Jų teigimu, paskutinį kartą toks susidomėjimas Ukrainos vėliavomis buvo pernai vasarį Rusijai į šią šalį pradėjus plataus masto karinę invaziją.
Internetinė parduotuvė „Pigu.lt“ teigia, jog paskutinę birželio savaitę, palyginti su ankstesnėmis, prekyba Ukrainos vėliavomis išaugo daugiau nei šešis kartus.
„Prekybos augimą mums broliškos valstybės vėliavomis siejame su iniciatyva „Keliu vėliavą už Ukrainą NATO“. Pradėjus kalbėti apie šią iniciatyvą, suaktyvėjo ir prekyba vėliavomis. Galime daryti išvadą, kad NATO viršūnių susitikimo metu Lietuvoje gausiai plevėsuos mėlyna-geltona spalvos, matome, kad žmonės ruošiasi aktyviai dalyvauti“, – komentare BNS teigė „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė.
Birželį, palyginti su geguže, keturis kartus daugiau Ukrainos vėliavų teigia pardavęs ir Lietuvos paštas.
„Iš visų Ukrainos simbolika pažymėtų prekių, esančių Lietuvos pašto skyriuose, gyventojai aktyviausiai perka Ukrainos valstybines vėliavas. (...) Taip pat kelis sykius išaugo ir automobiliams skirtų Ukrainos vėliavų ir lipduku su šios šalies vėliava pardavimai“, – BNS teigė Lietuvos pašto komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas.
Vėliavų gamintojos „AKA Baltic“ pardavimų vadovas Juranas Vilnius sako, kad pastarosiomis savaitėmis išaugęs susidomėjimas Ukrainos vėliavomis primena buvusį pernai vasarį.
„Į parduotuvę žmonės dabar ateina taip, kaip ateidavo per karo pradžią. Mašinos atvyksta viena po kitos, žmonės ateina į parduotuvę vienas po kito ir praktiškai 90 procentų tas pats klausimas – Ukrainos vėliava“, – BNS teigė J. Vilnius.
Jo teigimu, Ukrainos vėliavas dažniau įsigyja ne didieji užsakovai, o pavieniai pirkėjai, populiariausios – standartinio formato dvispalvės.
„Didesnės gal populiaresnės. Dabar vyksta ta vėliavų iškabinimo akcija, tai, matyt, kas nori būti labiau matomi, tai perka balkoninio tipo arba kabinamas ant koto, arba ant stiebų“, – kalbėjo „AKA Baltic“ pardavimų vadovas.
Be to, įmonė yra laimėjusi konkursą papuošti įvairių šalių vėliavomis pagrindinę NATO viršūnių susitikimo vietą „Litexpo“. Už 35 tūkst. eurų pagaminta apie 300 aljansui priklausančių šalių vėliavų. Dar kelios dešimtys jų plevėsuos lauke.
Prekyba vėliavomis ir jų gamyba užsiimančios Kauno įmonės „Gtenta“ vadybininkas Lukas Ignatavičius teigė, jog pavieniai pirkėjai perka po vieną Ukrainos vėliavą, įmonės – po kelias ar dešimt.
„Tikrai jaučiamas sujudimas dėl Ukrainos vėliavų. Buvo taip aprimę, bet dabar jau vėl (pradėjo pirkti – BNS)“, – BNS sakė L. Ignatavičius.
„Žmonės dažniausiai perka po vieną (vėliavą – BNS), įmonės – po dvi ir po tris, kitos, kur turi daugiau kur iškelti, tai ir po dešimt perka“, – pridūrė jis.
Ukrainą remiančios labdaros organizacijos „Blue / Yelow“ ir „Stiprūs kartu“ akcija „Keliu vėliavą už Ukrainą NATO!“ kviečia gyventojus nuo liepos 7 dienos išreikšti savo palaikymą Ukrainos narystei Aljanse iškeliant šios šalies vėliavas.
Vėliavą gyventojai kviečiami laikyti iškeltą iki viršūnių susitikimo pabaigos liepos 13 dieną. Organizatoriai skaičiuoja, jog vien Vilniuje turėtų plevėsuoti ne mažiau 33 tūkst. Ukrainos vėliavų