„Tai strateginis žingsnis, siekiant efektyviau išnaudoti dabartinę „Rail Baltica“ jungtį. Bendradarbiavimas su Lenkijos geležinkeliais padės keleiviams bei krovinių vežėjams atverti Vakarų Europos rinkas“, - pranešime spaudai sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Bendrovė pranešė, jog Lenkijos geležinkeliai PKP iki šių metų pabaigos praneš, ar pakoreguos traukinių iš Balstogės į Varšuvą tvarkaraščius, juos suderinant su „Lietuvos geležinkelių“ maršrutu iš Kauno į Balstogę.
„Lietuvos geležinkeliai“ skaičiuoja, kad tokiu atveju kelionė nuo Kauno iki Varšuvos truktų 6,5 valandos. Šiuo metu ji trunka apie 9 valandas. Lietuvos ir Lenkijos geležinkeliai pernai susitarė dėl keleivių vežimo iš Kauno į Balstogę. Tai buvo pirmasis maršrutas tarp miestų po 76 metų pertraukos, nekeičiant riedmenų. Šiuo metu traukiniai tarp šių miestų važiuoja penkis kartus per savaitę, o kelionė trunka apie 5 val.
2015-ųjų spalį nutiesus naują 120 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ atkarpą nuo Lenkijos sienos iki Kauno, pradėtos derybos dėl maršruto tarp Kauno ir Balstogės.
„Rail Baltica“ yra tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“ dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją bei Suomiją.