BNS kalbinti interneto tiekėjai sako, kad interneto srautai nuo karantino pradžios kovo 16 dieną yra išaugę 30-40 proc. Dar vienu iššūkiu jiems pirmadienį tapo prasidėjęs nuotolinio mokymo procesas.
Bendrovės „Telia Lietuva“ atstovas Audrius Stasiulaitis sako, kad pirmadienio rytą įmonės tinklo apkrova sudarė du trečdalius piko vakarais karantino metu.
„Ryte, apie 10 val. 30 min., kai tikrai visi turėjo jau būti susijungę, interneto srautų buvo du trečdaliai pikinio srauto, kas paprastai būna apie 20 valandą vakare. Srautas buvo, bet jis nėra toks, kuris muštų įprastą vakaro vartojimą“, – BNS sakė A. Stasiulaitis.
„Srauto lygis bendrai yra pakilęs, bet įprasto piko, kai žmonės sėdi namuose ir žiūri žinias, nesiekia“, – pridūrė jis.
Jis nurodė, kad nuo karantino pradžios tarptautinis interneto srautas „Telia“ tinkle išaugo 40 proc., mobiliojo ryšio duomenų srautas – 10 proc.: „Ši tendencija stabiliai laikosi dvi savaites“.
Interneto tiekėjos „Penki kontinentai“ atstovas Germanas Kavalskis sako, kad bendrovės tinklo apkrova nuo karantino pradžios išaugo apie 40 proc. Tačiau jis nurodė, kad įmonės tinklas gali atlaikyti dar gerokai didesnes apkrovas.
„Mes galėtume dar iki keturių kartų ištempti savo pajėgumus, nuo to, kas dabar yra“, – BNS sakė G. Kavalskis.
Anot jo, pagrindiniai šiuo metu fiksuojami gedimai yra susiję su pasenusia technika.
„Kol kas pagrindiniai trikdžiai fiksuojami labiau dėl pasenusios technikos. Jeigu žmonės atnaujintų savo įrangą, tai tų gedimų būtų dar mažiau“, – teigė „Penkių kontinentų“ atstovas.
Interneto ir televizijos paslaugų teikėjos „Balticum TV“ vadovas Virginijus Jurgelevičius taip pat teigė, kad įmonės tinklo apkrova yra išaugusi apie 30 proc.
„Srautai yra padidėję, tai faktas. Pas mus taip pat yra padidėję apie 30 proc.“, – BNS sakė V. Jurgelevičius.
Pasak jo, „Balticum TV“ kol kas susitvarko su išaugusiu srautu, nes turi pajėgumų rezervąL „Mes visą laiką turėdavome rezervą. Yra galimybė tuos rezervus padidinti, tai kol kas susitvarkome.“
V. Jurgelevičius pabrėžė, kad „Balticum TV“ neturi daug išmaniosios televizijos abonentų, todėl jų srautai yra išaugę kiek mažiau nei kitų interneto tiekėjų.
„Mes nelabai daug turime išmaniosios televizijos abonentų, tų, kurie naudoja „YouTube“ ar panašiai. Aišku, jie dabar dar padidėjo, bet kol kas susitvarkome. Čia gal labiau aktualu tiems, kas turi daugiau išmaniosios televizijos abonentų, nes ten eina video srautas“, – teigė jis.
Tuo metu telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovas Jaunius Špakauskas sako, kad nuo karantino pradžios pikinis balso skambučių srautas įprastą savaitę palyginti su karantino savaite yra išaugęs 65 proc., o mobiliųjų duomenų – daugiau kaip dešimtadaliu.
Jis prognozuoja, kad įsibėgėjant nuotoliniam mokymo procesui, tinklo apkrova toliau augs.
„Kaip žinome, dalis įvairių mokymo tiekėjų neatlaikė išaugusio vartotojų skaičiaus, tad tas turėjo įtakos ir mūsų klientų srautui, kadangi jie negalėjo naudotis norimomis paslaugomis. Prognozuojame, kad per savaitę ar dvi šis procesas įsibėgės, tad dar labiau augs ir mūsų tinklo apkrovos“, – BNS sakė J. Špakauskas.
Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) vadovas Feliksas Dobrovolskis pirmadienį BNS teigė, kad padidėjusias apkrovas interneto tinklai kol kas atlaiko. Jo teigimu, praėjusią savaitę apkrovos, palyginus su laikotarpiu prieš karantiną, buvo padidėjusios 30 proc.
Anot F. Dobrovolskio, siekiant sumažinti tinklo apkrovą, reikėtų, jei galima, mokytis nenaudojant vaizdo srauto, atsisakyti filmų peržiūrų, kompiuterinių žaidimų, įvertinti, kur stovi maršrutizatorius ir galbūt perkelti jį į vietą, kur būtų mažiau trukdžių ir, jei galima, mobilų ryšį pakeisti į fiksuotą internetą.
Prasidėjus nuotoliniam ugdymo procesui, pirmadienio rytą padidėjusios apkrovos neatlaikė elektroninės mokymo platformos „Tamo“, „Eduka“, „Mano dienynas“.