Europoje vis dažniau kalbama, kad dyzeliniai automobiliai dėl itin didelio indėlio į oro taršą, čia nepageidaujami ir vietoje jų reikia rintis ekologiškus, hibridinius automobilius. Paryžiaus meras siekia, kad jau 2020 metais Paryžiaus gatvėse nebeliktų dyzelinių automobilių. Londone situacija panaši, nors tikslių datų dar nėra skelbiama, tačiau apie planus uždrausti dyzelinius automobilius kalbama vis drąsiau. Taip pat dyzelinių automobilių gamintojams nerimą turėtų kelti Jungtinių Amerikos Valstijų tyrimų bendrovės „Navigant Reseach“ atliktas tyrimas. Jo rezultatai stulbina –skelbiama, kad iki 2017 metų automobiliai su tradiciniais vidaus degimo varikliais užims tik pusę rinkos, kitą pusę rinkos užims būtent hibridiniai automobiliai. Tačiau ar tikrai Lietuvoje pajausime, kad hibridinių automobilių daugiau nei įprastų, ypač atsižvelgiant į tai, kad dyzeliniai automobiliai kol kas labai populiarūs. Vienos įmonės, atstovaujančios „Toyota“ ir „Lexus“ Lietuvoje, rinkodaros ir komunikacijos vadovė Ingrida Bertašiūtė teigia, kad „dar visai neseniai žodis hibridas lietuviams buvo nelabai suprantamas, pardavėjams pasiūlius apsvarstyti hibrido pasirinkimą, žmonės žiūrėdavo skeptiškai, reikėdavo daug susitikimų ir įtikinėjimų, kol patikėdavo, jog tai patikima, naudinga ir netgi apsimoka. Džiugu, kad dabar situacija visiškai pasikeitė“.
I. Bertašiūtė patvirtina, kad visame pasaulyje hibridiniai automobiliai iš rinkos tikrai stumia dyzelinius ir šiuo atveju Lietuva – ne išimtis. Be to, kai kurie automobilių gamintojai dyzelinių automobilių apskritai negamina, vienas iš jų – „Lexus“. Specialistė teigia, kad renkantis naujus automobilius, ekologiškumas ne visada būna vienas iš svarbiausių pasirinkimą lemiančių veiksmų. Tačiau vos klientui išvydus, kad ir dyzelinio, ir hibridinio automobilio kainos panašios, sprendimas dažniausiai tampa palankus hibridiniam variantui. „Tokiu atveju draugiškumas aplinkai tampa papildoma malonia pridėtine verte kaip ir tylus, tolygus važiavimas bei galimybė mėgautis žiūrint į ekraną, kai stovėdamas spūstyje naudoji 0 Eur/km“, – hibridinio automobilio patraukliuosius aspektus vardina I. Bertašiūtė. Specialistė teigia sulaukianti net ir laimingų klientų atsiliepimų, kad dabar ir automobilių spūstys vairuojantiems hibridinius automobilius tampa malonesnės.
Hibridinius automobilius žmonės renkasi ir dėl ekonominių, ir dėl ekologinių aspektų. Jei vairuojant įprastą vidaus degimo variklį turintį automobilį ir norint nekenkti aplinkai reikia taikyti ekologiško vairavimo principus, tai vairuojant hibridinį automobilį tam nereikia skirti daug dėmesio. „Hibridinis automobilis dalį savo kelio važiuoja naudodamas elektros energiją, kurią pats pasigamina važiavimo metu. Todėl toks automobilis pasižymi daug mažesne CO2 emisija negu benzininis ar tuo labiau dyzelinis automobilis“, – teigia specialistai. Galima manyti, kad hibridinis automobilis – tai pats geriausias pasirinkimas miesto žmogui, kuriam svarbi klimato kaita ir dėl jos kylančios problemos. Staigus stabdymas ar įsibėgėjimas (aktualus didmiesčių automobilių spūstyse) su hibridiniu automobiliu nekenkia gamtai, nes tuo metu veikia elektrinė pavara.
Visi faktai rodo, kad dyzeliniai automobiliai pamažu tikrai taps praeitimi, gal ir ne taip greitai, kaip skelbia „Navigant Reseach“ atliktas tyrimas, tačiau kad tai įvyks – abejonių nekyla. Jau vien tai, kad daugėja hibridinius automobilius eksploatuojančių aplinkos sargų, rodo, jog progresas vyksta.