriaus, svarbiausi asociacijos etikos kodekso punktai – sąžinga ir aukštus standartus atitinkanti veikla, vartotojų teisių bei asmens duomenų apsauga. LVKA nariai įsipareigoja gerbti ir užtikrinti kliento teisę į asmens duomenų saugumą, tinkamai tenkinti vartotojų interesus, nesinaudoti žmonių nežinojimu ar klaidomis, teikti vartotojams išsamią ir teisingą informaciją apie savo paslaugas. Į etikos kodeksą įtraukta vartotojų skundų nagrinėjo tvarka, pagal kurią įsipareigojama operatyviai reaguoti į gautus vartotojų skundus dėl teikiamų paslaugų ir su jomis susijusių veiksmų.
Asociacijos etikos kodeksas taip pat apibrėžia asociacijos narių santykius, kurie remiasi sąžininga konkurencija, profesinio solidarumo principais. Kitus vartojimo kreditų rinkos dalyvius įsipareigojama gerbti ir neskleisti apie juos nepagrįstos informacijos. Kitas svarbus LVKA etikos kodekso punktas – atvirumas visuomenei, teikiant jai patikimą informaciją apie vartojimo kreditų paslaugų rinką, o valstybinėms institucijoms bei visuomeninėms organizacijoms – teisės aktų projektus bei pasiūlymus, kaip tobulinti vartojimo kredito veiklos teisinę aplinką.
LVKA etikos kodeksu privalės vadovautis visos asociacijai priklausančios vartojimo kreditus teikiančios bendrovės ir jų darbuotojai. Už etikos kodekso normų nesilaikymą asociacijos nariui gali būti skirtas įspėjimas, piniginė bauda arba jis gali būti pašalintas iš LVKA.
Apie Lietuvos vartojimo kredito asociaciją (LVKA)
Lietuvos vartojimo kredito asociacija (LVKA) siekia įtvirtinti profesionalaus vartojimo kreditų paslaugų teikimo standartus, įgyvendinti atsakingo skolinimo politiką, tobulinti vartojimo kreditų veiklos teisinę aplinką.