Nelaimės priežastimi tapo demontuojamas kranas. Vos pradėję darbą, prieš aštuonias ryte, 30-ies metrų aukštyje vyrai ardė mašinų skyrių ir netrukus su mašinų skyriaus dalimi krito žemyn. Įmonės vadovas paaiškina, kaip turėjo vykti darbai.
„Krano demontavimo operacija, suplanuota operacija, kuri buvo vykdoma jau keletą dienų, kaip matote, kranas jau yra pusiau demontuotas, demontuota strėlė, atėjo laikas demontuoti mašinų skyrių, buvo vykdomi parengiamieji darbai, kad demontuoti mašinų skyrių. 10 val. buvo suplanuota, kad atvyks kitas kranas, didelis kranas, kuris ir nukels tą mašinų skyrių, bet kaip įvyko, kad tas mašinų skyrius su jame esančiais žmonėmis nukrito, kol kas mums – didžiulis klausimas. Iškviesti ugniagesiai gelbėtojai ir greitosios medikai. Iš pradžių panešta, kad nukrito krano kabina ir du žmonės skęsta. Tačiau iš tikrųjų jie nukrito ne į vandenį, o ant pantono“, – kalbėjo „Vakarų laivų gamykla“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
„Gelbėtojams išvadavus šituos pacientus ir brigadai jau pamačius juos, paaiškėjo, kad tai – traumos, nesuderinamos su gyvybe ir jiems abiem konstatuotos mirtys", – prisiminė Greitosios medicinos pagalbos stoties vyriausiojo gydytojo pavaduotoja Nijolė Dambrauskienė.
56-erių klaipėdiečiams medikai niekuo padėti nebegalėjo, tačiau medikų pagalbos prireikė nelaimę mačiusiam bendradarbiui.
„Trečias žmogus kreipėsi dėl stresinės situacijos, pamatęs vaizdą, apie nukentėjusiuosius, jam pasidarė silpna, pagalba buvo suteikta vietoje", – sakė N. Dambrauskienė.
Iškart po nelaimės įmonės teritorijoje pasirodė ir darbo inspektoriai, kurie aiškinasi įvykio aplinkybes. Kol kas jie konstatuoja faktus.
„Du dirbantys darbuotojai, montuojant tą kraną, maždaug iš 30 metrų krito iš tokio aukščio tiesiai ant pantonų ir užsimušė, – konstatavo Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjas Vytautas Ročys. – Jie krito ant pantonų tiesiai, neprispaudė niekas."
Toks aukštis prilygsta maždaug 10-aukščiam pastatui. Mašinų skyrius yra virš krano kabinos, vyrai darbavosi atvirai lauke, šalia krano guli perlinkusi metalinė dalis su atitvarais, čia ir stovėjo darbininkai.
Kolektyvas sukrėstas
„Vakarų laivų gamyklos“ kolektyvas sukrėstas nelaimės, bendrovė žada visą pagalbą žuvusiųjų šeimoms.
„Tai mūsų tikrai labai patyrę, profesionalūs darbuotojai, tikrai labai užjaučiame, gedime ir užjaučiame jų šeimas“, – sakė A. Šileika.
Senas kranas, kuris buvo demontuojamas ir tapo nelaimės priežastimi, trukdo planuojamam pirso griovimui, tad po truputį kranas turėjo būti išardytas, supjaustytas, tam tikros detalės atsuktos.
Uostas – didesnės rizikos zona, darbai čia – sudėtingi, dažnai – dideliame aukštyje, darbo inspekcija skaičiuoja, kad kasmet čia žūva ar būna sužalojama po kelis žmones.
„Uoste jeigu žiūrėsim, per 2018 m. iki šios dienos įvykę 6 įvykiai, sunkūs arba mirtini", – Tyrimus pradėjo visos tarnybos, bus aiškinamasi, ar nebuvo pažeista darbų sauga. Bendrovės vadovas sako, kad tokia nelaimė, kai nukrenta krano dalis ir žūsta du žmonės – pirma, prieš trejus metus žuvo bendrovės darbuotojas, kuris buvo įtrauktas tarp dviejų metalinių dantračių.