Sostinės valdžia siūlo du būdus, kaip atleisti mažus automobilius nuo stovėjimo mokesčių Vilniuje.
Pirmas - nuo mokesčio siūloma atleisti tam tikrus dydžio matavimus atitinkančius automobilius, o antras - automobilius, atitinkančius aukštus mažos taršos kriterijus. Ir viena, ir kita koncepcija savivaldybėje penktadienį surengtoje diskusijoje sulaukė tiek palaikymo, tiek nepritarimo, pranešė savivaldybė
Savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjo Henriko Mackelos teigimu, į miesto centro stovėjimo aikšteles tilptų daugiau automobilių, jeigu nuo mokesčio būtų atleisti tik itin maži automobiliai. Tuo tarpu aukštus ekologiškumo reikalavimus atitinkantis „Lexus“ su hibridiniu varikliu yra didelis automobilis ir užimtų daug vietos.
Tačiau buvęs verslininkas Stasys Brudza, pažymėjęs, kad vis tiek 8-9 iš 10 ekologinius kriterijus atitinkančių automobilių būtų maži, palaikė antrąjį būdą. Anot jo, išpopuliarėjus mažiems automobiliams spūstys mieste nesumažėtų, kadangi miesto centre jų daugiau tilptų, jų daugiau į ten ir važiuotų.
Pasak S.Brundzos, Lietuvoje vairavimo kultūra yra itin skurdi.
Pasitarime sutarta toliau viešinti šią idėją ir į diskusiją įtraukti miesto visuomenę.
Balandį Vilniaus savivaldybė buvo parengusi sąrašą automobilių markių, kurių vairuotojai galėtų būti atleisti nuo stovėjimo mokesčių sostinėje. Tačiau netrukus sostinės valdžia sulaukė kritikos, kad sąrašas parengtas vadovaujantis neaiškiais kriterijais.
Šiame sąraše buvo 19 automobilių markių: „Chevrolet Spark“, „Citroen C1“, „Citroen C2“, „Fiat 500“, „Fiat Panda“, „Ford Ka“, „Hyundai i10“, „Kia Picanto“, „Peugeot 107“, „Renault Twingo“, „Subaru Justy“, „Toyota Aygo“, „Smart“, „Mini One/ Cooper“, „Peugeot 1007“, „Suzuki Swift“, „Toyota Yaris“, „Suzuki Jimny“, „Nissan Micra“.