Viešųjų ryšių agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas BNS sakė, kad „valstiečiams“ nepavyko užmegzti tinkamo kontakto su žurnalistais.
„Normalu, kad kai nepavyksta normalios ryšių su visuomene priemonėmis užmegzti tinkamo kontakto su žiniasklaida ir dirbti su ja normaliai, pasirenkamas tau pačiam priklausantis kanalas“, - šeštadienį teigė viešųjų ryšių ekspertas.
Jam antrino Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto docentas, ilgametis Laisvosios Europos radijo žurnalistas Kęstutis Girnius.
Apžvalgininko teigimu, žiniasklaida nuo pat pradžių į „valstiečius“ žiūrėjo pernelyg kritiškai, nors vėliau nuogąstavimai dėl valdančiųjų nekompetencijos pasitvirtino.
„Man susidarė vaizdas, kad pagrindinė spauda gana skeptiškai žiūrėjo į „valstiečius“ nuo pat pradžių ir buvo linkusi matyti pusiau tuščią, o ne pusiau pilną stiklinę“, - BNS sakė K.Girnius.
„Aš manau, kad žiniasklaidos kritika pradžioje buvo per stipri, nors ilgainiui ji didele dalimi pasitvirtino, paaiškėjus, kad „valstiečių“ profesionalai visgi nėra tokie profesionalūs, o politika reikalauja ir dar daugiau įgūdžių“, - pridūrė jis.
Apie Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos planus leisti 300 tūkst. tiražo laikraštį jos pirmininkas Ramūnas Karbauskis pranešė po šeštadienį Naisiuose vykusio partijos tarybos posėdžio.
„Pradeda kalbėti kaip D.Trumpas“
Stebėtojai teigia, kad valdantieji „valstiečiai“ turėjo daug komunikacijos problemų, o viena pagrindinių iš jų buvo R.Karbauskio ryšiai su iš partijos besitraukiančia eksparlamentare Greta Kildišiene.
Pastarąją savaitę valstiečių ir žaliųjų lyderiui teko aiškintis dėl jo susitikimo su neseniai knygą išleidusia G.Kildišiene, teisininke Liudvika Meškauskaite ir ryšių su visuomene specialistais.
Susitikimas vyko viešųjų ryšių kompanijoje „PR Service / Edelman Affiliate“. Jo metu, anot BNS šaltinių, turėjo būti aptarta knygos „Atvirai“ platinimo ir viešinimo kampanija. Pats R.Karbauskis griežtai neigė turintis ką nors bendro su šia knyga.
Praėjus keliems mėnesiams nuo naujos kadencijos parlamento darbo pradžios, G.Kildišienė atsidūrė dėmesio centre dėl to, jog važinėjo „valstiečių“ lyderio vadovaujamo „Agrokoncerno“ automobiliu. Dėl šios istorijos ji pasitraukė iš Seimo.
Pasak A.Katausko, po vadinamojo „džipo“ skandalo „valstiečių“ ir žiniasklaidos santykiuose įvyko lūžis.
„Vietoje to, kad jie pripažintų savo klaidas, kurias jie padarė komunikacijoje, ir vietoje to, kad atsakytų į klausimus, jie demonstratyviai į juos neatsakinėjo ir taip vėliau įvyko keletas konfliktų, įskaitant ir praėjusios savaitės istoriją“, - sakė viešųjų ryšių ekspertas.
„Štai čia ir užsisuka pats pagrindinis ratas, kuriame „valstiečiai“ suvokia, kad greito kelio atsakyti į klausimus nėra, yra iškilusi didelė grėsmė, kad partija gali nukentėti dar labiau, todėl reikia sukurti alternatyvų komunikacijos kanalą“, - pridūrė jis.
K.Girnius teigia, kad „valstiečiams“ pakenkė ne tik su G.Kildišiene susijusios istorijos - jiems nesisekė žmonėms pristatyti ir kol kas pagrindinių savo įvykdytų pertvarkų griežtinant alkoholio prieinamumą bei reformuojant miškų urėdijas.
Apžvalgininkui partijos lyderio pozicija pastaruoju metu primena Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) pasisakymus apie žiniasklaidą.
„Dabar Karbauskis pradeda kalbėti kaip Trumpas, kad jis atseit viską gerai daro, bet žiniasklaida blogai nušviečia. (...) Užuot pažiūrėjęs, kokias klaidas jis yra padaręs ir kokių nesklandumų turėjo, jis sako, kad viską puikiai daro, bet piktoji žiniasklaida blogai nupiešia“, - sakė K.Girnius.
„Turės galingą įrankį“
Pasak ekspertų, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos leidžiamas laikraštis turėtų potencialo pakeisti apie juos žmonių nuomonę, tačiau šis poveikis gali būti ribotas dėl išaugusios socialinių tinklų įtakos, televizijos ir radijo.
Kelis mėnesius po Seimo rinkimų užtikrintai partijų reitinguose pirmavę „valstiečiai“ pradėjo ristis žemyn ir šį mėnesį susilygino su opoziciniais konservatoriais.
Pasak „Nova Media“ vyresniojo partnerio A.Katausko, laikraštis galėtų sugrąžinti pasitikėjimą „valstiečiais“, ypač regionuose, kurių gyventojai ir būtų pagrindinė leidinio auditorija.
„Tokiam laikraščiui negaliotų tradicinei žiniasklaidai galiojantys apribojimai, tokie kaip etikos taisyklės, faktų tikrinimas, objektyvumas ir kiti dalykai“, - sakė ekspertas.
Anot stebėtojų, kad laikraštis padarytų realią įtaką, jis turėtų būti periodinis ir kokybiškas.
„Valstiečių“ lyderis šeštadienį sakė, kad partinis laikraštis buvo leidžiamas ir iki šiol kelis kartus per metus, nuo šiol žadama padidinti jo tiražą.
„300 tūkstančių tiražas yra milžiniškas tiražas ir jeigu „valstiečiai“ sugebės sukurti gerą leidinį, jie turės galingą įrankį, kuriame jie išvengs kritikos. Tada jau galėsime pradėti kalbėti apie politinę propagandą ir daugybę panašių dalykų“, - teigė A.Katauskas.
„Tam tikrose auditorijose, kur yra informacijos vaakumas, šitas laikraštis galėtų tapti netgi pagrindine vietinių žiniasklaida“, - kalbėjo jis.
Tuo tarpu K.Girnius sakė, kad toks laikraštis visgi turėtų ribotą įtaką dėl televizijos, radijo vartojimo bei socialinių tinklų, kur pastaraisiais metais vis dažniau reiškiasi ir politikai, populiarumo.
„Gali tapti gana įtakingu leidiniu ir sukurti truputį teigiamesnį įvaizdį, bet žmonės vis tiek toliau žiūrės žinių laidas, klausysis radijo ir bus socialiniuose tinkluose“, - teigė apžvalgininkas.