Pastarosiomis dienomis lietuviai į savo pašto dėžutes gauna elektroninius pranešimus, kuriuose apsimetėliai prašo pateikti prisijungimo prie banko „DNB“ elektroninės bankininkystės duomenis.
Žinutė lakoniška, joje pranešama, kad tariamas banko klientas gavo iš banko žinutę. Laiško pavadinimas – „Naujas pranesimas“. Siuntėjas – „DNB bankas“ arba „AB DNB bankas“.
Paspaudus ant nuorodos, atsidaro panašus į banko internetinės bankininkystės prisijungimo langą puslapis, kuriame vagišiai prašo neatidžių lankytojų pateikti reikalingus duomenis.
„DNB“ bankas išplatino pranešimą spaudai, kuriame gyventojams rekomenduojama nesinaudoti panašiais laiškais, o netyčia suvedus savo duomenis, skubiai pranešti bankui.
„Vakar vakare gavome pirmuosius signalus, kad mūsų klientai gauna tokius laiškus, kurie veda į akivaizdžiai padirbtą puslapį ir prašoma suvesti klientų slaptažodžių kodus, - ketvirtadienį balsui.lt sakė DNB banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas. - Natūralu, mes ėmėmės atitinkamų veiksmų ir paskelbėme, kad tai yra „feikai“. Perspėjome žmonės“.
„Žinoma, buvo kreiptasi į specialiąsias tarnybas, kad tam būtų užkirstas kelias. Labai džiaugiuosi, kad žmonės yra pakankamai išprusę, gavome nemažai pranešimų, kad tokie laiškai yra platinami. Žinome, kad absoliuti dauguma įtarė, kad tai nėra mūsų pranešimai. Buvo keli atvejai, kai žmonės suvedė savo duomenis, bet ėmėmės visų veiksmų, kad tuo nebūtų galima pasinaudoti“, - sakė A. Vilkancas.