• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aplinkkelių tiesimas įstrigo

Jau ne vienerius metus planuojama tiesti naują Karsakiškio aplinkkelį ir rekonstruoti senąjį Panevėžio. Įgyvendinus užmojus būtų saugiau, o Karsakiškio gyventojams – ir patogiau gyventi. Tačiau darbai niekaip nepajuda iš vietos.

Jau ne vienerius metus planuojama tiesti naują Karsakiškio aplinkkelį ir rekonstruoti senąjį Panevėžio. Įgyvendinus užmojus būtų saugiau, o Karsakiškio gyventojams – ir patogiau gyventi. Tačiau darbai niekaip nepajuda iš vietos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Karsakiškiečiai jau ne pirmus metus beviltiškai kovoja, kad per jų gyvenvietę nebevažiuotų tiek daug automobilių. Kelias gana siauras, o eismas intensyvus. Karsakiškio seniūnė Nijolė Gaižiūnienė „Sekundei“ teigė, kad iki šiol nieko nedaroma.

REKLAMA

„Pabodo judinti. Prieš rinkimus prižada, o jiems pasibaigus pamiršta“, – piktinosi seniūnė. Paskutinis atsakymas, pasak jos, gautas pernai. Sulaukta žinios, kad pinigų skirta projektui.

„Rankomis iš džiaugsmo plojom, bet daugiau jokios informacijos negavom – viskas nutilo, nurimo“, – kalbėjo N. Gaižiūnienė.

REKLAMA
REKLAMA

Apie Karsakiškio aplinkkelio tiesimą kalbama jau daugiau nei dešimtmetį. Pasak N. Gaižiūnienės, dabar trukdo nebe vabaliukai, esantys unikaliose mezofitinėse pievose, dėl kurių iš pradžių kilo problemų, o pinigų stygius.

Tačiau įsisenėjusios bėdos niekur nedingo. Dauguma karsakiškiečių gyvena prie pagrindinės gatvės. „Automobilių srautas didžiulis. Gyventojai skundžiasi, kad kai važiuoja krovininės mašinos net lovos juda“, – tvirtino seniūnijos vadovė. Pagelbėtų atominė elektrinė?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak N. Gaižiūnienės, galbūt valdžios vyrai neįsivaizduoja, kiek daug automobilių per Karsakiškį važiuoja,

todėl ji planuoja skirti žmogų, kad visą dieną juos skaičiuotų. Seniūnės teigimu, kartais argumentuojama, kad avarijų miestelyje beveik nebuvo. Tačiau keli žmonės yra žuvę ir to, anot seniūnės, per daug. Tiesa, įrengti atitvarai, taikytos kitos saugos priemonės, bet saugiai karsakiškiečiai vis tiek nesijaučia.

REKLAMA

Gyventojai nesaugiai jaučiasi ir pereidami į kitą kelio pusę. Kelias siauras ir prasilenkiantiems automobiliams tenka užvažiuoti ant kelkraščio. Be to, kyla daug dulkių.

Raštus įvairioms institucijoms rašė ir Karsakiškio bendruomenė. Tik realios naudos kaip ir nėra. Bendruomenės pirmininkė Gražina Žemaitienė taip pat tikino neturinti jokių žinių apie aplinkkelio tiesimą. Jos tvirtinimu, kreipiamasi į įvairias institucijas, šis tas pajuda, tačiau keičiantis valdžioms ir vėl viskas pradedama iš naujo. O gyventojai kasdien rizikuoja pereidami kelią. „Viena viltis – jei statys elektrinę“, – liūdnai juokavo karsakiškietė.

REKLAMA

Pasak bendruomenės pirmininkės, prieš statant atominę elektrinę turi būti nutiestas aplinkkelis, nes kitaip negalėtų vežti reaktoriaus. Avarijų mažiau, bet…

Dar viena rajonui aktuali problema – Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija. 22 km ruože sužalotųjų ir žuvusiųjų skaičiuojama dešimtimis. Prieš trejetą metų žadėta investuoti ne į įprastinę keturių eismo juostų magistralę, bet į Skandinavijos šalyse dažnai taikomą 2+1 tipo – vadinamąjį reversinį – kelią. Tokiuose dvi eismo juostos skirtos važiuoti viena kryptimi, o viena – kita kryptimi, transporto srautai atskiriami maždaug kas 2 km keičiant važiavimo viena kryptimi juostų skaičių. Projektą planuota įgyvendinti 2013–2014 metais, tačiau kol kas kelių tiesimo technika aplinkkelyje neburzgia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Panevėžio regiono kelių“ įmonės direktoriaus Rolando Žagaro žiniomis, buvo skelbtas konkursas Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcijos projektavimo darbams, tačiau viskas užstrigo teismuose. Tiesa, minimalūs pertvarkymai atlikti – draudžiama lenkti, pertvarkytos sankryžos, uždarytos nuovažos ir pan., tad eismo įvykių sumažėjo. Tačiau, pasak R. Žagaro, avarijų skaičius ne visada priklauso nuo kelio būklės ir pavojingumo – užtenka, kad vairuotojas neapsižvalgytų, nepažiūrėtų.

REKLAMA

„Nesakyčiau, kad šis aplinkkelis labai avaringas, vis dėlto jis sudėtingas“, – dabartinę situaciją apibūdino Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas. Karsakiškyje, jo manymu, daugiau problemų kyla gal ne dėl avaringumo, o dėl ekologinės situacijos. Todėl siekiama nukreipti pagrindinį mašinų srautą nuo gyvenvietės. Stabdžiai

REKLAMA

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Ryšių su visuomene skyriaus atsiųstame atsakyme teigiama, kad Panevėžio aplinkkelio projektą sustabdė teismo procedūros – buvo pareikštos pretenzijos konkurso laimėtojui.

Karsakiškio aplinkkelio tiesimą stabdo ir tai, kad bus rengiamas specialusis planas dėl poveikio aplinkai. Kiek kainuotų ir vienas, ir kitas projektas, paaiškės tik pasirašius sutartis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Direkcijos duomenimis per 2009–2012 metus Panevėžio aplinkkelyje įvyko 20 avarijų, per jas 9 žmonės žuvo ir 27 buvo sužaloti. Daugiausia skaudžių įvykių užfiksuota 2009 ir 2010 metais.

Karsakiškyje avarijų skaičius apytikslis, nes kol kas neaiškios aplinkkelio ribos. Čia 2009–2013 metais buvo sužalota 17 žmonių. Faktai:

REKLAMA

Karsakiškio gyvenvietę kerta kelias Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys. Nemažai gyventojų kenčia nuo didelio triukšmo ir smogo. Anksčiau skaičiuota, kad, nutiesus aplinkkelį, 84 procentai automobilių aplenktų Karsakiškį.

Pirmasis aplinkkelis Karsakiškyje pradėtas tiesti dar sovietmečiu. Tuomet nutiesta dalis kelio ir pastatytas tiltas. Vėliau nuspręsta palengvinti karsakiškiečiams gyvenimą ir eismą nukreipti aplinkkeliu, tam buvo numatyta skirti apie 10 mln. litų, tačiau susidurta su kliūtimi. Gamtosaugininkai neleido tiesti aplinkkelio per unikalias mezofitines pievas. Galiausiai nuspręsta pastatyti specialią estakadą, tačiau tuo viskas ir baigėsi. Daiva SAVICKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų