Seimo Ekonomikos komitetas sutinka, kad būtų liberalizuotas silpno alkoholio reklamos transliavimas.
Tokį sprendimą komitetas priėmė penktadienį, apsvarstęs liberalų sąjūdžio frakcijos narių siūlomas Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas: už balsavo 7 Seimo nariai, po du "prieš" ir susilaikė.
Liberalų sąjūdžio frakcijos nariai siūlo leisti dienos metu (nuo 6 val. iki 22.30 val.) per radiją ir televiziją transliuoti lengvų iki 15 proc. natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų (alaus ir vyno) reklamą, o transliuotojus įpareigoti ne mažiau 10 proc. už šias transliacijas gautų lėšų skirti socialinei alkoholio vartojimo prevencijos reklamai.
Komitetas neparėmė Seimo Sveikatos reikalų bei Švietimo, mokslo ir kultūros komitetų pozicijos, kad televizijoms būtų leista rodyti ne stipresnio kaip 15 proc. alkoholio ir jo gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.
Tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian aiškino, kad silpnuosius gėrimus, kurių reklamą siūloma leisti transliuoti, dažniausiai geria jauni žmonės.
"Asmenys maždaug nuo 34 metų dažniausiai vartoja stipriuosius gėrimus. Tai Statistikos departamento gyvensenos tyrimo duomenys", - sakė G.Belian.
Lietuvos nealkoholinių gėrimų gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovas bei Aludarių asociacijos tarybos narys Saulius Galadauskas priminė, kad Europos futbolo čempionatą "Carlsberg" remia su sąlyga, kad jo reklaminiai klipai bus rodomi rungtynių transliacijų metu.
"Carlsberg" galima, o "Švyturio" - ne?", - piktinosi S.Galadauskas.
Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos prezidentas Aurelijus Veryga siūlo pasidomėti, kaip tokios rungtynės bus rodomos Prancūzijoje, kur bet kokio alkoholio reklama draudžiama.
Teisininkai tvirtina, kad tokiais atvejais alkoholio reklamos transliavimo draudimai netaikomi.